2016 Ajandasında neler var?

Sektör temsilcilerinin 2016’ya dönük yatırım ajandaları, bu belirsiz iklime göre kurgulandı. İşte lojistik ajandası...

20.01.2016 12:07:400
Paylaş Tweet Paylaş
2016 Ajandasında neler var?
ARKAS’A BİRLEŞME DOPİNGİ
2015 yılı Arkas Lojistik için oldukça hareketli ve yoğun geçti. Yeniden yapılanan holdingin lojistik grubundaki 4 şirket, “Arkas Lojistik” çatısı altında birleşti. Bu dönüşümün kendilerini daha da güçlendirdiğini belirten Arkas Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Diane Arkas, “Şirketlerin birleşmesi sayesinde ciro, çalışan sayısı, finans gibi konularda rakamsal ölçeğimiz büyüdüğü gibi buna paralel marka gücü, satın alma gücü, finansal kaynak yaratma gücümüz de arttı” diyor. Birleşme operasyonunun yurtdışındaki büyüme hedeflerini de desteklediğini ifade eden Diane Arkas, sözlerini şöyle sürdürüyor: “Hızlı, güvenilir ve kaliteli lojistik hizmeti sağlayan global bir lojistik şirketi olma vizyonuyla yurtdışında Arlogic markası adı altında yapılanıyoruz. Eylül ayında ilk defa global bir pazarda yerimizi aldık, Şangay’da ofis açtık. Yurtdışı ofis yapılanmamız devam edecek. Demir yolunun serbestleşmesi konusu son birkaç yıldır olduğu gibi bu yıl da sektörün gündeminde. Demir yolu taşımacılığı yönetmeliğinin de yürürlüğe girmesiyle özel sektörün kendi lokomotiflerini almasıyla bu sektörde büyük gelişmeler olacağına inanıyoruz. Biz de bu alanda yatırım yapmaya hazırlanan şirketlerden biriyiz. Ayrıca Türkiye’de lojistik merkezlerin kurulması için altyapının oluşturulması gerekiyor. Bizim Mersin-Yenice ve İzmit-Kartepe olmak üzere iki lojistik merkezi kurma çalışmamız devam ediyor. 2016’da İzmit-Kartepe’nin devreye alınmasını planlıyoruz.”
DHL’DEN REKOR YATIRIM
2015 yılında yatırıma odaklananlardan biri de küresel lojistik oyuncusu DHL Express. Türkiye’yi odak pazarlardan biri olarak belirleyen şirket, önümüzdeki 5 yılda Türkiye’ye en az 100 milyon Euro’luk yatırım planlıyor. DHL Express Türkiye CEO’su Markus Reckling, şirketin ajandasında öne çıkacak başlıkları şöyle özetliyor: “2020 grup stratejimizin bir parçası olarak, yüksek bir büyüme oranı yakalama ve gelişmekte olan ülkelerdeki payımızı yüzde 22’den yüzde 33’e yükseltme hedefiyle 11 öncelikli pazar belirledik. Türkiye de bu pazarlardan biri. Bu strateji kapsamında grubumuz Türkiye’ye 5 yılda en az 100 milyon Euro’luk yatırım yapacak. Hatta bu yatırımların sonuçlarını şimdiden görmeye başladık. Zor ekonomik koşullara rağmen bu yılı çift haneli büyümeyle kapatmayı bekliyoruz.” 2016, DHL Express’in Türkiye’deki 35’inci yılı olacak. “Bu önemli yılda odağımız büyüme ve kalite olacak” diyen Reckling, sözlerini şöyle sürdürüyor: “Yeni yıldaki önceliklerimizden biri de uluslararası e-ticaret olacak. Türkiye’nin online perakendecilerini ve ürünlerini dünyanın her noktasına taşıyarak, bu sektörde yer alan firmaların önemli bir sağlayıcısı olarak, e-ticaret sektörünü destekleyeceğiz. KOBİ’ler de 2016’daki odak noktamız olmaya devam edecek. Dünya pazarlarına açılmak isteyen veya ihracat yapıyor olup farklı gümrük süreçlerini anlamak için yardıma ihtiyaç duyan Türk şirketlerine destek olacak yatırımlara devam edeceğiz.”
OMSAN’IN ODAĞINDA NE VAR?
Omsan, lojistik sektörünün önde gelen oyuncularından biri… Şirketin 2015’in ilk 9 ayına dair finansal sonuçları, yıl sonu hedeflerinin tutacağını gösteriyor. Sektörün, tüm zorluklara rağmen genel ekonominin üzerinde büyüme gösterdiğini belirten Omsan Genel Müdürü Osman Küçükertan, 2015 yılını nasıl geçirdiklerini ve hedeflerini şöyle özetliyor: “Omsan, yılın ilk 9 ayı itibarıyla her biri kendi sektöründe öncü olan önemli firmaları müşteri portföyüne ekledi. İlk küresel Türk lojistik şirketi olma vizyonuyla hareket eden Omsan, müşterilerinin değişen ihtiyaçlarına hızlı uyum sağlayabilmek için yeni depo yatırımlarına devam ediyor. Sürdürülebilir büyümeyi esas alan Omsan, deniz yolu ve demir yolu taşımalarının portföyündeki ağırlığını artırmayı planlıyor. Gemi, lokomotif ve müşterilerinin sektörlerine özel vagon yatırımlarıyla intermodal taşımacılığın avantajlarını kullanarak, Anadolu’nun her köşesindeki müşterilerini Avrupa’nın tamamına en rekabetçi koşullarda ulaştırmayı hedefliyor.” 2016 yılının belirsizliklerle dolu olacağını belirten Omsan Genel Müdürü Osman Küçükertan’a göre bu belirsizliklerin başında komşu ülkelerdeki politik ve ekonomik gelişmeler, dış ticaret hacmindeki dalgalanmalar, döviz kurundaki artış ve seçimlerin yarattığı ekonomik durum geliyor. Küçükertan, belirsizliği nasıl yöneteceklerini ise şöyle özetliyor: “Bu olumsuz etkiler elbette her sektörden şirketi zaman zaman zorluyor. Omsan, operasyonel mükemmelliğe odaklanarak süreçlerindeki verimliliği artıracak önlemleri alıyor. Operasyonel maliyetleri azaltmaya yönelik süreç analizleri sıklıkla gerçekleştiriliyor. Katma değeri olmayan süreçler eleniyor ve inovatif iş modelleri geliştiriliyor.”

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz