BÜYÜK DEĞİŞİM
Bu mecraların kullanımlarına baktığımızda aslında tüketicinin de iletişimin büyük bir parçası olduğunu ve artık tükettiği her ne ise buna yön verebildiğini görüyoruz. Değişen teknoloji, sadece mobil ve internet mecralarını değil açıkhava, basın ve televizyon gibi diğer mecraları da değiştiriyor. Peki bu değişime medya planlama şirketleri nasıl ayak uyduruyor? Sektörün en büyüklerinden Mindshare Genel Müdürü Özer Sata ile stratejik direktör Ogan Çaylayık, bu değişim karşısında nasıl aksiyona geçtiklerini şöyle anlatıyor: GELİŞEN ORTAKLIKLAR
“Basın, televizyon ve hatta radyo gibi mecraların dijitalleşmesiyle birlikte ajans içerisindeki dijital ekiplerle geleneksel mecraların planlama ve satın almasını yapan ekiplerin homojen bir yapıya kavuşmasını sağladık. Bu yaptığımız en büyük değişikliklerden bir tanesi. Teknoloji konusunda vizyonumuzu ve kapasitemizi geliştirmek adına Türkiye’de teknoloji alanında uzman kurumlarla bazı ortaklıklar geliştirmek üzereyiz. Bu sayede uzun vadede karşılaşacağımız gelişmelere de önceden kendimizi hazırlıyoruz.”
TV’YE İLGİ SÜRÜYOR
Dijitalleşme sürerken reklamverenlerin TV mecrasına olan ilgilerinde son duruma gelince... Sata ve Çaylayık, televizyona ilginin azalmadığını düşünüyor. Onlara göre erişim ve maliyet açısından hala en uygun
mecra, televizyon. “Türkiye’nin nüfus büyüklüğü ve demografik ağırlıklarını göz önünde bulundurduğumuzda da uzun dönemler boyunca televizyonun bu konumlandırması değişmeyecek. Ancak değişen bir konu var ki o da artık televizyon ve sosyal medya mecralarının birlikte kullanılması” diye konuşuyorlar.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?