2016 Ajandasında neler var?

Sektör temsilcilerinin 2016’ya dönük yatırım ajandaları, bu belirsiz iklime göre kurgulandı. İşte lojistik ajandası...

20.01.2016 12:07:400
Paylaş Tweet Paylaş
2016 Ajandasında neler var?
ARKAS’A BİRLEŞME DOPİNGİ
2015 yılı Arkas Lojistik için oldukça hareketli ve yoğun geçti. Yeniden yapılanan holdingin lojistik grubundaki 4 şirket, “Arkas Lojistik” çatısı altında birleşti. Bu dönüşümün kendilerini daha da güçlendirdiğini belirten Arkas Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Diane Arkas, “Şirketlerin birleşmesi sayesinde ciro, çalışan sayısı, finans gibi konularda rakamsal ölçeğimiz büyüdüğü gibi buna paralel marka gücü, satın alma gücü, finansal kaynak yaratma gücümüz de arttı” diyor. Birleşme operasyonunun yurtdışındaki büyüme hedeflerini de desteklediğini ifade eden Diane Arkas, sözlerini şöyle sürdürüyor: “Hızlı, güvenilir ve kaliteli lojistik hizmeti sağlayan global bir lojistik şirketi olma vizyonuyla yurtdışında Arlogic markası adı altında yapılanıyoruz. Eylül ayında ilk defa global bir pazarda yerimizi aldık, Şangay’da ofis açtık. Yurtdışı ofis yapılanmamız devam edecek. Demir yolunun serbestleşmesi konusu son birkaç yıldır olduğu gibi bu yıl da sektörün gündeminde. Demir yolu taşımacılığı yönetmeliğinin de yürürlüğe girmesiyle özel sektörün kendi lokomotiflerini almasıyla bu sektörde büyük gelişmeler olacağına inanıyoruz. Biz de bu alanda yatırım yapmaya hazırlanan şirketlerden biriyiz. Ayrıca Türkiye’de lojistik merkezlerin kurulması için altyapının oluşturulması gerekiyor. Bizim Mersin-Yenice ve İzmit-Kartepe olmak üzere iki lojistik merkezi kurma çalışmamız devam ediyor. 2016’da İzmit-Kartepe’nin devreye alınmasını planlıyoruz.”
DHL’DEN REKOR YATIRIM
2015 yılında yatırıma odaklananlardan biri de küresel lojistik oyuncusu DHL Express. Türkiye’yi odak pazarlardan biri olarak belirleyen şirket, önümüzdeki 5 yılda Türkiye’ye en az 100 milyon Euro’luk yatırım planlıyor. DHL Express Türkiye CEO’su Markus Reckling, şirketin ajandasında öne çıkacak başlıkları şöyle özetliyor: “2020 grup stratejimizin bir parçası olarak, yüksek bir büyüme oranı yakalama ve gelişmekte olan ülkelerdeki payımızı yüzde 22’den yüzde 33’e yükseltme hedefiyle 11 öncelikli pazar belirledik. Türkiye de bu pazarlardan biri. Bu strateji kapsamında grubumuz Türkiye’ye 5 yılda en az 100 milyon Euro’luk yatırım yapacak. Hatta bu yatırımların sonuçlarını şimdiden görmeye başladık. Zor ekonomik koşullara rağmen bu yılı çift haneli büyümeyle kapatmayı bekliyoruz.” 2016, DHL Express’in Türkiye’deki 35’inci yılı olacak. “Bu önemli yılda odağımız büyüme ve kalite olacak” diyen Reckling, sözlerini şöyle sürdürüyor: “Yeni yıldaki önceliklerimizden biri de uluslararası e-ticaret olacak. Türkiye’nin online perakendecilerini ve ürünlerini dünyanın her noktasına taşıyarak, bu sektörde yer alan firmaların önemli bir sağlayıcısı olarak, e-ticaret sektörünü destekleyeceğiz. KOBİ’ler de 2016’daki odak noktamız olmaya devam edecek. Dünya pazarlarına açılmak isteyen veya ihracat yapıyor olup farklı gümrük süreçlerini anlamak için yardıma ihtiyaç duyan Türk şirketlerine destek olacak yatırımlara devam edeceğiz.”
OMSAN’IN ODAĞINDA NE VAR?
Omsan, lojistik sektörünün önde gelen oyuncularından biri… Şirketin 2015’in ilk 9 ayına dair finansal sonuçları, yıl sonu hedeflerinin tutacağını gösteriyor. Sektörün, tüm zorluklara rağmen genel ekonominin üzerinde büyüme gösterdiğini belirten Omsan Genel Müdürü Osman Küçükertan, 2015 yılını nasıl geçirdiklerini ve hedeflerini şöyle özetliyor: “Omsan, yılın ilk 9 ayı itibarıyla her biri kendi sektöründe öncü olan önemli firmaları müşteri portföyüne ekledi. İlk küresel Türk lojistik şirketi olma vizyonuyla hareket eden Omsan, müşterilerinin değişen ihtiyaçlarına hızlı uyum sağlayabilmek için yeni depo yatırımlarına devam ediyor. Sürdürülebilir büyümeyi esas alan Omsan, deniz yolu ve demir yolu taşımalarının portföyündeki ağırlığını artırmayı planlıyor. Gemi, lokomotif ve müşterilerinin sektörlerine özel vagon yatırımlarıyla intermodal taşımacılığın avantajlarını kullanarak, Anadolu’nun her köşesindeki müşterilerini Avrupa’nın tamamına en rekabetçi koşullarda ulaştırmayı hedefliyor.” 2016 yılının belirsizliklerle dolu olacağını belirten Omsan Genel Müdürü Osman Küçükertan’a göre bu belirsizliklerin başında komşu ülkelerdeki politik ve ekonomik gelişmeler, dış ticaret hacmindeki dalgalanmalar, döviz kurundaki artış ve seçimlerin yarattığı ekonomik durum geliyor. Küçükertan, belirsizliği nasıl yöneteceklerini ise şöyle özetliyor: “Bu olumsuz etkiler elbette her sektörden şirketi zaman zaman zorluyor. Omsan, operasyonel mükemmelliğe odaklanarak süreçlerindeki verimliliği artıracak önlemleri alıyor. Operasyonel maliyetleri azaltmaya yönelik süreç analizleri sıklıkla gerçekleştiriliyor. Katma değeri olmayan süreçler eleniyor ve inovatif iş modelleri geliştiriliyor.”~EKOL ÇEVREYE ODAKLANACAK
Türk lojistik sektörü son 10 yılda dış ticaretteki hareketliliğe paralel bir büyüme göstererek yüzde 8’lik ortalamayla büyüdü. Sektörün lider şirketlerinden Ekol Lojistik ise son 5 yıllık verilere göre iş hacmini yılda ortalama yüzde 25 artırarak sektörün çok üzerinde bir ivme yakaladı. 2014 yılını 404 milyon Euro ciroyla kapatan şirketin 2015 yıl sonu ciro hedefi ise 500 milyon Euro’ya ulaşmak. Ekol Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Musul, bu ivmenin 2016 yılında da devam edeceğini söylüyor ve ekliyor: “2016 itibarıyla GSYH içindeki payı yüzde 12’nin üstüne çıkan sektörün büyüklüğünün 110 milyar Euro’ya ulaşması bekleniyor. Sektörümüzün hedeflerini küçültmemesi adına özel sektör ile kamunun el ele tutuşarak birlik ve sinerji içinde çalışması çok önemli. Her geçen gün doğal kaynakların yitirildiği bir dünyada varlığımızı sürdürmeye çalıştığımız bir gerçek. O nedenle çevreci anlayış, hızlı taşımacılık ve sürdürülebilir lojistik modeliyle AR-GE’ye yatırım yapılmalı. Türkiye’de sektörümüzde ilk AR-GE merkezini hayata geçiren bir lojistik şirketi olarak çevre koşulları ve gelişen rekabet ortamı paralelinde bilimin, inovasyonun ve yeni teknolojik uygulamaların geliştirilmesi adına yatırım yapmaya devam edeceğiz. 2016’da yurtiçi ve yurtdışı yatırımlarımıza da hız kesmeden devam ediyoruz. Son olarak Mayıs 2015’te kurduğumuz Ekol Polonya ile Avrupa’da bulunduğumuz ülke sayısı 10’a yükseldi. Önümüzdeki yıl ise Bulgaristan, Çek Cumhuriyeti, Slovakya ve İran’da yatırımlar gerçekleştirmeyi planlıyoruz.”
ALIŞAN NASIL BÜYÜYECEK? 
2014 yılını 335 milyon TL ciroyla kapatan ve her yıl ortalama yüzde 20 büyüyen Alışan Lojistik, 2015’i de benzer bir büyümeyle kapatmayı planlıyor. Şirket, 2016 yılında ise modernizasyon ve verimlilik odaklı projelere yoğunlaşacak. “Projelerin sonuçlarına bağlı olarak yatırım planlarımızı şekillendireceğiz” diyen Alışan Lojistik Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Damla Alışan, şöyle devam ediyor: “Sektördeki etkinliğimizi artıran, hizmet kabiliyetimizi geliştiren modernizasyon ve verimlilik odaklı projeler üzerinde çalışmalarımızı gerçekleştireceğiz. Demir yolu taşımacılığında birçok avantaj mevcut. Bu taşımacılık türünün en önemli avantajlarından birisi de çevresel olarak karbon faturasını düşürmesi. Hepimizin bildiği üzere dünya intermodel taşımacılığa döndü. İçinde bulunduğumuz çevreye karşı her birimizin bir sorumluluğu var. Dolayısıyla daha çevreci modlarla daha sürdürülebilir bir hizmet sağlama mecburiyetindeyiz. 2016, karayollarına alternatif olarak demiryolları alanında da çalışacağımız bir yıl olacak. Böylelikle alternatif taşıma modları konusunda da iş süreçlerimizi geliştirmiş olacağız. Hem yurtiçinde hem yurtdışında demir yolu taşımacılığını kullanmayı hedefliyoruz. Sektör açısından ise 2016’nın verimli bir yıl olacağı görüşündeyiz. Çünkü Türkiye Lojistik Master Planı’nın hazırlanma çalışmaları başladı. Çalışmanın 3 yıl süreceği öngörülüyor. Planın 2016’da şekillenmeye başlaması bekleniyor. Proje 2018 başında tamamlanarak devreye alınacak. Dolayısıyla 2016 yılı sektörümüz için çok önemli bir yıl olacak.”
HOROZ’UN FORMÜLÜ “KATMA DEĞER” 
2015 yılının belirsizliklerle geçtiğini düşünenlerden biri de Horoz Lojistik Yönetim Kurulu Bakanı Taner Horoz. “Ülkemizde ve çevre ülkelerde yaşanan karışıklıkların, siyasi belirsizliklerin yarattığı tablo, tüm sektörleri olduğu gibi bizi de etkiledi” diyen Taner Horoz, yine de şirket olarak gerek kârlılık gerekse ciro hedeflerine ulaşabildiklerini belirtiyor. Her yıl Türkiye’nin büyüme hızının 2-3 katı büyüme hedeflediklerini dile getiren Horoz, aynı hedefin 2016 için de geçerli olduğunu vurguluyor ve ekliyor: “Hedeflerimizde büyümenin yanı sıra daha fazla katma değer üretebileceğimiz projelere yoğunlaşmak bulunuyor. Büyüme kadar dönüştürme ve uygulamada daha kompleks işlere geçme hedeflerimiz var. Grubumuzun ürün çeşitliliği oldukça geniş. Horoz Lojistik olarak müşterilerimizin ihtiyaç duyduğu tüm lojistik hizmetlerini entegre bir şekilde sunarak, sınırsız özel çözümler üretebiliyoruz. Önümüzdeki yıl ürünlerimizi gerek Anadolu’da, gerekse yurtdışında daha geniş bir müşteri kitlesine ulaştırmayı planlıyoruz. Hedeflerimiz arasındaki bir diğer konu ise yeni destinasyonlarda birtakım partnerlerle iş geliştirmek. Bildiğiniz üzere yurtdışında SDV gibi çok geniş bir network’ün içinde, SDV’nin Türkiye ayağı gibi yer alıyoruz. Strateji olarak bireysel hareket etmek yerine, yurtdışında bölgesinin önde gelen şirketleri ya da dünya çapında network’ü olan yapılarla işbirliğine girme prensibindeyiz. Oradaki yatırımlarımızı iş ortaklarımızın yapmasını planlarken, biz Türkiye’deki yatırımlarımızı geliştirerek onlara doğru partner olmayı hedefliyoruz.”
REYSAŞ’TAN YATIRIMA DEVAM
Sektörün önde gelen oyuncularından Reysaş Lojistik, 2015 yılını yaklaşık yüzde 15 büyümeyle kapatacak. Bu yıl depo inşaatlarına, demir yolu taşımacılığına ve çevresel çalışmalara ağırlık veren şirket, 2016’da da yüzde 15’lik bir büyüme yakalamayı öngörüyor. Bu yılki ajandalarının odağında sürdürülebilir büyüme olduğunu belirten Reysaş Yönetim Kurulu Başkanı Durmuş Döven, şunları söylüyor: “Demir yolu taşımacılığında özmal vagonlarımız, üstyapılarımız ve kendi istasyonlarımızla hizmet veriyoruz. 700 bin metrekare olan depolama alanımızı 1 yıl içinde 1 milyon metrekareye çıkarmış olacağız. Depolarımızın çatılarına güneş enerjisiyle elektrik üretimi (GES) tesisleri kuruyoruz. Böylece depo işletme maliyetlerimizi düşürürken lojistik sektöründe önemli olan karbon salınımının azaltılmasına da çalışıyoruz. Karayolu taşımacılığında ise motorin yerine doğalgazlı çekici ve kamyonlar kullanıyoruz. Önümüzdeki dönemde nakit akışı stabil olan işlere odaklanmaya devam edeceğiz. 2016’ya dönük büyüme hedefimiz yaklaşık yüzde 15. Depo yatırımları ve demir yolu taşımacılığı ağırlık verdiğimiz işler olacak. Halen 22 inşaatımız sürüyor. Depoculuk sektöründeki lider konumumuzu bu yeni yatırımlarla daha da pekiştireceğiz. Bu depolara yaklaşık 315 milyon TL yatırım yapılıyor. Demir yolu ve diğer yatırımları da ekleyince yatırım tutarımız 400 milyon TL’yi geçmiş olacak.”



~2 ŞİRKETİN PLANINDA NE VAR?
HEDEFLER TUTACAK MI?

Maxlines Lojistik, 2015 hedeflerini yakalayanlardan. Şirketin genel müdürü İLYAS İLERI’nin sektöre dair değerlendirmeleri ise şöyle: “2015’te döviz fiyatlarındaki artışa paralel olarak depolama hizmeti veren firmalar açısından, satış ve kâr marjlarında düşüş oluştu. İthalat düşüşü de liman konteyner ticaretini olumsuz etkiledi. 2016’da ise sektörümüzde olağan dışı bir durum gerçekleşmesini beklemiyorum. Şirket olarak Karadeniz ve Doğu Anadolu Bölgesi’nde birer depo faaliyete geçirmeyi, Anadolu Yakası’nda 15 bin m2’lik yeni bir depolama alanı oluşturmayı hedefliyoruz. Tüm projelerimizi hayata geçirdiğimizde ortaya gerek cirosal bazda ve gerekse markalaşma anlamında ciddi bir ivme kazanacağımızı düşünüyorum.”
DEPO YATIRIMLARI ARTACAK
JLL Türkiye Lojistik Müdürü ANIL BAŞTAŞ TURPÇU’ya göre yeni yılda sektör özellikle depo yatırımlarına ağırlık verecek. Nedeni ise ertelenen yatırımlar. Turpçu’nun öngörüleri şöyle: “2015 yılı seçimler dolayısıyla yatırımların hızının azaldığı bir yıl oldu. Lojistik gayrimenkul sektörü açısından baktığımızda 2015’te daha çok danışmanlık, kira analiz ve müzakereleriyle beraber büyük ölçekte arsa arayışları ve satın almaları gerçekleştirdik. 2016 sanayi ve lojistik gayrimenkul ajandasına bakarsak, depo yatırımlarının ve sanayi arsa alımsatımlarının Türkiye çapında artacağını öngörüyoruz. Depo yatırımları son 2 yıldır daha durgun bir seyir izliyor. 2016’da bu dinamiğin değişeceğini öngörüyoruz.”

4 YILDA 2 MİLYAR DOLAR YATIRIM
UFKU AKALTAN / UPS TÜRKİYE GENEL MÜDÜRÜ
2015 NASIL KAPANIR? 

2015, hem dünya hem Türkiye için zor bir yıl oluyor. Ekonomik belirsizlikler, Euro-dolar paritesindeki düşüş nedeniyle yavaşlayan ihracat, jeopolitik riskler dünya ekonomisini yavaşlattı. Ancak zorlukları fırsata çevirebilen şirketler büyümeye devam ediyor. Biz de Avrupa’daki ihracat hacmimizi bu yılın ilk yarısında geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 10 artırdık. Uluslararası faaliyet kârımız yüzde 17 arttı. 
TEKNOLOJİYE 1 MİLYAR DOLAR 
UPS olarak Türkiye ile ilgili stratejimiz ve hedeflerimiz, global planlarımızla paralel ilerliyor. Tüm segmentlerde işimizi büyütmek istiyoruz. UPS ulaştırma ağına, ürünlerine, teknolojisine ve çalışanlarına yatırım yapmaya 2016 yılında da devam edecek. Global ticareti kolaylaştıran bir şirketiz ve teknoloji kaçınılmaz bir şekilde sağladığımız her hizmeti etkiliyor. UPS her yıl teknolojiye 1 milyar dolar yatırım yapıyor. Önümüzdeki 4 yılda Türkiye’nin de içinde olduğu Avrupa pazarına 2 milyar dolara yakın yatırım yapacağız. Bu oldukça büyük bir rakam. 
BELİRSİZLİK BİTMELİ 
Küreselleşmenin her geçen gün daha çok artması yeni ihtiyaçlara neden oluyor. Dünyada lojistik sektörüne olan ihtiyaç artan bir grafikle devam edecek. Türkiye’nin lojistik performansı da her geçen yıl daha da artıyor. Yeni dönemde oluşabilecek belirsizliklere karşı güçlü yapımızı devam ettireceğiz. Bunlara ek olarak, ekonomimizdeki gelişmelerin ticari hayatı desteklemesinin önemini de vurgulamak isterim. En kısa zamanda siyasi belirsizliğin ve güvenlikle ilgili soru işaretlerinin kalkarak tüm ülke olarak orta ve uzun vadede ileriye doğru bakabiliyor olmamız gerekiyor.
~“2016 YATIRIM YILI OLACAK”
ERTUNÇ LAÇİNEL / ULUSOY LOGISTICS GENEL MÜDÜRÜ
BÜYÜME YÜZDE 25

2015 yılı bizim için tamamen yatırım yılı oldu. Birçok yeni projeye imza attık. Yatırım maliyetlerimiz 100 milyon TL civarında. Bu yılı yüzde 20 büyümeyle kapatmayı hedefliyoruz. 2016’da odaklanacağımız başlıklar, tedarik zincir yönetimi başta olmak üzere demir yolu taşımacılığı, e-cargo, güvenilir ticaret lojistiği, yatırım desteği olacak.
ÇÖZÜM ÜRETİYORUZ
Biz hiçbir zaman salt bir taşıma yapmadık, her zaman çözüm kabiliyetimizi geliştirdik ve geliştirmeye de devam edeceğiz. Aynı zamanda müşterilerimiz adına pazarlık yapıp onların adına kalite kontrolü sağlayıp, derin bir lojistik hizmetini vermeye başlayacağız. Ürün tedarikinden kalite kontrolüne, evraksal takipten teslimata kadar uzanan bir satın alma işlemini 2016’da hayata geçireceğiz. Hatta bu işlemler sırasında yatırım desteği çözümlerimiz olacak.
YENİ PROJELER NELER?
2016 yatırım yılı olacak. E-cargo olarak yeni bir sistemi hayata geçireceğiz. Hızlı güvenilir lojistiğin dışında hızlı ve güvenilir ticaret olarak lojistik, tedarik ve pazarlama hizmetlerini de güvencemiz altına almaya başlayacağız. Artık her isteyen istediği ürünü uzaktan güvenilir bir şekilde tedarik edebilecek. Bu servislerin dışında çevre dostu taşıma modeli olan demir yolu taşımalarındaki yatırımlarımıza da devam edeceğiz. Deniz ve havayolu taşımacılığında da ekonomik çözümler sunacağız.” 

YATIRIMLAR HIZ KESMEYECEK
KAAN GÜRGENÇ / BORUSAN LOJİSTİK GENEL MÜDÜRÜ
KÜRESEL ETKİLER 

Türkiye’nin bu yılki ekonomik performansına bakarsak, dünya ekonomisindeki yavaşlamaya paralel olarak Türkiye’nin de yavaşladığını görüyoruz. Euro Bölgesi’ndeki durgunluk başta Irak, Suriye ve Ukrayna olmak üzere lojistik sektörü açısından önemli pazarlardaki siyasi istikrarsızlık ve çatışmalar sürüyor. Ekonomik ambargo Rusya’yı olumsuz etkiliyor. Gelecek yıl ambargonun Rusya üzerindeki etkileri daha fazla görülecek. 
SEKTÖR BÜYÜR MÜ? 
Sektörümüz bütün bu zor koşullar altında hedeflerini ve iş planlarını gerçekleştirmeye çalışıyor. Sektörün Türkiye ortalamasının üstünde büyüyeceğini söylemek mümkün. Ancak büyüme, geçmiş yıllardaki kadar güçlü olmayabilir. Öte yandan iş dünyasının temkinli bekleyişinin süreceğini tahmin edebiliriz. Borusan Lojistik ise yılın ilk yarısında iyi bir performans göstermeyi başardı. 
İNOVASYONA DEVAM 
Bu yıl da yatırımlarımıza hız kesmeden devam ettik. Yıl sonuna kadar 23 milyon dolar düzeyinde bir yatırım gerçekleştirmiş olacağız. Yatırım kalemlerimiz arasında Bukoli, ETA gibi inovatif markalarımız, bilgi sistemleri, Borusan Limanı rıhtım uzatılması başı çekiyor. Tabii bu yatırımlarımızın karşılığını yıl sonu ciro hedefimiz olan 526 milyon dolar düzeyini yakalayarak alacağımıza inanıyorum. Geçtiğimiz yıl eylülden bugüne TL bazında beklentimizin üzerinde bir büyüme yakaladığımızı görüyoruz.

“EN BÜYÜK ÖNCELİĞİMİZ KALİTE VE VERİMLİLİK” 
NİLGÜN KELEŞ / SERTRANS LOGISTICS CEO’SU
2015 NASIL GEÇTİ? 

2015’i verimliliğe odaklanacağımız ve kaliteden ödün vermeden temkinli büyümeyi seçeceğimiz bir yıl olarak planlamıştık. Hedeflerimiz doğrultusunda, yüzde 6-8’lik bir büyüme planlıyorduk. Öyle de oldu. Zira bizim için önemli olan hızlı büyümek değil, sağlıklı ve sürdürülebilir bir büyüme trendiyle ilerlemek. 
DURGUN BİR YILDI 
Sektör açısından değerlendirecek olursak, bu yıl sektör çok fazla büyüme kaydedemedi. Dünya Bankası Lojistik Performans İndeksi verilerine göre lojistik sektörü 2012 yılında 27’nci sırada olduğu yerini 2014 yılı sonunda 3,50 puanla 30’uncu sıraya bıraktı. 2015��te de geçen yıla benzer sonuçlar bekleniyor. Bunun en önemli nedenlerinden birinin ‘rekabetçi maliyetlerle taşıma organizasyonu kolaylığı’ kriterini geriden takip etmemiz olduğunu düşünüyorum. Sektörün bu yılı yüzde 3-4’lük büyümeyle kapatacağı öngörülüyor. 
2016’DAN UMUTLUYUZ 
Sertrans Logistics olarak her zaman yıllık hedeflerimizi verimliliğe odaklanma ve kaliteden ödün vermeden temkinli büyüme doğrultusunda planlıyoruz. 2016 yılına dair sektörel yöndeki en önemli beklentilerin ilk sırasında ülkedeki siyasi ve ekonomik istikrarın sağlanması yer alıyor. Kasım ayındaki seçimin ardından istikrarın artacağını dolayısıyla 2016’nın 2015’e göre daha olumlu geçeceğini düşünüyoruz. 

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz