Online itibar yönetimi

Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü ile sosyal medya yönetimini ve odaklandıkları dijital itibar yönetimini konuştuk

1.07.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Online itibar yönetimi


Capital: Bu birime neden ihtiyaç duydunuz?
- Kullanıcıların markalarla olan olumlu ve olumsuz deneyimlerini sosyal mecralar üzerinden çok kolay bir şekilde paylaşır konuma gelmesi, her bir kullanıcının marka elçisi olarak konumlandırılmasını sağlıyor. Markaların algı yönetimi düşünüldüğünde sosyal mecraların önemi bu nedenle her geçen gün artmaya devam ediyor. Dijital iletişim departmanları da sosyal medyanın bu kilit öneme sahip yapısından dolayı alternatif dağıtım kanalları, müşteri ilişkileri yönetimi, pazarlama iletişimi, halkla ilişkiler, bilgi teknolojileri gibi farklı departmanlarla beraber çalışan ve koordinasyonu sağlayan kilit bir noktada bulunuyor.

Capital: Dijital itibarı nasıl yönetiyorsunuz?
- Dijital itibar yönetim birimi, bankamızın ve markalarımızın dijital mecralardaki imaj ve itibarından sorumlu. Bu birimimiz aracılığıyla dijital mecralardaki itibarımızı ve pozitif konuşulma oranlarımızı arttırmaya yönelik takip ve proje çalışmaları gerçekleştiriyoruz.

Capital: Sosyal mecralarda marka imajını ve itibarını geliştirmeye yönelik en etkili projeler neler oluyor?
- Günümüzde sosyal medya en etkili iletişim araçlarından biri. Bu sebeple her türlü iletişim faaliyetlerimizin bir de dijital ayağı olmasına dikkat ediyoruz. Akbank olarak dijital mecraları sadece Facebook ve Twitter gibi sosyal medya kanalları ile sınırlamıyoruz. Her türlü online mecra üzerinden iletişim faaliyetlerimizi sürdürüyoruz. Yaptığımız çalışmalara sosyal medya kanallarının yanı sıra kanaat önderlerini, bloggerları da dahil ederek ses getirecek işler hayata geçirmeyi amaçlıyoruz.

Capital: Bu projelere örnek verebilir misiniz?
- Dijital iletişim grubumuz aracılığı ile marka imajına yönelik gerçekleştirdiğimiz birçok proje var. Akbank Caz ve Akbank Kısa Film Festivalleri, imaj kampanyalarımız, sosyal sorumluluk projelerimiz ve sponsorluklarımız için online mecralara özel iletişim projeleri geliştiriyoruz. Örneğin İKSV Film Festivali’nde iki yıldır gerçekleştirdiğimiz filmleri tanıtan ve sinema severlerin profillerine uygun film listesi sunan “Sinebaz” uygulamamızla bu yıl 13 bin kişinin katılımıyla filmlerden ilgi çekici sorular ile festival için film biletleri kazanma şansı yarattık. Geçtiğimiz yıl festivalin resmi tişörtünü belirlemek için Facebook üzerinde gerçekleştirdiğimiz Caz Tişörtü Yarışması ile Akbank Sanat’ın sayfasının hayran sayısı yüzde 160 oranında arttı. Yine Akbank Caz Festival’i boyunca Ekşi Sözlük üzerinden yayın yapan “Ekşisözlük Caz Radyo” radyo severlerden çok olumlu tepkiler aldı.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz