BTK’nin 2012 yılı üçüncü çeyrek verilerine göre 3G ve mobil internet sahipliğinde ışık hızıyla büyüyoruz. 2011 yılı üçüncü çeyrekte 28,6 milyon olan 3G abone sayısı, 2012 yılı üçüncü çeyrekte 40,3 milyona ulaştı. 3G hizmetiyle birlikte mobil bilgisayardan ve cepten internet hizmeti alan abone sayısı aynı dönemler için 5 milyon 324 bin 701’den 11 milyon 561 bin 579’a yükseldi.
Sosyal medyasız yapamıyoruz
Mobil internet aboneliğinin artışıyla sosyal medya kullanımının yaygınlaşması birbirine paralel ilerliyor. Ipsos Sosyal Medya ve Markalar Raporu 2012 sonuçları sosyal medya düşkünlüğümüzün boyutları hakkında bulguları ortaya koyuyor. Rapora göre sosyal medyada hesabı olanların yüzde 59’u, geçen yıla göre sosyal medyada daha aktif olduklarını belirtiyor. Yüzde 58’i (özellikle erkekler) sosyal medya yüzünden daha az TV izlediğini söylüyor. Yüzde 54’ü TV izlerken sosyal medya hesabını inceliyor.
Uyanır uyanmaz sosyal medyadayız
Kullanıcıların yüzde 48’i sabahları ilk iş olarak, yüzde 43’ü gece yatarken, yüzde 35’i tuvalette dahi sosyal medya takip ediyor. Markalar için de durum çok ciddi. Çünkü, sosyal medyadaki her 5 kişiden 4’ü sosyal medyada en az bir marka takip ediyor. Yüzde 65’i sosyal medyada bir ürün veya markayı tavsiye ediyor. Her 4 sosyal medyacıdan 1’i, hiç aklında yokken sosyal medyada görüp etkilendiği bir markayı satın alabiliyor.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?