ALİ BİLALOĞLU / Doğuş Otomotiv CEO'su
1994 yılında kurulan Doğuş Otomotiv, Volkswagen, Audi, Porsche, Bentley, Lamborghini, Bugatti, SEAT, Skoda, Scania, Krone ve Meiller başta olmak üzere bünyesindeki toplam 14 uluslararası marka ile Türkiye'nin lider otomotiv distribütörü konumunda. Ancak şirket sadece distribütör olarak faaliyet göstermiyor, Endüstriyel ve deniz motorları pazarında Scania Engines, soğutma sistemleri pazarında Thermo King markasıyla rekabet ediyor, Ayrıca araç muayene alanında TüvTurk, filo kiralama alanında Leaseplan, araç finansmanı alanında VDF, perakende satış kanalında Doğuş Oto ve ikinci el araç alanında DOD markaları da şirket çatısı altında yer alıyor.
Son birkaç yıldır da Doğuş Otomotiv hızlı büyümesiyle dikkat çekiyor. Şirket pazarın yüzde 10,3 oranında daraldığı geçtiğimiz yıl, satışlarını yüzde 12 artırdı. Son yıllarda başarı grafiklerinin yukarı yönlü bir trend içinde olduğunu belirten Doğuş Otomotiv CEO'su Ali Bilaloğlu, "Özellikle 2008 yılında patlak veren küresel ekonomik krizin ardından otomotiv sektörü olarak hızlı bir şekilde toparlanma yaşadık, Şirketimizin 2009'da yıllık 50 bin olan satış adedini 2012'de 125 bin adete yükselttik. Markalarımızın hemen hemen hepsi yıllık hedeflerini başarıyla tutturuyor. 2012 yılında pazar payımız yaklaşık yüzde 15 civarında seyretti” diyor.
Bilaloğlu, önümüzdeki dönemde de büyümenin süreceğini ifade ediyor. Büyürken de VW AG ile yola devam edeceklerinin altını çiziyor. "Üretici ortağımız gelecek hedeflerini büyüme yönünde belirledi ve biz de hem üretici ortağımız hem ülke genelindeki iş ortaklarımız olan yetkili satıcı ağımızla birlikte, sürekli niteliksel gelişimi elden bırakmadan büyümeyi hedefliyoruz. Bununla birlikte müşteri odaklı faaliyetlerimizle otomotiv değer zincirinin tüm halkalarında var olmaya devam edeceğiz. Pazar payı olarak hedefimiz ise her rekabetçi şirkette olduğu gibi geçen yılın üzerinde bir pazar payına ulaşmak” diye konuşuyor.
“MARKA İMAJINI ÇOK İYİ YÖNETTİK”
Türkiye'de uzun yıllar yerli üreticilerin elinde olan pazar liderliği Volkswagen'e geçti. Peki Volkswagen bunu nasıl başardı? Bilaloğlu, bunu nasıl yaptıklarını şöyle anlatıyor: "Son yıllarda otomotiv pazarı büyüdü, rekabet arttı. Tüketiciye sunulan seçenek çeşitlendi. Otomobil müşterileri, araçlarını seçerken sadece fiyatına değil, ikinci el değeri, güvenlik sistemleri, kalite, konfor, verimlilik gibi özelliklere de dikkat ediyor. Volkswagen de tüm bu konu başlıklarında sunduğu özellik ve hizmet ile öne çıkan marka oldu. Ürün gamımızı, model seçeneklerimizi oldukça genişlettik. Sosyal medyada gerçekleştirdiğimiz aktiviteler, reklam kampanyaları ve pazarlama aktiviteleriyle Volkswagen marka imajını ve iletişimini çok iyi yönettiğimizi düşünüyorum.”
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?