Reklam bu yıl yüzde 15 büyüyecek

Reklam sektöründe her şey beklentiler ölçüsünde gelişti.

1.04.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Reklam bu yıl yüzde 15 büyüyecek
PARLAK DÖNEM
Reklam sektörü, geçtiğimiz yıl oldukça parlak bir dönem geçirdi. Her ne kadar 2010 yılındaki yüzde 31'lik büyüme kadar olmasa da iyi bir büyüme performansı sergiledi. Sektörde toplam 4 milyar 320 milyon TL'lik yatırım hayata geçirildi ve bu yatırımlarla birlikte reklam pastası yüzde 20 büyüme yaşadı.

DAĞILIM DEĞİŞMEDİ
Geçtiğimiz günlerde sektör değerlendirme sonuçlarını açıklayan Reklamcılar Derneği'ne göre her şey beklentiler ölçüsünde gelişti. Reklam yatırımlarının mecralara dağılımında da çok fazla değişen bir durum olmadı. Yatırımlardan yine en büyük payı yüzde 56,6'lık oranla televizyon aldı. Televizyonu yüzde 24,2'lik oranla basın, yüzde 7,9 ile internet, yüzde 7 ile açık hava, yüzde 2,8 ile radyo ve yüzde 1,2 ile sinema takip etti.

BÜYÜTEN SEKTÖRLER

2011'de sektörün büyümesinde etkili olan alanlarda ise aslında sürpriz bir durum yok. Dernek yetkilileri, geçtiğimiz yıl sektörde büyümenin itici gücünün iletişim, gıda, kozmetik, kişisel bakım ve ev temizlik ürünleri olduğunu belirtiyor. Yıla dair önemli gelişmeleri ise şöyle paylaşıyorlar:

MARKADAKİ ATAK

"Türkiye'de ciddi bir marka bilinci oluştu. Koruma altındaki marka sayısı yarım milyona yaklaştı. Marka başvuruları 2011'de önceki yıla göre yüzde 41 arttı. 2011'de 120 bin marka başvurusuyla Türkiye Fransa'yı geçti ve Avrupa lideri oldu. Patent başvuru sayısı da yüzde 30 artışla 36 bine ulaştı."

PASTA BÜYÜYECEK

2011'deki bu tablonun ardından sektörün bu yıla bakışı ise geçen yıla nazaran daha temkinli. Dernek yıl sonunda reklam pastasının yüzde 15 oranında büyüyeceğini tahmin ediyor.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz