Müşteri Zengini Reklam Ajansları

Hem ajansların performansını sergilemek hem de sektördeki son gelişmeleri yansıtmak açısından “Müşteri sayılarına” odaklanan özel bir araştırma hazırladık.

22.10.2014 19:19:310
Paylaş Tweet Paylaş
Müşteri Zengini Reklam Ajansları


Pars McCann Erickson Genel Müdürü Tankut Erkut, “Hiç kuşkusuz giden büyük ve aktif bir reklamveren ise ajans ciddi bir sıkıntıya düşüyor” diyor. Güzel Sanatlar Saatchi Ajans Başkanı Zeynep Aydın, bütün şirketlerde olduğu gibi, ajanslar için de müşteri portföyünün dağılımının önemine dikkat çekiyor. Aydın, “Ajansın müşteri portföyü dengeli şekilde büyük, orta boy ve küçük ancak yaratıcılığa açık müşteriler içermeli” diyor.

Cem Topçuoğlu da en büyük reklamverenin ajans cirosundan yüzde 20’den daha fazla pay almasını doğru bulmuyor. Topçuoğlu, aksi takdirde, ciroda büyük payı olan reklamverenin ayrılmasıyla ajansın mali yapısında ciddi zedelenme olabileceğini belirtiyor. TBWA-İstanbul’da  bu oranın yüzde 18 civarında olduğunu açıklıyor.

Pars McCann Erickson Genel Müdürü Tankut Karahan, kendi ajanslarında en büyük reklamverenin ajansın cirosundan aldığı payın yüzde 14 olduğunu söylüyor. Bir reklam ajansının cirosunda bir müşterinin yüzde 14’den daha fazla pay almasının ajanstaki dengeleri olumsuz etkileyeceğini belirten Karahan, “Bu nedenle bizim uyguladığımız yüzde 14’lük oran çok doğru bir rakam” diyor.

BÜYÜKLER NEDEN ÇOK AJANSLA ÇALIŞIYOR?

ÜLKER 6 AJANSLA ÇALIŞIYOR Ajanslara ve müşterilerine baktığımızda, dikkat çeken bir nokta ise büyük reklamverenlerin birden fazla ajansla çalışıyor olması. Unilever, P&G ve Ülker başta olmak üzere çok markalı tüm reklamverenler, farklı markaları için farklı ajanslarla çalışmayı tercih ediyor.

Hatta reklamını yaptığı 50 markası için aynı anda 6 ajansla çalışan Ülker, en fazla ajansı olan reklamveren unvanına sahip. Ülker’i 5 ajansla çalışan Unilever ve 4 ajansla çalışan Evyap takip ediyor.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz