Kârlı iş hızlı büyüyor

Kredi kartları, hiç şüphesiz bankaların son yıllarda hem en çok müşteriye ulaştığı hem iyi para kazandığı alanların başında geliyor.

1.03.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Kârlı iş hızlı büyüyor
Her ne kadar son zamanlarda getirilen yeni düzenlemeler nedeniyle eskisi kadar kârlı bir iş olmadığı konuşulsa da rakamlar, bankaların kredi kartlarından kazanmaya devam ettiğini gösteriyor. Geçtiğimiz ay Bankalararası Kart Merkezi (BKM) 2011 yılı kredi ve banka kartı istatistiklerini yayınladı. Dikkat çeken rakamlardan bazılarını paylaşmak isterim:

HACİM ARTMAYA DEVAM EDİYOR

2011'de banka ve kredi kartlarıyla toplam 546 milyar TL harcama yapılmış. Bu rakamın 255 milyarı banka kartlarından, 291 milyarı da kredi kartlarından geliyor. Bir önceki yıla göre rakamın kredi kartları tarafında yüzde 24, banka kartları tarafında yüzde 54 arttığı görülüyor. Görünen o ki son zamanlarda, bankacılık kesiminin banka kartı kullanımını artırmaya yönelik çabaları işe yaramış. 2011'de banka kartı sayısı yüzde 17 artarak 81 milyon adede ulaşmış.

BÜYÜME NEREDEN GELİYOR?

BKM 2011 yıl sonu verilerine göre, Türkiye'deki kredi kartı sayısı 51 milyon 360 bin 809 adede, banka kartı sayısı 81 milyon 879 bin 926 adede, ATM sayısı 32 bin 462 adede, POS sayısı ise 1 milyon 976 bin 843 adede ulaşmış. Rakamlardaki bir önceki yıla göre artışa baktığımızda, en yüksek artışın yüzde 17 ile banka kartı ve ATM'ler tarafında olduğu görülüyor. 2010'da kredi kartlarının sayısı yüzde 9, POS sayısı da yüzde 8 artış göstermiş.

E-TİCARET OLGUNLAŞIYOR
BKM 2011 verileri, e-ticareti tercih edenlerin sayısının da arttığını gösteriyor. 2011 sonu itibarıyla yerli kredi kartlarıyla yerli ve yabancı sitelerde 135 milyon adedinde ve 22 milyar TL tutarında e-ticaret işlemi gerçekleştirilmiş. 2010 yılı ile 2011 yılı e-ticaret cirosunu karşılaştırdığımızda, e-ticarette yüzde 57 oranında artış olduğu görülüyor. Diğer yandan belki de en çarpıcı gösterge, e-ticarete olan güvenin de artması... Harcama cirosundaki artışın işlem adedinin üzerinde oluşu, 2011'de e-ticaret harcamalarında daha pahalı ürünlerin seçildiğini ortaya koyuyor. 2010 yılında işlem başına 147 TL harcanırken, 2011 yılında bu değer 164 TL olarak gerçekleşmiş.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz