"6 yılda 50'ye yakın ödül aldı"

"Aldığımız ödüller marka bilinilirliğine ciddi katkılar sağladı."

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
6 yılda 50'ye yakın ödül aldı


Mey İçki bünyesinde yer alan Kayra Şarapları, 6 yıl gibi kısa bir sürede bilinen bir marka olmayı başardı. Şirket ayrıca bu başarıyı aldığı uluslararası ödüllerle de taçlandırdı. Dünyanın önde gelen şarap yarışmalarından birincilikler elde eden marka, Anadolu topraklarının 3 bin yıllık şarap geleneğini yeniden dünyaya tanıttı. Sadece şarap kategorisinde girdiği yarışmalarla değil tüm içecek sektörünün yer aldığı organizasyonlarda da ödüller alan Kayra, dünyanın en bilinen şarap markalarını geride bırakmayı başardı. Dünya devleri ile yarışan şirket, pazarlama alanında yaptığı girişimlerini de ödülle taçlandırdı. Kayra Şarapları Kategori Bölüm Müdürü Gözdem Gürbüzatik, "Kısa sürede tüm ekibimizle büyük başarılara imza atmanın haklı gururunu yaşıyoruz. Fakat yaptığımız ürünleri yarışmalara sokmak için değil tüketicinin kalbinde kalıcı bir yer edinebilmek adına mükemmel hale getirmeye çalışıyoruz" diyor. Gözdem Gürbüzatik, içecek sektöründe aldıkları ödüllerin şirketlerine kattığı dinamizmi şöyle anlattı:

Kayra son yıllarda aldığı ödüllerle dikkat çekiyor. Son birkaç yılda hangi ödülleri aldınız?
Ödül süreci aslında üretimde hedeflediğiniz kaliteyle doğru orantılı. Biz ödül almak için yola çıkmıyoruz. Aslında bu birbirini besleyen bir döngü. Biz uluslararası ödüllere başvururken hem neler yaptığımızı görmek istiyoruz hem de başvuruda bulunduğumuz yarışmaların niceliğiyle ilgileniyoruz. Ürününüze güveniyorsanız o seviyede bir organizasyona başvuruyorsunuz. Biz sadece ödül değil, iyi kötü bir dönüş almak istiyoruz yarışmalara başvururken. Neyi doğru yapıp neyi yanlış yaptığımızı görüyoruz. Özellikle uluslararası tüm yarışmalara girmek, oralarda dereceler yapmak, derece yapmaksak bile bu yarışmalardan aldığımız geri dönüşlerle neyi düzeltmemiz gerektiğini görmek istiyoruz. Ödülü bir araç olarak görüyoruz. İyi şarap üretmek istiyoruz ve iyi şarap üretiyoruz. Önemli olan iyi ürünle ilgili doğru mesajı tüketiciye ulaştırmak. Avrupa'da bu alanda birkaç ödül var. Aynı zamanda bunlar seviye olarak da bütün dünyadan çok ciddi katılımcıların olduğu yarışmalar. Önemli bir şarap dergisi olan Decanter'in verdiği aynı ismi taşıyan yarışmada 2 yıldır iyi dereceler alıyoruz. International Wine Challenge (IWC) isimli İngiltere merkezli yarışmada da önemli başarılara imza attık. IWCF isimli Fransa merkezli üst düzey şarapların katıldığı bir yarışmada da başarılı bir profil çizdik. Bu ödüller bizim için çok önemli. Ayrıca uzmanlaşmış şarap ödülleri var. Dünyanın en iyi Şiraz'ları gibi spesifik anlamda ödül veren yarışmalar var ve bunlara başvuruyoruz. Pazarlama yönünden bu işi iletişim diline uygun yapabiliyor muyuz diye EFI ödülüne başvurduk. Bu yarışma da bir şarap markası olarak içecek kategorisinde bronz ödülü aldık. Burada ödül almak bizim için çok önemliydi çünkü tüm içecek sektörü temsilcileri yer alıyordu. Bu sektörde ödül almak dar bir alanda faaliyet gösteren bir marka için gerçekten onur vericidir.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz