Doğan Organik Ürünler, 2002 yılında önemli bir misyonla kuruldu. Bu misyon Kelkit Vadisi'nin kirlenmemiş topraklarında organik üretim yaparken aynı zamanda bölge insanının istihdamına katkıda bulunmaktı. Şirketin kuruluşuyla eş zamanlı olarak bölgede Aydın Doğan Vakfı aracılığıyla organik tarım bölümü olan bir meslek yüksek okulu yaptırıldı. Kelkit insanı organik tarım için ihtiyaç duyulan bitkisel üretimin nasıl yapılacağını öğrendi ve Doğan Organik Ürünler ile birlikte bu işten gelir elde eder hale geldi. 8 yıldır şirketin bu yolculuğunu yöneten Doğan Organik Ürünler Genel Müdürü ilhan Başaran, yapılan tüm bu girişimlerin ardından Kelkit'te organik üretimin bir iş kolu haline geldiğini ifade ediyor. "Bu işe sizinle birlikte girmek istiyoruz" diyen çok sayıda çiftçi olduğunu belirtiyor, "100'ün üzerinde bitkisel üretim, 20'ye yakın da hayvansal üretim yapan çiftçimiz var. Bizim sürü büyüklüğümüz 1.400 baş civarında. Çiftçilerimizin sürü büyüklüğü de 1.000 başa geldi. Girmek isteyenler var ancak biz şu anda pazarı görmek için duruyoruz. Pazar ne kadar büyürse o kadar çiftçi projeye eklenecek" diyor. Avrupa'da organik ürünler konvansiyonel pazardan yüzde 10'u geçen bir pay alıyor. Türkiye'de ise henüz rakamlarla ifade edilebilen bir paydan söz etmek mümkün değil. Başaran'ın öngörüsüne göre Türkiye'de önümüzdeki 3 yıl içinde binde 5 civarında bir pazar payı oluşacak. Pazar, bu büyüklüğe ulaştığında da sadece süt değil, kırmızı et üretimi de başlayacak. Ancak pazarın büyümesi için tanıtım da şart. Özellikle organik süt ve sütlü ürünlerin farkının tüketiciye çok iyi anlatılması gerektiğinin altını çizen Başaran, "Tüketici neden organik tüketmesi gerektiğinin yanıtını iyi bilirse satışlar ve ürünlerin bulunurluğu artacak" diyor.
"KATLANARAK BÜYÜYECEK"
Doğan Organik Ürünler, kendi markasıyla perakende ayağında yer almıyor. Üretimini yaptığı ürünlerle Pınar ve Migros'un tedarikçisi konumunda. Pınar Organik ve Migros'un markası Mlight, Kelkit bölgesinde üretilen organik sütü tüketiciye ulaştırıyor. Şimdilik perakendeye girmek gibi bir düşünceleri olmadığını söyleyen Başaran, "Şu anda biz sadece pazara odaklandık. Pazarı oluşturup pazar payı aldıktan sonra bu iş katlanarak büyüyecek. Doğan Grubu'nun Kelkit'e farklı bir bakışı var. Biz bu işin ortasına Kelkit'i koyuyoruz" diye konuşuyor.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?