Hedef AB'de ilk 10'a girmek

Ekol Lojistik, pek çok sektöre özel çözümler üretiyor

1.10.2011 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Hedef AB'de ilk 10'a girmek

Ekol Lojistik, başta hizmet, otomotiv, endüstri, perakende, tekstil, FMCG, kimya, teknoloji ve gıda olmak üzere farklı pek çok sektöre özel çözümler üretiyor. Şirket, son yıllarda çözüm sunduğu bu alanlardaki ihracat potansiyeliyle de dikkat çekiyor. 2015 yılına kadar Türkiye'nin ticari marka değeri en yüksek lojistik şirketi olacaklarını belirten Ekol Lojistik Satış ve Müşteri Hizmetleri Genel Müdür Yardımcısı Okyay Öztuğran, "Dünyada yeni pazarlar araştırıyoruz, halen ciromuzun yüzde 35'ini ihracattan sağlıyoruz" diye konuşuyor. EKOL LOJİSTİK, lojistik sektörünün önde gelen markalarından. ingiliz BrandFinance danışmanlık şirketinin Capital için hazırladığı "En Değerli 100 Marka" araştırmasında 2011 yılı içinde Türkiye'nin değer yaratma ve artırma konusunda en başarılı şirketleri arasında yer aldı. Ekol, hedeflerini daha da yükselterek 2015 yılına kadar Türkiye'de ticari marka değeri en yüksek lojistik şirketi olma hazırlığı içinde. Bunun yanı sıra büyümeyi yurtdışında da sürdürmeyi amaçlıyor. Ekol Lojistik Satış ve Müşteri Hizmetleri Genel Müdür Yardımcısı Okyay Öztuğran, "Hem Türkiye'de hem de yurtdışında büyümeyi sürdürerek Avrupa'daki ilk 10 entegre lojistik servis sağlayıcı şirket arasına girmeyi ve 500 milyon Euro ciroya ulaşmayı hedefliyoruz" diyor. Okyay Öztuğran dergimizin sorularını yanıtladı:

Ekol lojistik için 2011 yılı nasıl geçiyor, rakamsal olarak bilgi verir misiniz?
- Ekol, 400 bin metrekare kapalı alanı aşan dağıtım merkezleri; bin 400 araçlık filosu ve 3 bine yaklaşan çalışanıyla Türkiye'nin ve Avrupa'nın öncü entegre lojistik hizmet sağlayıcıları arasında yer alıyor. 2011 yılı ağustos ayı sonuna kadar 225 milyon Euro ciro hedefimizin 141 milyon Euro'sunu gerçekleştirdik. Hatta ay itibarıyla hedeflerimizin üzerinde bir ciro oranı tutturduk. 2011'in son çeyreğine gelindiğinde ciro artışımızın çok daha hızlı olmasını bekliyoruz. 2011 yılı sonundaki hedeflerimize ulaştığımızda ciromuzda yaklaşık yüzde 40'lık bir büyüme elde etmiş olacağız.

Ekonomideki sıkıntılar size de yansıdı mı, 2011 sonu hedefleriniz hakkında neler tahmin ediyorsunuz?
Türkiye son dönemde istikrarlı bir ekonomik çizelge ortaya koysa da global düzende var olmaya çalışan her dışa açık ekonomi gibi biz de dünyadaki gelişmelerden etkileniyoruz. Bu anlamda Avrupa'da sıkıntıda olduğunu bildiğimiz ülkelerin yaşaması muhtemel krizlerini; bu konuda yürütülen çalışmaları, dünya piyasalarındaki anlık gelişmeleri çok iyi takip etmemiz gerekiyor. Türkiye, dünyanın en hızlı büyüyen ilk üç ekonomisi arasında yer alıyor. Dolayısıyla şu an için kötümser bir tablo görmüyoruz; ancak ilerleyen günlerde aynı başarıyı yakalayabilmemiz için çok dikkatli olmamız gerekiyor. Ekol olarak, daha önce de belirttiğim gibi 2011'in son çeyreğinde daha hızlı bir ciro artışı bekliyoruz. 2012 yılının ise bizim için bir yatırım yılı olmasını hedefliyoruz. Yeni müşterileri portföyümüze katarak büyümemizi sürdüreceğiz. Bu yıldan temellerini atmaya başladığımız Türkiye'nin önemli stratejik noktalarında konumlandırmayı hedeflediğimiz depo inşaatlarımızı hayata geçireceğiz. Avrupa'nın farklı coğrafyalarında yatırım çalışmalarımız sonuç vermek üzere; bu anlamda çok kısa bir süre sonra bu konuyla ilgili bilgilere de paylaşıyor olacağız.~

Ekol Lojistik olarak ne zamandan beri ihracata yönelik hizmet veriyorsunuz? İhracatta sizi farklı kılan özellikleriniz nedir?
- Kurulduğumuz yıldan beri kara yolu taşımacılığı servisimizle ihracata destek veren bir lojistik hizmet sağlayıcısı olduk; olmaya da devam ediyoruz. Yurtiçinde ve yurtdışında bulunan konsolidasyon merkezlerimiz parsiyel ve diğer yüklerin çok daha hızlı ve efektif elleçlenerek alıcılara ulaşmasını sağlıyor. Inter-modal servisimizin de haftada 6 güne çıkmasıyla birlikte dahahızlı ve efektif bir şekilde Avrupa'daki alıcılara ihracat sevkiyatlarını yapıyoruz.

Gelirlerinizin ne kadarı ihracattan geliyor, bu pay gelecek yıllarda artacak mı?
- Lojistik hizmetlerimizden elde ettiğimiz gelirlerin yaklaşık olarak yüzde 35'i ihracata yönelik verdiğimiz hizmetlerden geliyor. Türkiye ekonomisinin girdiği hızlı büyüme trendi, son dönemde döviz kurlarında yaşanan dalgalanmaların da ihracatı destekler yönde olması ve belli ürünlerin ithalatının zorlaştırılmasıyla beraber yerli üretimin teşvik edilmesi üreticilerin daha fazla ihracata yönelmesine neden olacaktır ve doğal olarak bizim de payımızın artmasını bekliyoruz.

Daha çok hangi sektörlere hizmet veriyorsunuz? Sektörlere yönelik ayrı ayrı hizmetleriniz ya da hizmet paketleriniz var mı?
- Ekol olarak; hizmet, otomotiv, endüstri, perakende, tekstil, FMCG, kimya, teknoloji, sağlık ve kişisel bakım, yapı ve dekorasyon ve gıda başta olmak üzere farklı birçok sektöre özel çözümler üretiyoruz. Küçük miktarlı ürünlerden büyük yükleme partileri oluşturularak ölçek tasarrufu sağlanan parsiyel araç taşımacılığı; çıkış günlerinin sıklığı nedeniyle komple taşımacılığa göre daha esnektir. Geniş hizmet ağımız sayesinde, tüm Avrupa'ya önceden belirlenmiş zaman pencerelerine uygun teslimatlar gerçekleştirebiliyoruz. Transit sürelere göre Standart, Express ve Super Express olmak üzere farklı servis tipleri sunuyoruz. Bin 400 araçlık EURO 5 standartlarında çekicilerden oluşan geniş ve çevreci filomuzla; kara, Ro-Ro - Kara, Intermodal gibi taşıma çözümlerini müşterilerimize sunabiliyoruz. Taşıma çözümlerimizdeki çeşitlilikle müşterilerimize uygun zaman aralığında, uygun fiyatlar sağlayabiliyoruz. Uzmanlığımızı kanıtladığımız Batı Avrupa, ingiltere, Güney hatlarında çalışmalarımızı artırırken, daha önce de var olduğumuz ancak istediğimiz etkinliğe ulaşamadığımız iskandinav ülkelerine yoğunluk verdik. 2000 yılından bu yana iskandinav hattında çalışmalarını yürüten ve kendi alanında Türkiye'nin en başarılı firması olduğunu düşündüğümüz STS Uluslararası Nakliyat'ı grubumuza kattık.

İhracata yönelik bir şirket olarak ihracatta nasıl bir trend gözlemliyorsunuz? Artış var mı?
- Döviz kurundaki değişimler sonucunda son dönemde genel ihracatta bir artış gözleniyor. 2012'de ABD ve Avrupa bazlı genele yayılan bir kriz olmazsa, aynı artış trendinin devam edeceğini öngörebiliriz. Bunun yanında, Türk ihracatçısı önceki krizlerden ciddi dersler aldığı için risklerini dağıtabilmek adına daha farklı Afrika, Hindistan, Ortadoğu ve gelişmekte olan ülke pazarlarına yöneldi. Bu ülkelerin iç taleplerinde azalma beklenmediği ve büyüyecekleri için Türkiye ihracatı için aynı zamanda bir fırsat olacaktır.

Şirket olarak ihracata yönelik yeni hizmet ve ürünleriniz olacak mı?

- Sunmakta olduğumuz kara yolu, deniz yolu, hava yolu ve demir yolu taşımalarıyla Türkiye ihracatını destekleyen önemli bir lojistik servis sağlayıcı olduğumuzu düşünüyoruz. Bu hizmetlerimizle, Türk ihracatçısının her türlü ihtiyacını karşılayabilecek güçteyiz.~

Ekol Lojistik'i gelecekte nerede görmeyi hedefliyorsunuz? Rakamlarla bu hedefinizi ortaya koyar mısınız?

- Ekol ailesi olarak 2015 yılına kadar sağlıklı büyümeyi hem Türkiye'de hem de yurtdışında sürdürerek Avrupa'daki ilk 10 entegre lojistik servis sağlayıcı şirket arasına girmeyi ve 500 milyon Euro ciroya ulaşmayı hedefliyoruz. Ayrıca, ingiliz Brand-Finance danışmanlık şirketinin Capital için hazırladığı "En Değerli 100 Marka" araştırmasında 2011 yılı içinde Türkiye'nin değer yaratma ve artırma konusunda en başarılı şirketleri arasında yer alan Ekol, hedeflerini daha da yükselterek 2015 yılına kadar Türkiye'de ticari marka değeri en yüksek lojistik şirketi olma hazırlığı içinde.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz