Reklamın gizli güçleri

Reklam sektörü, 4,3 milyar TL’lik bir hacme ulaştı.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Reklamın gizli güçleri
Bu hacmin mecralara dağılımında ise medya planlama ve satın alma ajansları etkili oluyor. Dev reklam bütçelerinin ne zaman, nereye ve hangi fiyatlarla yatırılacağına reklamverenler, bu ajansların yönlendirmesiyle karar veriyor. 12 ajansın öne çıktığı bu alanda, kıyasıya bir rekabet yaşanıyor. Mindshare, OMD ve Zenith’in başı çektiği medya planlama ve satın alma ayağında, Mindshare ciro anlamında liderliği göğüslüyor. Çok değil 10 yıl önce 1 milyar 440 milyar TL’lik bir hacme sahip olan Türkiye reklam f sektörü, Türkiye ekonomisinin 3 kat büyüdüğü bu zaman diliminde 4 milyar 320 milyon TL’lik bir büyüklüğe ulaştı. Binlerce şirketin ve yüzlerce mecranın yer aldığı sektörün önümüzdeki dönemde yine ekonominin yarattığı ivmeyle hız kazanması bekleniyor. Bu büyüyen sektörün birkaç önemli oyuncusu var. İlk sırada doğal olarak yatırımları gerçekleştiren reklamverenler, ikinci sırada yaratıcı ajanslar üçüncü sırada ise medya planlama ajansları yer alıyor. Reklamverenler ve yaratıcı ajanslar kadar ön plana çıkmasalar bile, aslında sektörü onlar yönlendiriyor, milyonlarca doların kaderini onlar belirliyor. Müşterileri adına mecra belirlemekle kalmıyor, pazarlıklarını yapıyor ve onların en isabetli şekilde dağılımını/takvimini gerçekleştiriyorlar. Bu yönleriyle de sektörde “gizli birer orkestra şefi” niteliğinde görev üstleniyorlar. Onların yönlendirmesiyle dev bütçelerin ne zaman, nereye ve hangi fiyatlarla yatırılacağı kararlaştırılıyor. Türkiye’de 4 milyar 320 milyon TL’lik büyüklüğe ulaşan reklam yatırımlarını çok sayıda medya planlama/satın alma ajansı yönlendiriyor. Ancak, yönlendirdikleri büyüklük dikkate alındığında 12 önemli ajans öne çıkıyor. Capital, bu ajansların genel müdürlerine, stratejilerini ve yeni döneme ilişkin planlarını sordu...
Tabloyu görmek için görsele tıklayın.

PEOPLE HIZLI BÜYÜYOR

People Communications, 2009 yılında kuruldu. Sektöre adım atar atmaz önemli yol kat eden ajans, 2011 yılında elde ettiği ciroyla ilk 3’te yer almayı başardı. People Communication CEO’su Banun Erkıran, 65 kişilik bir ekiple 40 farklı markaya hizmet verdiklerini söylüyor. İletişimden inşaata, finanstan otomotive kadar önemli sektörlerin önde gelen markalarıyla çalıştıklarını söyleyen Erkıran, şöyle devam ediyor: “Hizmet verdiğimiz tüm markalar için temel prensibimiz, bu markaların hayatımızın bir parçası olması. Müşterilerimizin markaları çalışanlarımızın ofis dışı yaşamlarında da ana markadır. Dolayısıyla önce biz kendi markalarımıza çok güveniriz, sonrasında hedef tüketicinin markamızın bir temsilcisi olması için çalışırız.”

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz