Lojistiğin 2017 planı

Lojistikçiler, 2017 için umutlu. Büyüme beklentileri yüzde 15-25 bandında telaffuz ediliyor...

25.01.2017 10:30:080
Paylaş Tweet Paylaş
Lojistiğin 2017 planı
Yasemin Erdoğan
[email protected]

OMSAN’DAN İDDİALI HEDEFLER
İki ay önce yönetimi değişen Omsan Lojistik’in 2017 hedefleri oldukça iddialı ve dinamik. Öne çıkan başlıklar arasında sürdürülebilir büyüme ve yeni yatırımlar var. Yeni genel müdür Hakan Keskin, “Omsan’ı lojistiğin lokomotifi haline getirmeyi hedefliyoruz” diyor. Şirketin 2017 ajandasında önemli yatırım atakları da olacak. Sürdürülebilir büyümeyi esas aldıklarını vurgulayan Omsan Genel Müdürü Hakan Keskin, büyüme oranlarını, 2017 planlarını ve odaklanacakları başlıkları şöyle özetliyor: “Bu yılı yüzde 15 büyüyerek toplam 735 milyon TL ciroyla kapatacağız. 2017 büyüme hedefimiz yüzde 20. Bu yılın ilk 9 ayında gerçekleştirilen toplam yatırım tutarımız yaklaşık 10 milyon TL oldu. 2017 için öngörülen yatırım tutarı da 30 milyon TL olacak. Denizyolu ve demiryolu taşımalarının portföyümüzdeki ağırlığını artırmayı, özel vagon yatırımlarıyla intermodal taşımacılığın avantajlarını kullanarak Anadolu’nun her köşesindeki müşterilerimizi Avrupa’nın tamamına en rekabetçi koşullarda ulaştırmayı hedefliyoruz.” Lojistik pazarı için 2017’nin önemli başlıklarından biri olan master plan, Omsan’ın da ajandasında. Omsan Genel Müdürü Hakan Keskin, “Master plan, yatırımların planlı ve bir bütünlük içinde olmasını sağlayacak. Ayrıca sektörel verilerin görünürlüğünü artıracak. Sektörün rekabet gücünü artıracak bu plana her türlü desteği vermeye hazırız” diyor.

SERTRANS’IN ODAĞI E-LOJİSTİK
Gelecek yıla iyimser bakanlardan biri de Sertrans Logistics. Şirketin 2017 büyüme hedefi yüzde 10-15 arasında. Sertrans Logistics CEO’su Nilgün Keleş, e-ticaret lojistiğinin, odaklanacakları en önemli konulardan biri olacağını vurguluyor. Nilgün Keleş, 2017 planlarını ve hedeflerini şöyle özetliyor: “Sadece e-lojistik hizmetlerine ayırdığımız 5 bin metrekarelik alanımızda yıllık 70 milyon online ürün kapasitesiyle çalışıyor, çok geniş katma değerli hizmetler veriyoruz. E-lojistik hizmetlerimizi yüzde 100 hasarsızlık oranımız ve yüzde 100 envanter doğruluğumuzla sürdürmek ve teknolojik yatırımlarımızı daha ileriye taşımak öncelikli konumuz olacak.” İran’a dönük ambargonun kalkması ve Rusya ile ilişkilerin normalleşmesi ise diğer sektör devleri gibi Sertrans’ın hedeflerine de olumlu yansıyor. “Bu gelişmeler hem sektörümüzü hem bizi 2017 yılı için umutlandırdı” diyen Keleş, ekliyor: “İran’ın potansiyelini iyi değerlendirmesi gerektiğini 2012’de fark etmiş ve direkt seferlerimizi başlatmıştık. 2017’de başta Azerbaycan olmak üzere tüm Türk Cumhuriyetleri ve Bağımsız Devletler Topluluğu ülkelerine yönelik Ar-Ge çalışmalarımıza hız vereceğiz. Ayrıca Turquality kapsamına alınmamız yönündeki hazırlıklarımızı da sürdüreceğiz.”

EKOL ENDÜSTRİ 4.0’A HAZIR
2015’te 504 milyon Euro ciroya ulaşan, 2016’yı ise 650 milyon Euro ile kapatmayı hedefleyen Ekol Lojistik’in yıllık büyümesi yüzde 25’i bulacak. Hedef, bu büyümeyi 2017’de de sürdürmek. Şirketin 2017 planlarında inovasyon ve teknoloji öne çıkıyor. Ekol Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Musul, “Yoğun biçimde Endüstri 4.0’a hazırlanıyoruz. Artık Ekol 4.0’ı konuşuyor ve onun için projeler yürütüyoruz” diyor ve ekliyor: “Endüstri 4.0’ın sektörümüze inovasyon, katma değer ve sürdürülebilirlik alanlarında önemli fırsatlar sunacağına inanıyoruz. 2017’de ağırlık vereceğimiz alanlardan biri de intermodal olacak. Yeni yatırımlarımızın karşılığını 2017’nin ilk aylarından itibaren almaya başlayacağız. Ayrıca 30 milyon doları aşan bir yatırımla Yalova’da yeni bir terminal inşa ediyoruz.” Şirketin ülke olarak odaklanacağı pazar ise İran. Ambargonun kalmasının ardından oradaki faaliyetlere yoğunlaştıklarını vurgulayan Musul, şu bilgileri veriyor: “Haziran 2016’da resmi olarak İran’daki şirketimizin kuruluş işlemlerini tamamladık. İnşaatımız halen devam ediyor. Hem otomasyonel hem konvansiyonel çözümler sunacak İran tesisimizin konvansiyonel bölümünü 2017’nin ilk yarısında hizmete sunacağız. Amacımız, özellikle Türkiye ve Azerbaycan ticaret yolunun üzerinde bulunan Qazvin’indeki tesisimizi 2020’ye dek Orta Doğu’nun en modern ve yüksek kapasiteli lojistik üssü yapmak.”

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz