"Yeni hedef tüketmeyen"

TGI Türkiye’nin yaptığı araştırmaya göre Türkiye’de hala 15 yaş üstü kent nüfusuna dahil olup da tüketime katılmayan önemli bir kesim var

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Yeni hedef tüketmeyen
2001 yılında 2 bin 500 dolar olan kişi başına düşen milli gelir, 2012’de 10 bin doları aştı. Buna rağmen özellikle belirli kategorilerde tüketime hiç katılmayan önemli bir kitle var. TGI Türkiye’nin incelediği 30 kategorinin 22’sinde de bu durum net şekilde görülüyor. Araştırmadan çıkan sonuçlara göre kahve makinesi olmayanların oranı yüzde 93,6 iken bilgisayarı ve bulaşık makinesi olmayan hanelerin oranı yüzde 54,3. Ruj kullanmayan kadınların oranı yüzde 59,2.Deodorant kullanmayan erkeklerin oranı ise yüzde 53,8. Bu rakamlar, beyaz eşyadan elektroniğe, kişisel bakımdan teknolojiye tüketmeyenlerin müthiş potansiyeline işaret ediyor. En önemlisi şirketlerin radarına “tüketmeyen” kitlenin girmesine neden oluyor. Aslında rakamlar oldukça çarpıcı....

Tabloyu görmek için görsele tıklayın.
TGI Türkiye’nin yaptığı araştırmaya göre Türkiye’de hala 15 yaş üstü kent nüfusuna dahil olup da tüketime katılmayan önemli bir kesim var. Örneğin kahve makinesi olmayanların oranı yüzde 93,6. Bilgisayarı ve bulaşık makinesi olmayan hanelerin oranı yüzde 54,3. Ruj kullanmayan kadınların oranı ise yüzde 59,2. Bu rakamlar beyaz eşyadan elektroniğe, kişisel bakımdan teknolojiye “tüketmeyenlerin” büyük potansiyelini gözler önüne seriyor. İş dünyası da bu görüşte... Vestel Şirketler Grubu Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Ergün Güler, “Türkiye elektronik ve beyaz eşya anlamında potansiyeli yüksek bir pazar, çünkü ülkemizde gelenekselden moderne geçiş süreci hala devam ediyor” diyor.

2012’de penetrasyonu en düşük olan ürün ise kahve makinesi. Homend Genel Müdürü Hakan Koçer, çay ve kahve makinesi gibi ürünlerde tüketicilerin kullanım rahatlığını fark ettikçe ve fiyat performans oranı uygun hale geldikçe tüketimin artacağını düşünüyor. “Uluslararası kahve zincirlerinin tüketicilerimize sevdirdiği çeşitli kahve türlerini daha fazla kişi evde de hazırlamak istediği için, kahve makinelerinde büyüme potansiyeli çok yüksek” diye konuşuyor.

11 YILLIK DEĞİŞİM
Tüketmek, modern yaşamın en kaçınılmaz eylemi. İnsanlar modernleştikçe daha fazla tüketiyor, en azından tüketmek istiyor. Tüketilen ya da tüketilmeyen ürünlerse Türkiye’de pazarın durumu ya da büyüme potansiyeline ilişkin olduğu kadar kültürel direnç alanlarına ya da değişime ilişkin de bilgi veriyor.

Örneğin, TGI Türkiye’nin yaptığı araştırmaya göre 2001 yılında 15 yaş ve üzeri kent nüfusundaki kişilerin içinde bilgisayarı olmayanların oranı yüzde 88,4, derin donduruculu buzdolabı olmayanların oranı yüzde 69,8, bulaşık makinesi olmayanların oranı yüzde 77 ve televizyonu olmayanların oranı yaklaşık yüzde 2’ydi. 2012 yılına gelindiğinde yaşadığı hanede televizyonu olmayanların oranı yüzde 1 ’e düştü.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz