Zaman vaatli rekabet

Zamanın değerini anlayan şirketler, ürünlerde hız yarışına girdi.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Zaman vaatli rekabet
Beyaz eşya sektörünün en güçlü markalarından Miele, 17 dakikada bulaşık yıkayan makine üretmeye başladı. Amerikalı tüketici elektroniği üreticisi Viking Range, 2,5 kiloluk tavuğu 28 dakikada pişiren fırın yaptı. Delta Havayolları check-in işlemini kısaltmak için daha az seçenek sunan, müşterinin hızlıca check-in yapabileceği ekranları havalimanlarına yerleştirdi. Bu ekranlar sayesinde havayolu müşterileri en fazla 1 dakikada işlemlerini gerçekleştirebiliyor.
Hepsi bu kadar değil. Tanzanya’da lüks bir turizm şirketi, tüketicilerden gelen talepler üzerine, normalde 9 güne yaydığı safari turunu 2 güne indirgedi.
Dream Dinners adlı bir şirket evde yemek pişirmeye vakti olmayanlar için yemeklerini alıp çıkabilecekleri bir sistem kurdu.
Tüm bu şirketlerin ortak noktası, müşterilerine değer olarak “zaman sunarak” farklılaşmaya çalışmaları. Bazı şirketler “fiyat”, bazıları “kalite” ya da “servis” konusunda vaatte bulunup, farklılaşırken, günümüzün “zaman kıtlığını” keşfedenler ise süreye odaklanıyorlar. Geliştirdikleri vaatlerde, ürün ve hizmetlerini zaman tasarrufuna uygun şekilde tasarlıyorlar.
Accenture’ın son yaptığı bir araştırmaya göre, ürün ya da hizmetlerini müşteri zamanına değer katacak şekilde oluşturan markalar hem daha az maliyetli hem daha dikkat çekici ürünler ortaya koyabiliyor.
Hızın cirolarına olumlu katkısını her geçen gün daha net gören şirketler, bugünlerde bu konudaki performanslarını geliştirmeye odaklanıyor. Beyaz eşyadan, akaryakıta, bankacılıktan gıdaya farklı sektörlerden birçok şirket, müşterilerinin hayatını kolaylaştıran, zaman konusunda fark yaratan ürün ve hizmetler peşinde koşuyor.

BEYAZ EŞYADA HIZ ARTIYOR
Zamandan tasarruf denilince akla ilk olarak daha kısa sürede işlevini yerine getiren cihazlar geliyor. Son dönemde beyaz eşya sektöründe pazarlama faaliyetleri de zaman noktasına yoğunlaştı. Sektörün önde gelen oyuncuları, tüketicilerine daha az zamanda çalışan cihazlar vaat ediyor.
Örneğin, Profilo, çamaşır makineleriyle bu konuda oldukça hızlı bir performans sergiliyor. Markanın MultiPlus serisi çamaşır makineleri ekspres 15 dakikada yıkama özelliğine sahip. Ayrıca Profilo’nun 40 dakikada kurutma yapan kurutma makineleriyle, yine aynı sürede yıkayan bulaşık makineleri de bulunuyor. Zamandan tasarruf sağlayan ürünlerin giderek daha fazla ilgi gördüğünü kaydeden Profilo Pazarlama Müdürü Bahriye Bayraklı Tavukçuoğlu, “Her ürünümüzde zaman tasarrufu ihtiyacına yönelik programlar yer alıyor. Dolayısıyla güncel olan bu trend satışımızı yüzde 100 oranında etkiliyor” diyor.
Bosch’da da zaman tasarrufunu ön plana çıkaran ürünlerin sayısı her geçen gün artıyor. Tüm ürün gamlarında zamandan tasarruf sağlayan farklı özellikli ürünler olduğunu kaydeden Bosch

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz