2011'DE BÜYÜDÜ
2011 Manajans için iyi bir yıldı. Ajans birçok yeni markayla işbirliği yaptı ve özellikle yeni mecralardaki yetkinliğini artırarak büyüdü. Reklamverenlerin markalarını mecraların sıfatlarıyla anılan ajanslara bölmekten vazgeçerek yeniden marka odaklı yönetime dönmeye başladıklarını belirten Manajans/Thompson Ajans Başkanı Tuğbay Bilbay, "Bu da bizim gibi marka ajanslarının önemini yeniden masaya getiriyor" diyor.
ADİL OLMAYAN REKABET
Ancak Bilbay'ın sektöre dair bir eleştirisi de var. Ajansların faaliyet gelirlerinin oldukça azaldığına dikkat çekiyor. "Çok adil olmayan bir rekabet ortamı var. Burada reklamveren maliyet bazlı bakışını biraz değer yaratmaya çevirmezse sonuç önce ajanslara sonra da markalara iyi yansımayacak" şeklinde konuşuyor.
AJANS SAYISI AZALACAK
Peki reklam sektörü nereye gidiyor? Bilbay bu soruya da şöyle yanıt veriyor: "Bir yandan birleşmelerle ajans sayısı azalacak, öte yandan da serbest hizmet kavramı daha çok konuşulacak. Bugün iyi kafaların ücretini ödemek istemeyen bir piyasa var. Bunun sonucunda bu insanlar gidip kendi işlerini ya da başka iş yapacaklar.
BU İŞ O KADAR KOLAY DEĞİL
Dijital ajans kurmak kolay, marka yönetmek zor. Geçtiğimiz yıllarda dijital dünyayı alakasız işlerle markaların deneysel komedi mezarlığına çevirmeyi başardık. Ama gelişmeler bunun böyle devam etmeyeceğini söylüyor. Bu iş o kadar kolay değil. Gerçek hayatta öyle pıtır pıtır her tarafta ajans üremez, üreyenler de uzun ömürlü olmaz."
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?