"Yenileme mucizesi"

Ambalajdaki trend daha işlevsel, daha çevreci ve daha şık tasarımlar...

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Yenileme mucizesi
Eker Süt, sütlü tatlılarını karton kutudan çıkarıp şeffaf kutulara yerleştirdi. Üzerine bir de plastik kaşık monte etti. Bu değişiklik, ürün satışlarını yüzde 100 artırdı.Filiz Makarna "özel lezzetler" adını verdiği değişim projesiyle satışlarını ikiye katladı. Onlar yalnız değil...Birçok marka, ambalaj tasarımını yenileyerek satış grafiğinde önemli artışlar yakalıyor.Ama yenilenmenin tek gerekçesi bu değil. Ürün içeriğinin değişmesi, lojistik ihtiyaçlar, teknolojik gelişmeler, yasal zorunluluklar ve tabii ki tüketicinin istekleri, bu değişimi zorunlu kılıyor. Ambalajdaki trend ise daha işlevsel, daha çevreci ve daha şık tasarımlar... Pınar Süt'ün ürünleri, birkaç yılda bir farklı bir ambalajın içinde tüketiciyle buluşuyor. Uno Ekmek'in ambalajı, yine benzer aralıklarla yenileniyor. Bebek bezi markası Canbebe ile Eker Süt'ün ürünleri ise 2-3 yılda bir yeni paketle tüketicinin karşısına çıkıyor. Yani market rafları aslında her zamankinden daha renkli ve hareketli... Çünkü, ürün ambalajları geçmişe göre çok daha kısa aralıklarla yenileniyor. Bugün ambalaj yenileme süresi ortalama 2-3 yıla inmiş durumda. Geçmişte bu sürenin daha uzun aralıklarda olduğunu söyleyenuzmanlar, hareketliliğin süreceğine inanıyor. Peki markalar neden ambalajlarını yeniliyor? Şirketleri aslında gayet maliyetli olan bu sürece götüren faktörler neler? Uzmanlara ve sektör temsilcilerine göre aslında bunun tek bir nedeni yok. Teknolojik ihtiyaçlar, rafta fark edilmek, ürün relansmanları ve yasal zorunluluklar, ambalaj yenilemenin birkaç önemli nedeni arasında. Ama nihai amaç tabii ki aynı... Marka imajını kuvvetlendirmek ve tabii ki satışları artırmak. Hedeflere de ulaşılıyor. Çünkü, sadece tasarım değişikliğiyle bile en az yüzde 15-20'lik satış artışı yakalamak mümkün. Hatta bazı durumlarda bu artış yüzde 100'leri buluyor. İşte şirketleri yenilenmeye götüren gerçekler ve değişimin getirdikleri.
Tabloyu görmek için görsele tıklayın.

HANGİ SIKLIKTA YENİLENİYOR?

Aslında Türkiye, ambalaj yenileme pazarı açısından bakıldığında gayet hareketli. Mevcut ürünlerin ambalajları ortalama 2-3 yılda bir yenileniyor. Ürünün içeriğinin değişmesi veya yeni ürün lansmanlarının olduğu dönemlerde bu süre daha da kısalıyor. Örneğin Eker Süt, ambalajlarını 2-3 yılda bir yenileyen markalardan. Eker Süt Ürünleri Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Nevra Eker, "Ambalajlarımızı genellikle tüketici geri bildirimlerine göre ya da gelişen yeni ve daha fonksiyonel olan ambalaj çeşitleri piyasaya çıktığında iyileştirme yapmak adına yeniliyoruz. Bu periyot, ürünlere ve ambalajların özelliklerine göre değişiyor. Genel olarak 2-3 yılda bir yenileme yapıyoruz" diyor. Barilla Pazarlama Müdürü Şefik İnan, yenilemelerin rutin aralıklarla olmadığını, ihtiyaca göre belirlendiğini söylüyor ve ekliyor: "Pazarlama dünyasında ambalaj değişikliği konusunda önceden tespit edilmiş süreler bulunmuyor. 'Şu kadar zamanın içinde ambalaj değişikliği yapılmalıdır' diyemeyiz. Bu tamamen pazarın, tüketicinin, markanın dinamizmi ve bu unsurların değişimi zorunlu kılacak şekilde kesişmesiyle ilgili." Evyap Pazarlama Direktörü Burç Üstün, "Ambalajlarımızı ortalama 5 yılda bir değiştiriyoruz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz