""Lüks marka yaratmak artık imkansız""

Louis Vuitton Başkan Yardımcısı Pietro Beccari, "Şu an lüks marka yaratmak neredeyse imkansız" diyor.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
"Lüks marka yaratmak artık imkansız"
Dünya genelinde lüks denilince hiç kuşkusuz herkesin aklına Louis Vuitton markası gelir. Bu nedenle en değerli lüks marka unvanı da yine Louis Vuitton’a ait. Peki toplam 448 mağazası olan 156 yıllık Fransız Louis Vuitton’u bu derece başarılı kılan ne? Louis Vuitton Başkan Yardımcısı Pietro Beccari’ye göre bu sorunun yanıtı, markanın güçlü bir hikayeye sahip olması ve tüketicilerine sadece bir ürün değil yaşam tarzı sunması. Hiçbir zaman indirime girmediklerini vurgulayan Beccari, markayı geçmişten bugüne taşıyan ana özelliklerden birinin de bu olduğunu belirtiyor. “Ayrıca bizim satış sonrası servislerimiz de çok değerli. 30-40 yıl önce alınmış bir çantayı restore edip tüketicimize geri verebiliyoruz” diye devam ediyor. Lüks sektörünün yüzde 8 daraldığı geçtiğimiz yıl Louis Vuitton, marka gücü sayesinde çift haneli büyümeyi başardı. Beccari, gelecekte de büyümelerini aynı oranlarda sürdürmeye devam edeceklerini söylüyor. Büyümenin Türkiye gibi gelişmekte olan ülkelerden geleceğinin altını çiziyor. İlk olarak 24 yıl önce Nişantaşı’nda açtığı mağaza ile Türkiye pazarına giren Louis Vuitton, Türkiye’deki performansından da memnun. Beccari, “Türkiye bizim için çok önemli. Dinamik bir pazar yapısı var. Buradaki büyüme oranımız çift haneli rakamlarla ilerliyor. Bu nedenle Türkiye’ye yatırım yapmaya ve proje üretmeye devam ediyoruz” diyor. Louis Vuitton Başkan Yardımcısı Pietro Beccari, markanın son yıllardaki büyüme performansına ve lüks pazarındaki son gelişmelere ilişkin Capital’in sorularını yanıtladı:
CAPITAL: Lüks konusunda dünyada çok bilinen tartışmalar var. Sizce lüks nedir? Bir markayı lüks yapan en önemli özellikler neler?
- Louis Vuitton’da işe başladığımda ben de patronuma aynı soruyu sordum. Çalıştığımız yer Paris’in tam merkezindeydi. Sorumu sorar sormaz arkasına döndü ve bana olağanüstü Paris manzarasını gösterdi. O dönem Almanya’dan Fransa’ya yeni gelmiştim. Düsseldorf da çok güzel bir şehirdi, ama o an gördüğüm Paris manzarası beni adeta şok etti. Benim için lüksün tanımlarından bir tanesi işte bu. Lüks hissettiğinizdir, duygularınıza hitap edendir. Gördüğünüz güzel bir şehir manzarasına dokunamıyorsunuz, ama kalbinizde ve düşüncenizde yer alabiliyor. İşte lüks budur. Çoğu zaman da tanımı kişiden kişiye değişir. Genel olarak kaliteyi ve onun verdiği duyguyu hissettiğiniz an lüksün ne olduğunu anlarsınız. Bu anlamda baktığınızda lüksün birçok bileşeni de var. Pazarlama planı olan her markanın lüks olmasını bekleyemezsiniz. Lüks sürpriz yapar, şaşırtır. Louis Vuitton da tüm bu değer karmaşasının içinde insanlara bu duyguyu hissettirebilen lüks bir marka. 

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz