Ölçümlemede yeni dönem

Türkiye'de reklam sektörü, global markaların 90'ların başında mecra yatırımlarını artırması sayesinde ölçümlenmeye başladı.

1.02.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Ölçümlemede yeni dönem
ÇOK TARTIŞILDI
RD, IAA, RVD ve medya temsilcileri bu konuda öncülük yaparak TV mecra yatırımlarının ölçümleme konusunda ihaleler açarak konusunda uzman profesyonel kurumları seçtiler.
Geçtiğimiz 20 yıl içinde başta araştırmanın kendisi, örneklem yapısı, ölçümleme metodolojisi sürekli olarak tartışıldı.

ZAMAN SIKINTISI
Geçmiş dönemlerde tarafların yeni talep ve ihtiyaçları çerçevesinde revizyonlar ve ihale sürelerine bağlı yenilemeler yapıldı. Son dönemde ise ölçümleme işi TNS'ye verildi. Peki sektör temsilcileri bu durumu nasıl karşıladı? Art Grup'tan Özgür Sağlam'a göre medya ölçümü konusunda deneyimli bir araştırma şirketi olan TNS'ye bu işin verilmesi son dönemde veriye olan güvenin yitirilmesi ve bu güvensiz ortamdan kaynaklanan yenilenme ihtiyacından kaynaklanıyor. "Konunun gelişme şekli, TNS'in çalışmanın içine hızlı bir şekilde girmesine neden oldu" diyen Sağlam, şirketin sadece bu durumdan kaynaklanan zamansızlık sıkıntısı çektiğini düşünüyor.

FIRSATÇILAR OLACAKTIR
Yaşanan tüm bu sıkıntılar sonrasında TNS'in ölçümleme işini üstlenmesi ile sektörde tekrar güven ortamı oluşacak mı? Sağlam bu konudaki görüşlerini de şöyle paylaşıyor: "Yaşanan karmaşa nedeniyle kısa dönemde bir düzelme hayal etmek olanaklı görünmüyor. Belirsizlik dönemlerinde her sektörde olduğu gibi kısa dönem fırsatçıları olacaktır. Ortak akıl ile davranıp sektörün sivil toplum kuruluşlarına itibar etmek gerekir. Çözüm bilgi sahibi kişilerin ortak aklı ile kurumsal bir sonuca ulaştırılacak."

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz