Turizmde 2023 hesapları

Turizmde yeni dönem ve 2023 hedefine giden yolda yapılacaklar...

1.06.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Turizmde 2023 hesapları

Nasıl ki Antalya futbol konusunu kendini faal tutmak için kış turizminde aktif şekilde kullanıyor, Uludağ da gerekli yatırımlar yapıldıktan sonra futbolda daha uzun olan yaz kampı dönemlerinde kullanılabilir. Uludağ’ı 3 aylık kısa süreden kurtarıp 12 aya yaymamız gerekiyor. Turizm Bakanlığı’nın bir çalışması var. Şu an Türkiye’de 8 bine yakın kış turizmi yatağı var. Bu rakamın 2023 hedefleri çerçevesinde 65 bin yatak olması bekleniyor. 30 milyar dolar olan senelik turizm gelirimiz, Fransa’nın sadece kış turizm rakamı olan 40 milyar dolar ile kıyaslanamaz durumda. Kış turizmine ilgi gösterildiğinde, çok fazla ilerlemeye, coğrafi olarak elverişli imkanlara sahibiz. Doğuda çok uygun alanlar var. Uludağ’da otoparktan dağa gelirken tezgahlarla oluşan görüntü kirliliğine kadar çözüm bekleyen çok fazla konu var. Ulaşım da ayrı bir sıkıntı; çünkü yol çok dar, bu konuda dahi yatırıma ihtiyacımız var.”

“KIŞIN OLUŞAN İSTİHDAM AZALMASINI ENGELLEMELİYİZ”
Özdoğan Grup Yönetim Kurulu Üyesi Ali Özdoğan, turizm çeşitlerini ve buradaki fırsatları şöyle değerlendiriyor: “Dünya nüfusu gün geçtikçe fazlalaşıyor. Bu fazlalaşmayla doğaya çok fazla zarar veriyoruz ve doğal kaynakların tüketimini hızlandırıyoruz. Bu bağlamda çevresel turizme daha çok önem vermek lazım. Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın Yeşil Yıldız projesi var. Bu projenin desteklenmesi, yeni teşviklerle projenin sürdürülebilirliğinin sağlanması gerekiyor. Bazı şeyleri teşvikleri almadan yapmamız imkansız. Doğanın korunması konusunda hızlı bir şekilde teşviklerin yapılması gerekiyor. Kültür turizmi olarak Türkiye eşsiz bir fırsata sahip. Bunun daha iyi pazarlama stratejileriyle dünyaya gösterilmesi gerekiyor. Kültürel turizme yeni değerler katmamız gerekiyor.
Türkiye’yi bekleyen ve çok büyük fırsat olan diğer bir trend ise sağlık turizmi. Avrupa nüfusu her geçen gün yaşlanıyor. Avrupa’daki sağlık ve sigorta harcamaları oldukça pahalı. Devlet ve sağlık sektörü arasında yapılacak anlaşmalarla Türkiye’nin sağlık turizminde çok yüksek bir gelişim olanağı var. Bu bize çok fazla katma değer katar. Kıyı turizmi ise bilindiği üzere sektörün bel kemiği. Kıyı turizmine devam etmeliyiz ama kaliteyi her geçen gün artırmalıyız. Bu konuda golf turizmi çok önemli. Belek bölgesini 1 milyona yakın golf sever ziyaret etmiş. Yeni golf sahaları yapılarak yeni atılımlar yapılabilir. Bu konuda Mersin bölgesinde çalışmalar var. Tüm bunların yapılabilmesi için ulaşımın sağlanması gerekli. Her noktaya direkt uçuş imkanlarını sağlayabilmemiz lazım. Özellikle business class konseptini her uçuşa koymalıyız ki kaliteli turist faydasını kaçırmayalım. Takip edilmesi gereken diğer bir trend ise kongre turizmi konusu. Kongre turizmi başarılı bir şekilde yapılıyor ama burada daha da çok büyüme imkanımız var. Spor turizmi de ayrı bir fırsat. Özellikle Antalya bölgesi takımlara çok fazla kamp imkanı veriyor. Yeni atılımlar mutlaka yapılmalı ama tanıtımlarla, revizyonlarla ilk önce mevcut kapasiteyi doldurmaya çalışmak gerekiyor. İstihdam rakamlarını iyi kontrol etmeliyiz. Yaz aylarında otellerde çalışan sayısıyla kış aylarında çalışan sayıları arasında çok fazla fark var. Biz yaz kış misafir dengesini, otellerin doluluklarını sağlayarak kış aylarında oluşan istihdam azalmasını da engelleyebiliriz.”

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz