"Mükemmel bir sunum nasıl yapılır?"

Potansiyel yatırımcılara fikrinizi anlatırken yıllardır edindiğim tecrübelerden birkaç ipucu verebilirim...

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Mükemmel bir sunum nasıl yapılır?
Ses getirecek, ilginç ve yeni bir iş fikrine sahipsiniz. Muhtemel rakiplerinizi incelediniz, bir iş planı belirlediniz ve bir ekip oluşturdunuz; sıçrayışa hazırsınız. Bu noktada girişime yapılan yatırımı güvence altına almak hemen hemen tüm girişimcilerin karşılaştığı bir engeldir ve genellikle biraz telaşa yol açar. Güvence altına alma çabası, fikrinizin yayılmasını sağlamayı, olası yatırımcılarla bağlantı kurmayı ve tezinizi savunmayı gerektirir. Bu, herhangi bir girişimci için en zor aşamadır. Potansiyel yatırımcılara fikrinizi anlatırken "herkese uygun beden" formülü yoktur, ama benim yıllardır edindiğim tecrübelerden birkaç ipucu verebilirim. İlk sunumlarımdan birisi iyi gitmedi. Yatırımcılar, benim ve arkadaşlarımın yeni yetmeler olarak hazırladığımız Student Dergisi için beni görmek istedi. Bu ilgiyle sersemlemiş olarak potansiyel destekçilerimize bir konuşma yaptım ve Student markasını seyahat, oteller ve müzik alanlarına da genişletmek konusundaki fikrimi anlattım; korktular. Dergiye yatırım yapmadılar. 20 yıl sonra Virgin Atlantic'i kurmayı umut ederken artık tecrübeliydim ve fikrimi yatırımcılara götürmeden önce Virgin'deki çalışma arkadaşlarımla ve bir Boeing yöneticisiyle paylaştım. Grubumuzun hava taşımacılığı alanında bir deneyimi olmamasına rağmen artık ben değerli "ABK" stratejisini öğrenmiştim: "Aptalca ve basit kıl." Yatırımcıların anlayabileceği, kendi meslektaşlarına ve danışmanlarına aktarabileceğin açık bir plan sunmak, karmaşık sunumlarla ve üslupla kafalarını karıştırmamak önemlidir. Hem tatilcilere makul gelecek bir hizmetle hem de birinci sınıf yolcuları mevcut havayolu şirketlerinden çalabilecek planımızı açıkladım. Hizmeti geliştirmeye, uçuşa eğlence ve cazibe katmaya dair odağımız, müzik ve diğer sektörlerdeki başarımız Boeing yöneticisini etkilemiş olmalı. Anında bize bir Boeing 747 kiralamaya ikna oldu. Çalışma arkadaşlarımın coşku duyması biraz uzun sürdü. Bu iki sunum arasındaki en önemli fark, benim kendimi dinleyicilerimin yerine koymuş olmamdı.

AYRINTILARA DİKKAT EDİN
Bir yatırımcıyla buluşmadan önce gerekli araştırmayı yapın: Kendisi ya da şirketi daha önce benzer yatırımlar yapmış mı? Sektörünüzü biliyor mu ya da bulunduğunuz sektöre yakın sektördeki şirketlerle tecrübeye sahip mi? Sunumunuzu, karşınızdaki kişinin sektörünüz hakkındaki bilgisine uygun hale getirmek onun ilgisini çekecektir. Ayrıntılara dikkat etmek hayati önem taşır. Sunum gününün çok öncesinde her iddianız, istatiksel rakamlarınız ve iş planınızla ilgili projeksiyonların üzerinden defalarca geçin ve bunları hafızanıza kazıyın. Hedef pazarlarınızı, rakiplerinizi tanıyın ve kendi izinizi nasıl bırakacağınızı bilerek tezinizi savunmaya hazırlıklı olun, Bu planın zayıf yönleri nelerdir? Sunumdan önce güvendiğiniz çalışma arkadaşlarınızla ve tavsiye verebilecek insanlarla feedback almak açısından bir pratik yapmanızda fayda var. Bu pratikte, karşınızdakilerin şeytanın avukatı olmasına ve sizin görüş alanınıza girmemiş şeylerin açığa çıkmasına izin verin, Çalışma arkadaşlarınızın size duymak istediğiniz şeyleri değil, gerçekten bilmek istediğiniz şeyleri söylemesini sağlayın. Dinleyicileriniz ikna oldu mu? Kayda değer ne buldular? Mesajınızı size tekrarlayabilirler mi? Tavsiye ve önerilerini ciddi olarak dikkate alın.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz