Turizmde 2023 hesapları

Turizmde yeni dönem ve 2023 hedefine giden yolda yapılacaklar...

1.06.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Turizmde 2023 hesapları

Hükümet olarak teşviklere devam edilmeli ki hedeflere ulaşabilelim, sektörümüzü büyütüp girdileri artırabilelim. 1 milyar insan dünyada hareket halindeyken 1 trilyon dolarlık bir hacim söz konusu. Fakat rasyonel bir yaklaşımla bakıldığında büyüme hızları her zaman artarak devam edemez. Çünkü belirli bir talep unsuru oluşacaktır bir süre sonra. Dünya yüzde 4,5 büyürken biz de yüzde 6 büyümeyi öngörüyoruz. Bu hesaplamalarda girdilere bakarken sayıya değil kaliteye bakıyoruz. Bölgenin marka olması için daha yüksek fiyatla satılabilecek alanlara, golf tesislerine, kongre alanlarına, marinalara bakıyoruz. Daha çok turisti İstanbul gibi merkezlerde ağırlamaya bakıyoruz. Dünya metropollerini 30-40 milyon insan ziyaret ederken, İstanbul gibi kültürü ve tarihi yüzyılları dayanan, sayısız imparatorluğa başkentlik yapmış bir şehri nasıl olur da sadece 8 milyon insan ziyaret eder diye düşünmek lazım. Bu konuda da İstanbul için bir planımız var.”

“HEDEFİMİZ 110 MİLYAR DOLAR OLMALI”
ETS Group Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ersoy, 2023 hedefine rahatlıkla ulaşılacağını, hatta aşılacağını düşünüyor. Bu konudaki fikirlerini ise şöyle anlatıyor: “63 milyon turist sayısı, 86 milyar dolar gelir hedefi var. Bunlar, çok iddialı rakamlar değil. Bu yıldan itibaren her yıl Türkiye’ye gelen turist sayısını yüzde 5 artırdığımızda ve fiyatlarda da görülecek yüzde 5’lik bir artış yakaladığımızda zaten bu hedeflere ulaşmış olacağız. Bir turizmci olarak benim için asıl önemli konu, neden sadece 86 milyar dolarlık bir hedefe sahip olduğumuz noktasıdır. Bizim hedeflerimiz 110 milyar olmalı. Şikayet edilen bir konu vardır. Bize hep ucuz turist geliyor, para harcamıyor denir. Türkiye 80’li yıllarda aldığı kararla turizme yatırım yapmaya başladı ve kısa sürede ciddi girişimler oldu. Sonuç olarak Türkiye turist alan bir ülke konumuna geldi. Artık ikinci aşamaya geçiliyor. Gelen turistin statüsünden şikayet etmemeliyiz. Önemli olan gelen turistin cebinden paranın çıkmasını nasıl sağlamamız gerektiğinin araştırılması ve bu yönde çalışmalar yapılmasıdır. Ben kendim çok gezen bir insanım ve fırsat buldukça en pahalı yerleri seçmeye çalışıyorum. Oradaki ziyaretçilerin harcamalarını nasıl gönüllü bir şekilde yaptıklarını gözlemlemek istiyorum. Bu yaptığım geziler de bana gösteriyor ki tüm sektörlerdeki gibi anahtar kelime turizm sektörü için de “keyif’. Eğer insanlar keyif alıyorsa harcamalarına ne kadar verdiklerine bakmıyor.
Keyif aldıklarından pahalı arabayı da alabiliyorlar, en pahalı çantayı da. Servis iyiyse garsonlara da iyi bahşiş bırakıyorlar. Bu doğrultuda bizim Türkiye olarak gelen misafirlerin keyif almalarını sağlamamız gerekiyor.
Bu keyif alma sürecinin başlangıcı da uçak yolculuğuyla başlıyor. Öncelikli hedef de para harcamaya hevesli turisti uçağa bindirebilmek. Biz kendimizi Mısır ve Yunanistan sepeti içerisine koyduğumuz sürece karşımıza bu ülke kartları devamlı gelecektir. Biz turizmde büyük aşama kat ettik, şimdi ikinci yapılanmayı yapmaya çalışıyoruz. Artık biz Mısır, Yunanistan sepetinde değiliz. Biz onları 2-3 yıl önce geçtik. Bundan sonraki hedefte kendimizi daha yüksek ekonomik kitlelere hitap eder durumda konumlandırmalıyız. Tabii söylediklerim kolay işler değil. Ulaşımla başlayan turizm seferi dediğimizde ilk önce ulaşım konularını revize etmemiz gerekiyor. Önemli olan insanlara para harcatabilmek, bunun için de marka elçilerini oluşturmalıyız.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz