EYHAN FİGEN / Sephora Türkiye Genel Müdürü
Toplam 4 kıtada 28 ülkede 1,785 mağaza ile faaliyet gösteriyor. Bulunduğu pazarlarda genellikle lider ya da ikinci olan zincir, yeni girdiği pazarlarda da liderlik yolunda hızla ilerliyor. Eylül 2007'den bu yana geçen 5 yılda Türkiye pazarında 18 mağazaya ulaştıklarını belirten Sephora Türkiye Genel Müdürü Beyhan Figen, her yıl çift haneli büyüyerek bu yıl pazardaki 6 oyuncu arasında 4'üncü konuma oturduklarını söylüyor. "Hedefimiz kısa ve orta vadede ilk üç kozmetik perakendecisinden biri olmak” diyor. Sephora'nın merkezi Türkiye operasyonunun bu performansından memnun. Aslına bakılırsa memnun olmaması da mümkün değil. Çünkü geçtiğimiz yıl Sephora Türkiye, 28 ülke arasında hem toplamda hem karşılaştırılabilir mağazalarda dünyanın en çok büyüyen ülkesi oldu. Türkiye'nin, Sephora'nın potansiyeline en çok inandığı ülkeler arasında geldiğini ifade eden Figen, "Sephora'yı burada başka bir lige taşıdık, Ayrıca Sephora Türkiye olarak rekor kırmayı seviyoruz. Pazarın yeterince gelişmemiş olması sebebiyle şampiyonlar liginde olmamız zaman alacak ama biz gelişimimizle, şirket performans kriterlerindeki başarılarımızla adından sürekli bahsedilen ülke olmayı sürdüreceğiz. Tabii ki kozmetik pazarı halen çok küçük, Sephora gibi bir 'yaşam tarzı' markası için genç nüfus çok ciddi bir gelecek vadediyor. Sephora'nın Türkiye pazarında bugünün pazar koşullarında 50 mağazalık bir potansiyeli olduğuna inanıyoruz” diye konuşuyor.
HEDEF 5 YILDA 50 MAĞAZA
Sephora bugün Türkiye'de İstanbul, İzmir, Ankara ve Antalya olmak üzere 4 ilde toplam 18 mağazası ile yer alıyor. Bu yıl geçtiğimiz yıl olduğu gibi yine 4 yeni mağaza daha açmaya hazırlanıyor, Gelecek 5 yıla dair Sephora'nın hedefleri de iddialı. Bulundukları illerde lider konuma yükselmeyi planladıklarını açıklayan Figen, bunu nasıl yapacaklarını şöyle anlatıyor: "5 yılda en az 40 mağazaya ulaşmayı düşünüyoruz. Yeni illerde mağaza açmaya da devam edeceğiz, 5 yıl için bir tahminde bulunmak zor ama en az 10 ilde faaliyet gösterebileceğimizi söyleyebilirim.”
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?