Müşteri Zengini Reklam Ajansları

Hem ajansların performansını sergilemek hem de sektördeki son gelişmeleri yansıtmak açısından “Müşteri sayılarına” odaklanan özel bir araştırma hazırladık.

22.10.2014 19:19:310
Paylaş Tweet Paylaş
Müşteri Zengini Reklam Ajansları


Tüm ajanslar arasında en sadık müşterilere de yine Pars McCann Erickson sahip. Coca-Cola - Pars McCann Erickson işbirliği tam 30 yıldır sürüyor. Bunun yanında ajans, Samur Halı’ya 25, Nestle’ye 20, Opel’e de 16 yıldır hizmet veriyor.

Pars McCann Erickson Genel Müdürü Tankut Karahan, “Bizim için müşteri sayısı önemli. Ancak, bir müşteriye kaç yıldır hizmet verdiğimiz de en az o kadar önemli. Çünkü, bir ajansın büyüklüğünü müşterisini ne kadar uzun süreli ve ne kadar sağlam tuttuğu ortaya koyar” diyor.

McCann’in, müşterileriyle uzun yıllara dayanan birliktelikler kurabildiği için büyük bir ajans olduğunu da sözlerine ekleyen Karahan, ajansın uluslararası portföyünde de 80-90 yıllık müşterileri olduğunu belirtiyor.

Rafineri’nin 26 müşterisi var!

En fazla müşteriye sahip ajanslar arasında 2’nciliği toplam 26 müşterisiyle Rafineri elinde bulunduruyor. Rafineri’nin büyük müşterileri arasında, Ülker, Profilo, Boyner Grubu ve İstikbal yer alıyor. Bu 3 şirket de Türkiye’deki ilk 25 reklamverenlerinden.

Rafineri’nin ardından en çok müşteriye sahip ajanslarda üçüncülüğü tek bir ajans değil, her biri toplamda 22 müşteriye sahip olan 3 ajans paylaşıyor. Bunlar, Manajans Thompson, Leo Burnett ve Y&R.

Leo Burnett’in portföyünde, en büyük 25 reklamveren arasında yer alan Coca-Cola ve P&G bulunuyor. Ajans, Coca-Cola’nın Cappy ve Frutia, P&G’nin ise Max Factor, Rejoice, Herbal Essences, Wella, Alo, Alo Automat, Tide, Bonux, Orkid, Alldays, Discreet, Vicks markalarına hizmet veriyor. Y&R’ın Türkiye’nin 25 büyük reklamvereni arasında yer alan müşterileri Arçelik, Danone ve Ülker.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz