"Camın Apple'ı olmak istiyoruz"

Prof. Dr. Ahmet Kırman ile küresel bir devi yönetmeyi ve Şişecam’ın hedeflerini konuştuk.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Camın Apple'ı olmak istiyoruz
Şisecam Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Genel Müdürü AHMET KIRMAN, Sisecam’ın gelecek stratejilerini anlatırken, müthiş rakamlar paylaşıyor. “Dünyanın en büyük 3 üreticisinden biri” olacaklarını söylüyor. Bunun için “7 yılda 3 kat büyüyeceklerinin” altını çiziyor. Hedefinde 2020’da 10 milyar dolar ciro olduğuna dikkat çekiyor. Bunu da organik ve inorganik büyümeyle gerçekleştireceklerini, dünyanın dört bir yanına yayılıp, yeni coğrafyalarda yatırım yapacaklarını söylüyor. Kırman, “Küresel olmak finans meselesi değil. Sektöründe trendleri izleyen değil, belirleyen bir şirket olmak önemli. Apple gibi... Biz de camın Apple’ı olmak istiyoruz” diye konuşuyor. Bu yıl 78’inci yaşına girecek olan Şişecam, 3 milyar doları aşan cirosuyla Türkiye’den çıkan az sayıdaki küresel şirketten biri. 170’e yakın tesisiyle Türkiye dahil 9 ülkede faaliyet gösteriyor, Kromda dünya birincisi, cam ev eşyasında dünya 3’üncüsü ve düzcamda dünya sıralamasında 8’inci konumda. Toplam olarak bakıldığında ise küresel cam liginde ilk 10’da yer alıyor. Ama gözü çok daha yükseklerde... Şişecam Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Genel Müdürü Prof. Dr. Ahmet Kırman, hedeflerini “dünyanın ilk 3’ü” olarak özetliyor. Buna nasıl ulaşacaklarını sorduğumuzda “Tek kelimeyle değişerek” diye yanıt veriyor ve ekliyor: “Camda ilk 3 üreticiden biri olma hedefine 2018-2020 döneminde ulaşmayı umuyoruz. 2020’de 10 milyar dolarlık cirolara çıkmak gibi bir arzumuz var.” Ancak Ahmet Kırman, tüm bunların sadece finansal başarıyla sağlanacak şeyler olmadığına inanıyor. Ona göre Şişecam asıl gücünü 18 bin kişilik insan kaynağı ordusundan alıyor. “Küresel bir oyuncu olmak, sanılanın aksine bir finans meselesi değil. Küresel ölçekte düşünmek anlamına geliyor” diyor ve farklı ülkelerden 18 bin kişiyi yönetmenin sırrını “Gerektiğinde gerilmek, gerektiğinde esnemek” olarak özetliyor. Prof. Dr. Ahmet Kırman ile küresel bir devi yönetmeyi ve Şişecam’ın hedeflerini konuştuk.

Capital:
3 milyar dolarlık ciroyla camda güçlü bir küresel oyuncusunuz. Şu anda dünya ligindeki konumunuz nedir?
- Cam alanında ilk 10 içinde yer alıyoruz. Düz cam, cam ev eşyası, cam ambalaj ve kimyasalda faaliyet gösteriyoruz. Kromda dünya birincisiyiz, cam ev eşyasında Avrupa ikincisi ve dünya 3’üncüsü, düz camda Avrupa’da 4’üncü, dünyada 8’inci, sodada ise dünyada ilk 10’dayız. Özetlersem, her uğraştığımız alanda dünyanın birinci ligindeyiz.

Capital:
Sizin açınızdan küresel oyuncu olmanın anlamı nedir?
- Küresel bir oyuncu olmak, sanılanın tersine bir finans meselesi değil. En azından biz konuya sadece finansal açıdan bakmıyoruz. Küresel bir oyuncu olmak, tedarikten satış sonrası hizmetlere kadar bütün bir sanayicilik etkinliği anlamına geliyor. Küresel ölçekte düşünmek anlamına geliyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz