Küresel şirket olma yolundayız

İgdaş, son dönemde aldığı ödüllerle ön planda

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Küresel şirket olma yolundayız
İstanbul'un havasını temizlemek amacıyla 25 yıl önce kurulan ve kentin tamamına doğalgaz dağıtımı gerçekleştiren İGDAŞ, bugün 4 milyon 800 bin aboneye hitap ediyor. Şirket, Türkiye Kalite Derneği (KalDer) tarafından geçtiğimiz yıl 19'uncusu düzenlenen Ulusal Kalite Ödülleri'nde Büyük Ödül'e layık görüldü. Kurduğu çağrı merkeziyle abonelere bire bir hizmet veren İGDAŞ, gelen şikayetleri ya da önerileri tek tek değerlendiriyor. Bu yıl inovasyona daha fazla önem verdiklerini ve bu yönde çalışmalara başladıklarını söyleyen İGDAŞ Genel Müdürü Bilal Aslan, "İstanbul halkından gelen talepleri değerlendireceğiz. İçinde uygulanabilir olanları projelendirerek hizmet olarak geri sunacağız" diyor. İGDAŞ'ın başarısını yurtdışına da taşıdıklarını ifade eden Aslan, Gürcistan, Suudi Arabistan, Romanya ve Azerbaycan'ın doğalgaz şebekelerinin yenilenmesi, çalışanların eğitimi gibi konularda destek vereceklerini belirtiyor ve "Küresel bir şirket olma yolundayız" diyor. Aslan sorularımızı şöyle yanıtladı: Geçtiğimiz yıl İGDAŞ olarak KalDer'den ödül almıştınız, Bu ödülün anlamı neydi ve bu ödülü nasıl kazandınız? 2011 yılında KalDer tarafından verilen Ulusal Kalite Büyük Ûdülü'nü aldık. Bu ödülün diğer adı ise mükemmellik ödülüdür. Biz şirketlerin para kazanmak için kurulduğunu zannederiz. Eğer misyonunuz buysa o zaman hedefiniz para kazanmaktır. Ama bu parayı kazanırken paydaşlarınızla birlikte hareket edersiniz. Kamu hizmeti veren şirketlerde kâr öncelikli değildir. Paydaşların menfaatlerinin maksimize olması önceliklidir. Çalışanlar, devlet, toplum ve tedarikçileri ön planda tutarız. Tarafların hepsinin memnun olduğu nokta bizim kalitemizdir.

İGDAŞ'ta çok sayıda aboneyle kalite standardını nasıl sağlıyorsunuz?
- 4 milyon 800 bin abonemiz, 2 bin çalışanımız var. Yani İstanbul'un tamamına yakını bizim müşterimiz. Çalışanlarımızın motive olması, tedarikçinin memnun kalması da önemli. Biz bunu KalDer'in EFQM mükemmellik modelinde gördük. Bu KalDer'in önerdiği bir model. Bu modeldeki kriterler bizim hedefimizle örtüşüyor. Müşteri memnuniyeti bu kriterlerde öncelikli. Biz bu sistemi kurarken özellikle müşteri memnuniyetini ön planda tuttuk. KalDer bizi denetledi, müşteri ve çalışan memnuniyetini ölçtü. Bize yetkinlik belgesi, ardından başarı ödülünü verdi. 2011 yılında ise Büyük Ödül'e layık görüldük.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz