Yeniler atakta

Son yıllarda farklı sektörlere birçok yeni marka giriş yaptı.

1.09.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Yeniler atakta

Uzmanlar ise yakın gelecekte Biscolata, Fuse Tea, Moova markalarının sektörlerinde öne çıkacağını düşünüyor. 9 Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğretim Görevlisi Pınar Özkan, Fuse Tea’nın Coca-Cola’dan alacağı güçle kategorisinin en önemli oyuncusu olabilme potansiyeline sahip olduğunu belirtiyor. “Şölen’in Biscolata’sı da sürdürdüğü konumuyla gelecek vaat eden bir marka olduğunu gösterdi” diyor. Texas Üniversitesi’nden Prof. Dr. Tevfik Dalgıç da önümüzdeki dönemde Çinli otomotiv markası Geely’nin Türkiye pazarında fiyat stratejisiyle başarılı olabileceğini ifade ediyor. “Moova da değişik peynir türleri ile pazarda fark yaratabilir” diye konuşuyor.

DOÇ. DR. PINAR ÖZKAN / 9 EYLÜL ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
“PAZARI İYİ OKUYANLAR İÇİN FIRSAT VAR‘
YAPILAN HATALAR

Son 5-6 yılda pazara girip de başarısız olan markalara baktığımızda, stratejik planlamasını doğru yapamayan şirketlerin kısa süre için başarı kazansalar da bunu sürdürülebilir hale getiremediklerini görüyoruz. Yanlış pazar seçimi, yanlış partner seçimi, harekete geçmek için geç kalmak, farklılaştırıcı avantajın ve rekabet stratejisinin doğru seçilmemesi gibi nedenler başarısızlıkta en çok karşılaşılan yanlışlar olarak karşımıza çıkıyor.
MUCİZE FORMÜL YOK
Her şirket için başarı getirecek mucize bir formül yok. Şirketin güçlü ve zayıf yanlarıyla pazarın yarattığı tehdit ve fırsatların doğru bir şekilde analizi, şirketin ölçeğine göre belirleyeceği hedef pazar, doğru konumlandırma ve uygulamalarının bütünleştirilmesi yani stratejik pazarlama planlamasının doğru yapılması başarı için kritik faktörler.
GİRİŞ ENGELLERİ
Oyuncuların büyük olduğu sektörlerde potansiyel rakipler için giriş engelleri her zaman daha fazla. Ancak pazarı iyi okuyan bir şirket için her zaman fırsat alanları olduğu unutulmamalı. Günümüz tüketicisinin hemen her üründe kişiselleştirilmiş sunumlar beklemesi, butik üretim yapabilecekler için fırsatlar yaratabilir.

PROF. TEVFİK DALGIÇ / TEKSAS ÜNİVERSİTESİ İSLETME FAKÜLTESİ
MÜŞTERİYİ ANLAMAYAN BAŞARISIZ OLUYOR
KAZANANLAR

Son 5-6 yılda pazara giriş yapan ve pazar payı kazanan markalara göz attığımızda bazıları pazar için yeni. Bu bakımdan ilgi çekiyorlar. Sonra da araya fiyat farkı, ürün farklılaşması, iletişim ve dağıtım stratejilerindeki farklılaşmalar, müşteri ihtiyacına yanıt verebilen özellikler giriyor.
TALEP ETKENİ
Bazıları jenerik ürünleri marka haline getiriyor ve markalaşmayı iyi bir konuşlandırma uygulaması izliyor. Bir de pazarlarda var olan ama henüz doygunluk noktasına gelmemiş olan talep var. Bu durum da markaların pazar payı almasında etkili oluyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz