Türkiye ekonomisi 2023'e kilitlendi. Türkiye’nin dünyanın en büyük 10
ekonomisinden biri olması ve ihracatın 500 milyar dolara ulaşması
planlanıyor. Bu büyük planda ise her sektöre ayrı bir rol düşünüyor.
Hedefe giden yolda kritik sektörlerden biri de lojistik. 2013’ü 28
milyar dolarla kapatmayı hedefleyen sektörün, 2023’teki büyüklüğünün 68
milyar dolara ulaşması planlanıyor. Yani sektörün 2,5 katlık bir sıçrama
gerçekleştirmesi gerekiyor. Sektörün önemli şirketleri de bu sıçramanın
bir parçası olmak için 2023’e hazırlanıyor. İşte şirketlerin 2023
hazırlığı...
Tabloyu görmek için görsele tıklayın. MARS'TAN BÜYÜK YATIRIM
Geçen yılı 224 milyon dolar ciroyla kapatan Mars Logistics, 2023’e
hazırlanan şirketlerden biri. Kara, hava, deniz ve demiryolu
nakliyesinin yanı sıra her türlü lojistik hizmetlerini bir arada sunan
şirket, gerek yurtiçi gerek yurtdışı yatırımlarıyla büyümesini
sürdürüyor. Şirketin genel müdürü Ali Tulgar, 2013’te yüzde 20’nin üzerinde
büyümeyle 275 milyon doların üzerinde ciro hedeflediklerini belirtiyor.
Tulgar, 10 yıl sonrasına dönük planlarını ise şöyle açıklıyor:
“10 yıl sonra 2023 yılında 1 milyar dolar ciroya ulaşmayı hedefliyoruz.
Bu hedef için 2023’e kadar 300 milyon dolarlık yatırım yapmayı
planlıyoruz. Bu yatırımların en başında, filomuzu büyütmek var. Filoyu,
mevcut filomuzun 4 katına çıkaracağız. Depo yatırımı yapacağız, yeni
lokasyonlarda depolar kuracağız ve mevcut depoların alanlarını
artıracağız. Aynı zamanda teknolojik altyapımız için de gerekli tüm
yatırımları yapacağız,
Entegre lojistik müşterilerimizi, katma değerli hizmet verdiğimiz
müşterileri ve proje taşımacılığı hizmeti verdiğimiz müşterilerin
tümünün sayısını artıracağız. Karayolundaki lider konumumuzu
güçlendirerek sürdüreceğiz. Hava, deniz ve demiryolundaki konumumuzu ise
daha üst sıralara taşıyacağız.”
ALIŞAN YATIRIMLARLA BÜYÜYOR
2013’te yüzde 20’lik büyüme hedefleyen bir diğer şirket de Alışan
Lojistik. 2012’de başarılı bir performans gösteren şirketin yönetim
kurulu başkan yardımcısı Damla Alışan, “Geçen yılı hedeflendiği gibi 274
milyon TL ciroyla kapattık. Şirketimiz, son yıllarda minimum yüzde
20’lik büyüme trendiyle yoluna devam ediyor. 2023 yılına kadar da normal
koşullarda bu trendin devam etmesi bekleniyor” diyor ve ekliyor:
“Pazarın, ülkemizin büyümesine paralel olarak gelecek 10 yılda hızla
büyüyeceğine inanıyoruz. Yatırımlarımızı da bu yönde geliştirmeye devam
ediyor, 2023 yılına hazırlanırken sektördeki etkinliğimizi artıran,
hizmet kabiliyetimizi geliştiren modernizasyon ve verimlilik odaklı
projeler üzerinde çalışıyoruz. Alternatif taşıma modları, yeni depo
yatırımları ve bölgesel büyüme stratejileri planladığımız projeler
arasında sayılabilir. Yatırım tutarımız için net bir rakam verememekle
birlikte öncelikle teknoloji alanındaki yatırımlarımıza ara vermeden
devam edeceğiz. Filo ve ekipman yaş ortalamasını 5 yaşın altında tutmaya
dönük yatırımlarımız sürecek.
10 yıllık süreçte depo operasyonları, likit ve multimodal taşıma
alanlarına odaklanmış büyüme planları yapıyoruz. Bir de demiryolu
taşımacılığı konusu mercek altına aldığımız ve çok değer verdiğimiz yeni
bir alan.”~
CEVA'NIN HEDEFLERİ İDDİALI
Pazarın önde gelen global oyuncularından CEVA Lojistik, Türkiye
operasyonuna güveniyor. CEVA Türkiye ve Balkanlar Genel Müdürü Fuat
Adoran, “Hedefimiz 2017 sonunda Türkiye’nin en beğenilen, cirosu en
yüksek 100 şirketinden biri olmak ve CEVA Global’de en kârlı üç ülkeden
biri olmak” diyerek iddialarını ortaya
koyuyor. Şirketin 10 yıla dönük planı ise her yıl ortalama yüzde 10-15
organik büyümek. Adoran, gelecekle ilgili planlarını şöyle anlatıyor:
“10 yıl sonunda CEVA olarak Türkiye’nin ilk 50 şirketinden biri olmayı
ve CEVA Global içinde en stratejik ve en kârlı ülke olmayı hedefliyoruz.
2012 yılını yine yeni yatırımlarla büyüyerek geçirdik ve öngördüğümüz
oran olan yüzde 10 büyümeyi yakaladık. 2012 yılında toplam 90 bin
metrekarelik depo yatırımı gerçekleştirdik. İstihdamımızı yüzde 10
oranında artırdık. 2023 yılında da yatırımlarımızı artırarak devam
ettireceğiz. Hedefimiz, bundan sonra da her yıl yüzde 10-15 arasında
organik büyümek. 2023’te şu anki ciromuzun 2 katına çıkmış olacağız.
Önümüzdeki 10 yılda uluslararası alanda hava ve deniz taşımacılığına
yoğunlaşacağız. Ortadoğu ve Orta Asya ülkelere dış ticarete ağırlık
vererek yurtdışı faaliyetlerimize odaklanacağız. 2023’te de pazardaki
lider ve söz sahibi konumumuzu yatırımlarla güçlendirerek Gebze, Marmara
ve İstanbul’dan sonra hızla Anadolu’daki büyümemizi de sürdüreceğiz.”
DHL'İN "ÜS" PLANI
Geçtiğimiz yılı sektörün üzerinde bir büyümeyle kapatan DHL Supply Chain
Türkiye, 2023 planlarını “lojistik üs Türkiye” üzerine kurgulamış
durumda. DHL Supply Chain Türkiye Genel Müdürü Hakan Kırımlı, “2023 yılı
hedefleri kapsamında gelecek 10 yılda, ülkemizin potansiyelinin
büyüyeceği beklentisini taşıyorum. Bu büyüme lojistik sektörünü de
etkileyecek” diyor. “Türkiye, stratejik konumunun yanı sıra kaydettiği
gelişmelerle lojistik altyapısı ve hizmet kalitesi açısından giderek
daha önemli bir merkez haline geliyor” diyen Kırımlı, DHL Global’in
Türkiye’yi çok önemsediğini vurguluyor. Kırımlı, sözlerini şöyle
sürdürüyor: “DHL, önümüzdeki 10 yıldaki tüm yatırım planlarını,
Türkiye’nin bölgenin lojistik üssü olacağını öngörerek hazırlıyor. 10
yıllık süre zarfında faaliyet gösterdiğimiz sektörler geliştikçe biz de
bu sektörler için yaptığımız yatırımlarımızı artıracağız. Depolama
alanlarımızı daha verimli kullanmak adına başlattığımız birçok projeyi
tamamlayacağız. İş gücü ve teknolojik altyapı anlamında da bazı yatırım
projelerimiz bulunuyor.
DHL, şimdiye kadar fiyat odaklı rekabettense hizmet kalitesi ve
sürdürülebilirlik kriterleri üzerinden konumlanmayı seçerek diğer
şirketlere örnek oldu. Bunu sürdüreceğiz. Altyapımızda uluslararası
kalite standartlarını sağlamaya, sürdürülebilir büyümeye, lojistik
süreçlerin mükemmel şekilde yönetimine, iş gücümüzün eğitimine ve
sunduğumuz katma değeri artırmaya önümüzdeki 10 yılda da devam edeceğiz.
2023'TE 4 MİLYAR TL CİRO
Lojistik pazarının güçlü oyuncusu Omsan, 2012 yılını 581 milyon TL
ciroyla kapattı. Şirketin 2023 ciro hedefi ise 4 milyar TL. Omsan Genel
Müdürü Osman Küçükertan, Omsan’ın yurtiçi dağıtım ağını genişleterek ve
bölge müdürlüklerini güçlendirerek büyümesini sürdürmeyi hedeflediğini
söylüyor. Küçükertan, 10 yıllık projeksiyonlarını ve planlarını şöyle
paylaşıyor:
“Gelişen pazarlarda varlık göstermeye yönelik çalışmalarımız hızla devam
ediyor. Özellikle Kuzey Afrika, Orta ve Doğu Avrupa ile Uzakdoğu’da
çeşitli ülkelere yönelik iş fırsatlarını yakından takip ediyoruz. Omsan
Lojistik, çevreci ve rekabetçi taşıma modları olan denizyolu ve
demiryolu taşımalarının portföyündeki ağırlığını artırmayı, gemi,
lokomotif ve müşterilerinin sektörlerine özel vagon yatırımlarıyla
intermodal taşımacılığın avantajlarını kullanarak Anadolu’nun her
köşesindeki müşterilerini Avrupa’nın tamamına en rekabetçi koşullarda
taşımayı hedefliyor.
2010 yılında ilk kuru yük gemisi Fortune Express’i satın alan Omsan’ın
2023 yılına kadar dökme yüklere yönelik denizyolu taşımacılığındaki
yatırımlarını büyüterek 500 bin DWT büyüklüğünde bir kapasiteye
ulaşmasını hedefliyoruz. Omsan, bunun için ilk aşamada 5 bin DWT’lik bir
adet dökme çimento gemisi ile handysize sınıfında 3 adet dökme yük
gemisini filoya katmayı planladı.”~
TLS'NİN GÖZÜ ORTADOĞU'DA
2012’yi 202 milyon TL ciroyla kapatan ve 10 yıl sonra cirosunu 10’a
katlamayı planlayan TLS Lojistik’in hedefleri de iddialı. 2023’te 1
milyar dolar ciroya ulaşmak istediklerini belirten TLS Lojistik Yönetim
Kurulu Başkanı Al tuğ Hacıalioğlu, beklentilerini ve bu hedefe nasıl
ulaşacaklarını şöyle özetliyor:
“2023 için hedeflerimiz, Ortadoğu bölgesinde kapsamlı bir lojistik ağı
oluşturmak ve dünyadaki belli başlı lojistik şirketleri arasında yer
almak. Yatırımlarımızı bu hedefler doğrultusunda hayata geçiriyoruz.
Tabii bu hedef için sadece TLS Lojistik’in gayreti yeterli değil.
Türkiye’nin her şeyden önce bir lojistik koridoru pozisyonuna gelmesi
şart.
Ülkemizin 2023 yılı için ihracat hedefi, 500 milyar dolar. Bu, son
derece iddialı bir hedef. Bir başka ifadeyle dünya ihracatındaki
payımızı 10 yılda üçe katlamak anlamına geliyor. Dolayısıyla lojistik
şirketlerimizin de büyüme hızlarını üçe katlamaları ve yeni pazarlara
daha ekonomik, çevreci, hızlı hizmet götürmeleri gerekiyor. Öte yandan
uluslararası oyuncularla rekabet edebilmek için Türk lojistik
şirketlerinde birleşme veya halka arzlar kaçınılmaz gözüküyor. Bu da
2023’te Türkiye’de milyar dolarlık lojistik şirketleri olacağı anlamına
geliyor. TLS’nin hedefi de bu şirketler arasında yer almak ve 1 milyar
dolarlık ciroya ulaşmak. Ayrıca 10 yılda toplam 200 milyon dolar
planlıyoruz. Bunlar depo, teknoloji, altyapı ve çevre başlıklarında
olacak.”
REYSAŞ, DEMİRYOLUNA ODAKLANDI
Pazarın önemli oyuncularından biri de Reysaş Lojistik. “Sektörümüzün
sahip olduğu büyüme potansiyeli, Türkiye’nin 2023 hedefine ulaşmasında
lokomotif rol oynayacak” diyen Reysaş Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı
Durmuş Döven, “Biz de bu büyüklüğün ve gelişimin içinde, yarattığı ve
yaratacağı katma değerle bugün olduğu gibi gelecekte de yer almaya devam
edeceğiz” diyor. 2012 yılını yoğun ve başarılı geçirdiklerini söyleyen
Döven, şu değerlendirmeyi yapıyor:
“Reysaş 2012’yi, bugüne kadar özellikle depolama ve demiryolu lojistiği
alanında yaptığı büyük çaplı yatırımların sonuçlarını almaya başladığı
bir yıl olarak geçirdi. Özellikle proje bazlı çalışmalarımıza verdiğimiz
büyük önemle tüm sektörlerde yer alan ve kendi alanında marka olan
müşterilerimize sunduğumuz hizmetler artarak devam etti. 2012’yi geçen
yıla kıyasla yaklaşık yüzde 25’lik gelir büyümesiyle kapattık. Bugün
sahip olunan karayolu filomuza ek olarak, demiryolu taşımacılığında en
çok yatırım yapan ilk özel sektör şirketi olduk. Ayrı bir şirket çatısı
altında kurduğumuz Reysaş Demiryolları ile önümüzdeki yıllarda
verimliliği artacak olan demiryolu taşımacılığı tarafında vagon sayımızı
artırarak ve var olan istasyonlarımıza ek olarak stratejik noktalarda
istasyon yatırımlarımıza devam ettik.
Reysaş olarak rekabet gücümüzü artırmaya yönelik yeni projeleri hayata
geçirmeyi, sağlıklı büyüyen iştiraklerimizden de alacağımız güçle yeni
yatırım sahalarıyla iş hacmimizi genişletmeyi sürdüreceğiz. Sektörümüzün
ve ülkemizin 2023 hedefine ulaşmasında öncü şirketlerden biri
olacağız.”
TNT'NİN 2023 PLANI
10 yıl sonrasına iddialı şekilde hazırlanan bir başka küresel oyuncu da
TNT. “Türkiye’nin 2023 yılında ulaşacağı 500 milyar dolarlık ihracat
hedefinin lokomotif sektörlerinden biri lojistik olacaktır” diyen TNT
Türkiye Genel Müdürü Turgut Yıldız, “Şirket olarak 2023 hazırlıklarımız,
Türkiye’nin hazırlıklarıyla paralel olacak” diyor ve sözlerini şöyle
sürdürüyor:
“Müşterilerimize bu hedefe ulaşmak için yapacakları çalışmalarda daha
iyi hizmet vermek için çalışacağız. Vizyonumuz, dünyanın en beğenilen
teslimat şirketi olmak. Bu nedenle bizim için bu çalışmalar her zaman
devam edecek.~
TNT olarak 10 yıl sonra dünya ticaretini en etkin, verimli ve temiz
yolla kolaylaştıran bir taşımacılık modeli yaratmak için çalışıyoruz.
Daha iyi hizmet vermek için Global Optimisation programımıza, teknoloji
yatırımlarımıza, müşteri memnuniyeti çalışmalarımıza ve yeşil
taşımacılık yatırımlarımıza devam edeceğiz. Ortalama olarak yılda 5
milyon Euro yatırım yapıyoruz. Bunu sürdüreceğiz. TNT Türkiye olarak
önümüzdeki 10
yıllık dönemde büyüme ve yatırımlarımız şu alanlarda yoğunlaşacak: Depo
ve gümrüklü depolarda artış, temiz araç filosuna yatırım, bilgi
teknolojileri ve otomasyon alanlarında yatırım, verimli ve etkin
operasyon modeli geliştirmek. Bütün bu çalışmalar, müşterilerimize daha
uygun fiyatla, daha güvenli ve hızlı hizmet vermemizi sağlayacak. Tüm bu
çalışmaların ülkenin lojistik altyapı ve ekonomik verimliliğiyle de
yakın ilişkisi var.”
İNCİ, İLK 3'Ü HEDEFLİYOR
16 şirketiyle Türkiye’nin önemli gruplarından biri olan İnci Holding’e
bağlı İnci Lojistik, 2023 yılına müşteri odaklı çözümlerle ilerliyor.
Özellikle ‘yaratıcı tedarik zinciri yönetimi çözümleri’ konusunda önemli
çalışmalar yaptıklarını söyleyen İnci Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı
Cihan Elbirlik, şunları söylüyor:
“1997’de sektörde kompleks tedarik zinciri ihtiyaçlarına yanıt veren
lider şirket olma hedefiyle yola çıktık. Kendimizi müşterilerimizin
partneri olarak görüyoruz. Tedarik zincirinde daha verimli süreçler ve
modlar geliştirerek hem maliyette hem süratte avantaj yaratmaya
çalışıyoruz. Geçen yıl bu kapsamda yaklaşık 1 milyon TL’lik BT yatırımı
yaptık. Bunun yüzde 60’lık kısmını müşteri ilişkileri yönetimi sistemi
oluşturdu. Geçtiğimiz yıl 2011’e göre yüzde 20 büyüdük. Bu yıl da yüzde
20 olarak belirledik.
2023’e baktığımızda heyecanlanıyoruz. Çünkü 2023 GSMH hedefi, 2 trilyon
dolar olarak telaffuz edildiğine göre bizim lojistik tanımımızla konuya
bakıldığında muazzam bir pazar ortaya çıkıyor. Çünkü biz lojistik
deyince tedarik zinciri içindeki tüm malzeme ve ürün hareketlerinin
toplam maliyetini düşünürüz. Bu da bizim gibi gelişmekte olan
ekonomilerde GSMH’nin yüzde 10’u gibi düşünülebilir. Bu süreçte,
sanayicilerin tedarik zincirindeki verimsizlikleri ortadan kaldıracak
‘tedarik zinciri çözüm’ partnerlerine ne denli ihtiyaç olduğunun daha
iyi anlaşılacağını sanıyorum. Biz kendimizi bu çözümleri sunabilen bir
partner olarak hazırlıyoruz. 2023’e gelindiğinde hedefimiz, Türkiye ve
çevre bölgede ilk 3 içinde yer almak.”
ASLAN KUT/MNG KARGO GM
TÜRK KARİD YKB.
"2023TE TÜRKİYE LOJİSTİK MERKEZ"
60 MİLYAR DOLAR MÜMKÜN
Türkiye , yabancı yatırımcılar için iyi bir pazar. Eğer yasal
düzenlemeler sektörün ihtiyaçları doğrultusunda gerçekleştirilirse
yabancı sermayenin var olan ilgisi daha da artacak. Türkiye'den transit
olarak geçen yaklaşık 600 milyar dolarlık bir mal sirkülasyonu var. Bu
ticaret hacminin getirdiği lojistik gelirlerin bir bölümünün kademeli
olarak ülke ekonomisine kazandırılması gerekiyor. Sadece navlun geliri
baz alındığında, taşımacılık alanında ortalama 60 milyar dolar gelir
elde etmemiz mümkün. LOJİSTİK US OLABİLİRİZ
Taşımacılık sektörünün geleceğine baktığımızda. 10 yıl içinde
Türkiye'nin ticaretinin önemli ölçüde gelişeceği ve Avrupa'nın Kafkasya,
Asya ve Ortadoğu pazarlarına erişim sağlama konusunda önemli bir rol
üstlenerek 'lojistik merkez' olacağını düşünüyoruz. Ancak tüm sektörler
serbest rekabete açılmışken posta sektöründe halen devlet tekeli
anlayışı hakim. Bu durum reel sektörün gelişmesinin önünde bir engeldir,
Yasama ve yürütme organları PTT tekelinin kaldırılması ve özelleştirme
ile ilgili çalışmaları 2005'te başlattı, ama sonuçlandıramadı.
Özelleştirmeyle sektörün 10 kat büyüme potansiyeli var. YATIRIMLARA DEVAM
MNG Kargo olarak tüm bu gelişmeleri öngören şekilde alt yapımızı
hazırladık. 2012 yılında ciromuz bir önceki yıla göre yüzde 20'nin
üzerinde büyüdü. 2013 beklentilerimiz, Ortadoğu ve Kuzey Afrika
pazarlarının gelişimiyle beraber daha ümit vadedici görünüyor, MNG
Kargo, sektöründe yeni bir çağ başlatacak yatırımlarına devam ediyor.
Ankara, Adana, Bursa, İzmir, İstanbul Ayazağa'da faaliyete geçirilen ve
İstanbul'da 2 ayrı bölgede altyapı çalışmaları devam eden 7 teknolojik
aktarma merkezi kurduk. Kargo işlemleri, artık el değmeden otomatik
olarak yapılıyor." MARKUS RECKLING/DHL
EXPRESS TÜRKİYE CEO'SU
"KOBİ'LERE ODAKLANACAĞIZ"NELER DEĞİŞECEK?
Önümüzdeki yıllarda uluslararası ticaretin önemli bir büyüme kat
edeceğine inanıyorum. Bu süreçte özellikle deniz ve hızlı hava
taşımacılığının operasyonel maliyetler ve karbondioksit emisyonları
konusunda artan sosyal farkındalıktan olumlu yönde, buna karşılık hava
kargo taşımacılığının ise olumsuz yönde etkileneceğini düşünüyorum.
Hızlı hava taşımacılığı ise doküman ve numune gönderilerinin en hızlı
şekilde, kapıdan kapıya teslimatını sağlayarak, uluslararası ticaretin
hızlanmasına ve gelişimine katkıda bulunmaya devam ederek, bu süreçte
deniz kargo taşımacılığı kadar olmasa da yüzdesel olarak ciddi bir artış
gösterecektir.~ GELECEK PLANLARI
DHL Express, çokuluslu ve büyük ulusal müşterilerinin yanı sıra küçük ve
orta boy müşterilerinin de gelişen ihtiyaçlarına aynı şekilde
odaklanacak. Türkiye'nin 2023 yılında 500 milyar dolar ihracat hedefine
ulaşmasında, KOBİ'lerin önemli bir rol üstleneceğine inanıyorum. Onların
ihracattaki payı arttıkça, Türkiye ekonomisi de olumlu yönde
etkilenecek ve hedefine bir adım daha yaklaşacak. KOBİ'lerimizi
desteklemek ve onların ihracat performanslarını artırmak amacıyla hayata
geçirdiğimiz 'mikro ihracat' uygulamamızı yaygınlaştırmayı
hedefliyoruz. Bu uygulamamızla 150 kg ve 7.500 Euro değerine kadar olan
ihracat gönderilerini ekspres olarak yurtdışına taşıyabiliyoruz. HEDEF PAZARLAR
Özellikle gelişmekte olan Ortadoğu, Kuzey Afrika ve Latin Amerika gibi
yeni ticaret koridorları üzerinde büyümeyi hedefliyoruz. Kilit
pazarlarda üstün rekabetçi konumumuzu korumak üzere yeni ticaret
koridorlarına yatırım yapmaya devam edeceğiz. Ayrıca sektörde inovasyon
alanında da liderliğini kanıtlayan DHL, yeşil taşımacılık üzerine de
yatırımlarını sürdürecek. 2012'de ihracat numune gönderilerinde yüzde 18
artışa ulaştık. Sektör lideri konumumuzu koruduk ve hatta sektörün
üstünde büyüdük. Büyüme trendimizi önümüzdeki yıllarda da koruyacağız.
Yüzde 18'lik büyüme, sürdürülmesi kolay olmasa da ekonomik büyümeyi
yüzde 2 aşacağımıza inanıyorum. TAYFUN ÖKTEM/EKOL LOJİSTİK CEO'SU
"HER YIL YÜZDE 30 BÜYÜYECEĞİZ"
2012 NASIL GEÇTİ?
Ekol olarak 2012'yi hedeflediğimiz gibi 285 milyon Euro ciroyla
kapattık. 2012, Ekol için tam anlamıyla bir yatırım yılı oldu, Avrupa
ağırlıklı olmak üzere çok önemli yatırımlara imza attık. Romanya,
Almanya, İtalya, Fransa, Bosna, Yunanistan ve Ukrayna'da 10 milyon Euro
yatırım yaparak bu ülkelerde kendi depo, ofis ve çalışan kadromuzla
bizzat var olduk. Bu sayede Avrupa'da 86 bin metrekare depolama alanına
ulaşarak toplam kapalı depolama alanımızı 486 bin metrekareye
yükselttik. Türkiye'deki çalışanlarımızın yanı sıra Avrupa'da da 7 ayrı
milletten istihdam sağlayarak uluslararası şirketler arasındaki yerimizi
aldık. KÂRLI BÜYÜME SÜRECEK
Her yıl ortalama yüzde 30'lar mertebesinde büyüme kaydediyoruz. 2013
yılında da daha önceki yıllarda olduğu gibi büyüme hızımız ve
kârlılığımızı paralel tutmayı hedefliyoruz. Yakaladığımız kârlılık
artışını yatırım yapmak üzere değerlendiriyoruz. Büyüme trendi
yakaladığımız otomotiv, sağlık, kimya ve e-ticaret sektörlerinde bu
büyümeye devam etmek, bunun yanı sıra e-ticaret alanında da yine en çok
tercih edilen şirket olmayı hedefliyoruz. Dolayısıyla yatırımlarımız da
bu büyüme oranlarına paralel olarak gerçekleşecek, YENİ YATIRIMLAR YOLDA
Geçtiğimiz yıl Avrupa'da 7 ülkede yatırımlar yaparak bu bölgedeki
varlığımızı sağlamlaştırdık. Yeni girdiğimiz pazarlarda büyümeyi
hedeflerken Kafkasya ve Ortadoğu pazarlarında da servis ağımızı
genişletmeyi planlıyoruz. Önümüzdeki 10 yılda Ekol, sektörde en önemli
bölgesel oyunculardan biri olarak hızla büyümeye devam edecektir. Ayrıca
bilimin, inovasyonun ve yeni teknolojik uygulamaların geliştirilmesi,
yeni pazar fırsatlarının keşfedilmesi, kendi iş uzmanlığıyla uyumlu
işbirliklerinin geliştirilmesi doğrultusunda AR-GE yatırımlarımız devam
edecek.~ MIKE HARRELL/ UPS TÜRKİYE ÜLKE MÜDÜRÜ
"UPS, TÜRKİYE İLE BÜYÜYECEK"
BEKLENTİLER OLUMLU
Türkiye 2023 için hedefine yürürken UPS Türkiye olarak biz de kendimizi
bu hedefe göre hazırlıyoruz, Lojistik, ticaretin aynası, ekonominin
nabzını tutan bir sektör. Türkiye için en dinamik ve en hızlı büyüyen
sektörler arasında yer alıyor. Türkiye'nin 2023 hedefleri de göz önüne
alındığında gerek İthalat gerekse de ihracat alanlarındaki lojistik
ihtiyaçlarının giderek artacağını söylemek mümkün. 2013 ve daha sonraki
yılların sektör İçin olumlu geçeceğini düşünüyoruz. Türk ihracatçılarına
destek olmak ve küçük, orta ve büyük ölçekli şirketlerin ticaretlerine
hız kazandırmak için ürün ve hizmetlerimizi geliştiriyoruz.
BÜYÜME HEDEFLERİ
2012, UPS Türkiye için çok başarılı ve hedeflerin üzerine çıktığımız bir
yıl oldu. 2013 ve sonrasındaki 10 yıl boyunca da yakaladığımız bu
ivmeyi daha da artırmak için emin adımlarla ilerleyerek gerek yurtdışı
gerek yurtiçi pazardaki konumumuzu güçlendirip daha da büyümeyi
hedefliyoruz. Bu hedeflerimiz doğrultusunda yatırımlarımıza devam
ediyoruz, UPS, 400 bine yakın çalışanıyla dünya çapında 220'den fazla
ülkede var, 2012'de 54,1 milyar dolar ciro gerçekleştirdik, Dünya
çapında dakikada 11 bin 320 paket teslimatı yaptık. Türkiye'deki
operasyonlarımız da bu büyümeye olumlu ve önemli ölçüde katkı sağladı. 10 YILDA NELER OLACAK?
2013 ve sonrasındaki 10 yıllık dönemde sektörde özellikle mobilleşme ve
e-ticaret gibi konular öne çıkacak, Sektörün bu ihtiyacını gören
şirketler gerekli adımları atmaya başladı bile. Biz de UPS olarak bir
süredir pek çok ülkede var olan UPS Mobil uygulamamızı geçen yıl
itibarıyla Türkiye'nin de olduğu 35 ülkede daha erişime açtık. 2013
itibarıyla yeni dönemde sektörün odaklanacağı bir diğer konunun ise
e-ticaret olacağını düşünüyoruz. Biz de e-ticarete özel çözümler sunmak
için sürekli kendimizi geliştiriyoruz. Önümüzdeki 10 yıllık süreçte
önemli yatırımlara imza atarak hizmet verdiğimiz ülkelerdeki büyük,
küçük tüm işletmelerin işlerini büyütmelerine yardımcı olmayı
hedefliyoruz.
ATİLLA YILDIZTEKİN
LOJİSTİK UZMANI
"2023 HEDEFLERİ NASIL YAKALANIR?"
GELECEK POTANSİYELİ
Sektörün 2013 için beklenen 900 milyar dolarlık GSMH programına göre
potansiyeli 108 milyar dolar, yurtiçi potansiyel 70 milyar dolar. Yıl
sonuna dönük pazar büyüklüğü beklentisi ise 28 milyar dolar. Pazardaki
büyüme 2012'ye göre yüzde 12 artacak. 2023'e baktığımızda, GSMH'nin 2
trilyon dolara çıkacağı öngörülüyor. Bu durumda lojistik potansiyel, 240
milyar dolar ve bunun yurtiçi bölümü 170 milyar dolar olacaktır.
Yurtiçi lojistik sektörü, pazarı da 68 milyar dolar olarak
gerçekleşecekti. Gelecek 10 yılda pazar yüzde 240, istihdamda ise yüzde
120 artış beklenebilir. NELER YAPILMALI?
Türkiye gelecek 10 yıl içinde GSMH'sini 800 milyar dolardan 2 trilyon
dolara çıkaracak. Bu hedefe, ancak lojistik altyapının zamanında
kurulmasıyla ulaşabilir. Öncelikle demiryollarına 12 bin kilometre ilave
ray döşenmesi, Demiryolu Kanunu'nun çıkarılması, Karadeniz-Akdeniz
demiryolu hattının kurulması, taşıma hızının artırılması, liman ve
OSB'lere hat bağlanması, vagon üretiminin artırılması, intermodal
aktarma istasyonları inşası gerekli. Ayrıca 15 bin kilometre duble veya
üç şeritli yol yapılması. Kara Taşıma Yönetmeliği'nin uygulanması, şehir
içi taşımaların konsolidasyonu ve ölçeklerin büyümesinin teşvik
edilmesi önemli bir nokta. Deniz taşımacılığında ise deniz filomuzun
oluşturulması, limanların büyütülmesi, yeni limanlar geliştirilmesi
gerekiyor.~ EKSİKLER NELER?
Sıkıntı yaratacak ilk eksiklik, bu çalışmaların başlangıcının
gecikmesidir. Gecikme, lojistiğin gereken hizmeti vermemesine, bu da
gerek üretim gerek tüketim lojistiğinin yapılamamasına yol açacaktır.
TCDD, intermodal aktarma istasyonları ve bunların yakınındaki lojistik
köyler faaliyete geçirilmezse bu hedeflere ulaşmak zorlaşacak. Önemli
bir konu olan yeşil lojistik, henüz birkaç uluslararası lojistik
şirketinin gündemine girdi, Kanunlar ve yönetmeliklerle sınırları
belirlenerek, uygulamaların zorunlu hale getirilmesiyle müşterilerin
lojistik şirketleri zorlamaları ve talepleriyle Türkiye'de de gündeme
gelecektir. Ancak bu konuda henüz ölçülebilen bir hedef belirlenmedi.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?