"Dizüstünde Hp, Masada Casper"

Dizüstü bilgisayar pazarı tüm dünyada hızlı büyümesini sürdürüyor. Bu tablo Türkiye’ye de yansıyor. 2004 yılını yıllık yüzde 55,5 büyümeyle kapatan pazar, 2005’in ilk çeyreğinde, bir önceki yılın a...

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Dizüstünde Hp, Masada Casper

Dizüstü bilgisayar pazarı tüm dünyada hızlı büyümesini sürdürüyor. Bu tablo Türkiye’ye de yansıyor. 2004 yılını yıllık yüzde 55,5 büyümeyle kapatan pazar, 2005’in ilk çeyreğinde, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 34,6 büyüdü. Aynı dönemde masaüstündeki büyüme yüzde 28.7 olarak gerçekleşti. Toplamdaki büyüme ise yüzde 30’u geçti.

Türkiye’de bilgisayar pazarının gösterdiği büyüme, BT profesyonelleri açısından her zaman en çok merak edilen konuların başında gelir. Bunun sebebi de, bilgi teknolojileri pazarında beklenen büyümenin, bilgisayar kullanımı artmadan mümkün olmayacağına olan inançtır.

Türkiye bugün, dünyada PC penetrasyonunun en düşük olduğu ülkeler arasında yer alıyor. Ama talep hızla artıyor ve pazar iyi bir ivmeyle büyüyor. Uluslararası araştırma şirketi IDC’nin son verileri de bu büyümeyi destekliyor. IDC’nin 2005 yılının ilk çeyreğine yönelik verilerine göre,  son 1 yılda toplam bilgisayar pazarındaki büyüme yüzde 30,2 olarak gerçekleşti. Bu oran dizüstü tarafında daha da fazla oldu. Türkiye’de dizüstü bilgisayar pazarı, 2005’in ilk çeyreğinde, 2004’ün aynı dönemine göre yüzde 34,6 oranında büyüme gösterdi.

Pazar liderleri

hedIDC’nin verilerine göre, Türkiye bilgisayar pazarının, pazar payları itibariyle ilk üç oyuncusu, Casper, HP ve Dell olarak sıralanıyor. Casper masaüstü pazarında da liderliğini sürdürürken, dizüstü tarafında liderin Hewlett Packard (HP) olduğu görülüyor. 2004 yılını masaüstü bilgisayarlarda yüzde 12,7 pazar payı ve yüzde 33,2 büyümeyle pazar lideri olarak tamamlayan HP Türkiye, aynı yıl mobil ürünlerde yüzde 27,2 pazar payı ve yüzde 1,3 büyümeyle ilk sırada yer almıştı. 2005’in ilk çeyreğinde de masaüstü pazarında liderliğini koruyan şirket, mobil ürünlerde yüzde 15,5 pazar payına ulaştı. Bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 13 büyüme elde etti.

İlk çeyrekte yüzde 35 büyüme

hedDizüstü pazarı 2004 yılını yüzde 55,5 gibi müthiş bir büyümeyle kapattı. 2003 yılında 140 bin 617 adet olan satışlar, 2004 sonunda 218 bin 671 adete ulaştı. IDC’nin 2005 yılının ilk çeyreğine ilişkin yayınladığı sonuçlar, pazarın bu yıl da geçtiğimiz yılın rakamlarına yaklaşacağı yönünde.

IDC’nin verilerine göre, Türkiye’de dizüstü bilgisayar pazarı, 2004 yılının ilk çeyreğini 50 bin 299 adet satışla kapattı. 2005’in ilk çeyreğinde ise bu rakam 67 bin 715’e ulaştı. Bu verilere göre pazar, son 1 yıl içerisinde yüzde 34,6 oranında büyüme gösterdi.

Masaüstünde de talep artıyor

Dünyadaki eğilim, bilgisayar endüstrisinin dizüstüne olan talepteki hızlı artışın etkisiyle büyümeye devam ettiği yönünde. Masaüstüne olan talep, dizüstü ile karşılaştırıldığında, özellikle gelişmiş ülkelerde daha geriden geliyor. Türkiye’de ise son 1 yılda masaüstüne olan talebin dizüstü bilgisayarlara olan talebe çok yaklaştığı görülüyor. IDC’nin verilerine göre Türkiye’de masaüstü pazarı 2004 sonu itibariyle 643 bin 981 adete ulaştı. Bir önceki yıl bu rakam 516 bin 362 olarak gerçekleşmişti. Buna göre 2004 yılında pazardaki büyüme yüzde 24,7 oranında gerçekleşti. 2005’e gelindiğinde ise büyümenin hızla devam ettiği görülüyor. Yılın ilk çeyrek sonuçlarına göre, masaüstü pazarı bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 28,7 oranında büyüme gösterdi. Buna göre 2004’ün ilk çeyreğinde 148 bin 631 olarak gerçekleşen satışlar, 2005’in ilk çeyreğinde 191 bin 332’ye ulaştı.

HEDEFİMİZ 2005’İ LİDER BİTİRMEK

MASAÜSTÜNDE BÜYÜME Avrupa, Afrika ve Ortadoğu’yu kapsayan EMEA pazarının geneline baktığımızda tablo aynı. Bilgisayar pazarı, 2005’in ilk çeyreğinde her yerde büyümesini sürdürdü. Yalnız Türkiye’de masaüstüne olan talepteki artış dikkat çekici oldu. Türkiye pazarında uzun bir aradan sonra, masaüstü büyüme oranları, dizüstü büyüme oranlarına yaklaştı. Bunda ertelenen talepler etkili oldu.

MOBİLİTENİN YÜKSELİŞİ HP, Türkiye’de 2004 yılını masaüstü bilgisayarlarda yüzde 12,7 pazar payı ve yüzde 33,2 büyümeyle pazar lideri olarak tamamladı. Mobil ürünlerde ise yüzde 27,2 pazar payı ve yüzde 1,3 büyümeyle ilk sırada yer aldı. 2005 yılının ilk çeyrek mali dönemine baktığımızda ise, HP masaüstü bilgisayarlarda yüzde 7 pazar payı ile dördüncü sırayı aldı ve yüzde 16,9 büyüme gösterdi. Mobil ürünlerde ise yüzde 15,5 pazar payı ve yüzde 13 büyüme elde etti ve pazarda ilk sırada yer aldı. Dizüstü pazarında liderliği korumamız “mobil yaşam” stratejimizin sonuçlarını almaya devam ettiğimizi gösteriyor.

YIL SONU HEDEFLERİ HP EMEA bölgesinde,  kişisel sistemler pazarında yüzde 15,9 pazar payı ile lider konumda. Türkiye’de ise kişisel sistemler pazarında yüzde 9,3 pazar payı ile ikinci konumdayız. Hedefimiz 2005 yılını kişisel sistemlerde ve dizüstünde lider, masaüstünde de ilk üç içerisinde bitirmek.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz