Düşük maliyetlerin öne çıktığı yeni normalde, hız, inovasyon, tasarım yükseliyor.
Şahinler
Holding Yönetim Kurulu Başkanı Kemal Şahin de benzer görüşlere sahip:
“Ucuz ürünleri Asya, Uzakdoğu gibi ülkelerde üretmek gerekiyor.
Türkiye’deki ürünleri yeniden konumlandırmamız, yüksek katma değerli
ürünlere yönelmemiz lazım.”Türkiye Hazır Giyim Sanayicileri Derneği
Başkanı Cem Negrin’e göre yurtdışına kayış trendi, önümüzdeki dönemde
artarak sürecek. Negrin, sözlerini şöyle sürdürüyor: “Yurtiçinde acil
önlemler alınmazsa en değerli firmalarımızın yurtdışına çıkmasına daha
sıklıkla şahit olacağız. Şirketler açısından bakıldığında haklılar. O
ülkeler yabancı yatırımcıya inanılmaz olanaklar sunuyor.”~
Türk
şirketlerin inovasyonun önemini kavradığını belirten Hey Tekstil
Yönetim Kurulu Başkanı Aynur Bektaş’a göre daha yolun başındayız, ama
çabalar umut verici: “Özellikle kumaş tarafında çok ciddi çalışmalar
görüyorum. Dünyadaki üretimin belki çok düşük bir kısmı nano ile
yapılıyor ama Türkiye kendini, kumaş AR-GE’si anlamında ciddi biçimde
geliştirdi. Bu konu yeni dönemin önemli bir gerçeği.”İnovasyondaki
başarılı çalışmalarıyla dikkat çeken Orka Group’un yönetim kurulu
başkanı Süleyman Orakçıoğlu da Bektaş’a katılıyor ve ekliyor: “Rekabet
artık çok farklı bir noktaya gidiyor. İnovasyon her şeyin önüne geçmiş
durumda. Orka Group olarak nano teknoloji alanında 2004’ten beri çok
önemli çalışmalar yaptık. Yeni teknik kumaşlar geliştirdik. Bu alanda
var olmaya devam edeceğiz.”Hikmet Tanrıverdi ise “Şirketler, yeni
dönemde 3 noktaya odaklanmalı. Bunlar yeni ürün geliştirme, teknoloji ve
tasarım” diyor ve ekliyor: “Üreticilerimiz bu trendi kaçırmamalı ve
kendilerini bu yeni rekabet koşullarına göre donatmalı.”
6-MAĞAZALAŞMA HIZ KESMİYOR
Ayrıca
gerek yurtiçi gerek yurtdışı AVM’lerde yer almak da hazır giyim
perakendecilerinin es geçmediği önemli bir seçenek. Uzmanlara göre AVM
atağı, yeni dönemin en önemli eğilimlerinden biri olmaya devam edecek.
Bu trend yurtdışında da sürecek. Örneğin işadamı Hüsnü Özyeğin’in
Çin’deki 200 milyon dolarlık AVM yatırımının, hazır giyimciler için yeni
bir soluk olacağı konuşuluyor. Sınır kapısı AVM’leriyle adından söz
ettiren Delta İnşaat’ın patronu Nihat Delibalta’nın girişimleri de
sektör tarafından ilgiyle izleniyor. Sınır kapılarında AVM açma fikrini
“Güzel bir buluş” olarak niteleyen Aynur Bektaş, “Artık hizmeti sadece
Türkiye’de tutmak değil komşu ülkelerin ayağına da götürmek lazım. Bu
tarz yeniliklerle açılım sağlamalıyız. Bunlar güzel satış politikaları.
Organizatör kimliğimiz öne çıktığı sürece her türlü imkanı
zorlayabiliriz” diyor. ~
7-TEK YOL MARKALAŞMAK
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?