Müşteri Zengini Reklam Ajansları

Hem ajansların performansını sergilemek hem de sektördeki son gelişmeleri yansıtmak açısından “Müşteri sayılarına” odaklanan özel bir araştırma hazırladık.

22.10.2014 19:19:310
Paylaş Tweet Paylaş
Müşteri Zengini Reklam Ajansları


Sıralamayı reklamveren değiştiriyor

Türkiye’de reklam ajanslarının müşteri sayıları sürekli bir değişim içinde. Bu da reklamverenlerin ajanslarını hızlı değiştirmelerinden kaynaklanıyor. Sektördeki ajansların büyüklükleri de yıldan yıla değişiyor. Çünkü, başka bir ajansa giden büyük bir müşteri, ayrıldığı ajansın da büyüklük liginde yerinin değişmesine neden oluyor.

Son dönemlerde ise reklamverenlerin ajans değişimi her zamankinden fazla göze çarpıyor. Örneğin Tukaş, ParsMcCann’den ayrıldı ve Consept’e geçti. Neredeyse 8 yıldır Pars McCann’le çalışan THY, yeni ajansını seçmek için konkur açtı.

İş Bankası, Rafineri’den ayrıldı ve Euro RSCG ile çalışmaya başladı. İki yıldır TBWA’den hizmet alan Petrol Ofisi ise artık Alametifarika’nın müşterisi. Axess de Alice BBDO’dan ayrılıp Rafineri’yle anlaştı.

Klan’ın portföyünde yer alan Dışbank ve Rafineri’nin müşterisi olan Shubuo’da Movida Plus Map’a geçti. En son Yorum Ajans ile çalışan Piyale, şu sıralar yeni ajansını arayışında.

Son yıllarda en büyük müşteri kaybını yaşayan ajanslar arasında Rafineri ve Y&R dikkati çekiyor.

Rafineri’nin portföyünden çıkan en büyük reklamverenler İş Bankası ve Shubuo oldu. Y&R ise Serdar Erener ve Uğurcan Ataoğlu’nun ajanstan ayrılıp Alametifarika’yı kurmasıyla birlikte en önemli 3 müşterisini kaybetti. Turkcell, Ülker ve Garanti Bankası Y&R’dan ayrılıp Alametifarika ile çalışmaya başladı.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz