Ödül şampiyonu

Opet Genel Müdürü Ağca, sorularımızı yanıtladı.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Ödül şampiyonu
Opet, Türkiye’de akaryakıt sektörünün en ödüllü şirketlerinden biri. Hem müşteri memnuniyeti hem sosyal sorumluluk hem de faaliyet alanına ilişkin tüm paydaşlarını memnun eden şirket adeta ödül şampiyonu. Opet Genel Müdürü Cüneyt Ağca, “hem sektörün değişmez lideri unvanını taşımak hem ‘üstün hizmet ödülü’nü almış olmak bizim için ayrı bir gurur ve mutluluk kaynağı” diyor. Opet sadece 20 yıllık bir marka. Markanın 20 yılda kat ettiği yolsa başlı başına bir başarı öyküsü... Bu zamana kadar onlarca kez ödüllendirilen Opet, Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi (TMME) sonuçlarına göre, ölçümlenmeye başlandığı 2006 yılından bu yana aralıksız akaryakıt sektöründe müşteri memnuniyeti en yüksek marka seçiliyor. Aynı zamanda Kal-Der tarafından, müşteri beklentilerini en üst seviyede karşılayarak sürdürülebilir kılan markalara verilen “Üstün Hizmet Ödülü”nün de sektördeki tek sahibi konumunda. En büyük ödüllerinin tüketicilerinin duyduğu güven ve memnuniyet olduğunu belirten Opet Genel Müdürü Cüneyt Ağca, “Hem sektörün değişmez lideri unvanını taşımak hem ‘Üstün Hizmet Ödülü’nü almış olmak bizim için ayrı bir gurur ve mutluluk kaynağı” diye konuşuyor. Opet Genel Müdürü Ağca’nın sorularımıza verdiği diğer yanıtlar şöyle:

Opet olarak bu zaman kadar hangi ödülleri aldınız? Şirketin aldığı ilk ve en önemli ödül neydi? O dönem için önemini anlatmak mümkün mü?
Opet olarak kendimizi yeni ürün ve hizmetlerimiz, hızla gelişen istasyon ağımız ve sosyal sorumluluk yaklaşımımızla sektörümüzde müşteri gözünde farklı bir noktada konumlanıyoruz. Henüz 20 yıllık bir marka olarak kat ettiğimiz yol başlı başına bir başarı öyküsü aslında... Bizim en büyük ödülümüz ise tüketicilerimizin duyduğu güven ve memnuniyet. Opet, Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi sonuçlarına göre, ölçümlenmeye başlandığı 2006’dan bu yana aralıksız olarak akaryakıt sektöründe müşteri memnuniyeti en yüksek marka seçiliyor. Aynı zamanda yine Kal-Der tarafından, müşteri beklentilerini en üst seviyede karşılayarak sürdürülebilir kılan markalara verilen “Üstün Hizmet Ödülü”nün de sektördeki tek sahibiyiz.

En gurur duyduğunuz ödülleriniz hangileri?
Hem sektörün değişmez lideri unvanını taşımak hem de “Üstün Hizmet Ödülü”nü almış olmak bizim için ayrı bir gurur ve mutluluk kaynağı.

Ödül almak sizin için ne ifade ediyor? Aldığınız ödüllerin ne gibi katkıları oluyor?
Çalışmalarımızın takdir toplaması ve ödül kazanması bize şevk veriyor ve kusursuza yolculuğumuzda hedefimize doğru yol alırken daha da iyiye ve yeni başarılara ulaşmak adına önemli bir motivasyon kaynağı oluyor.

Aldığınız ödüller arasında global düzeyde fark yaratan ödül var mı?
Başarımızı kalıcı hale getiren ‘Kusursuz Hizmet Programı’mız ile geçen yıl “The Loyalty Awards” yarışmasında “Best Customer Service in a Loyalty Programme” kategorisinde ödüle layık görüldük. “Kusursuza Yolculuk” başlığı altında çağrı merkezi hizmetlerimiz, istasyon hizmetlerimiz ve online hizmetlerden oluşan koşulsuz müşteri memnuniyeti anlayışımızla fark yaratmaya devam ediyoruz. Çağrı merkezimiz 5’inci İstanbul Çağrı Merkezi Ödül Töreni’nde “Teknolojinin En Eyi Kullanımı” kategorisinde birincilik ödülü aldı.

Bu ödüller marka imajınıza ve bilinirliğinize ne gibi katkılar sağladı?
Geçmişte Opet’in bilinirlik ve marka imajına önemli katkılarda bulunan Cem Yılmaz işbirliği de beraberinde birçok ödül getirmişti. 19’uncu Kristal Elma Ödülleri’nde, “Otomotiv Ürünü TV Reklamları” kategorisinde Cem Yılmaz'ın senaryosunu yazıp, rol aldığı Pelüş Bebek-Çin Macerası filmi büyük ödül almıştı. Proje, Opet’e 2007 Effie Türkiye Reklam Etkinliği Yarışması’nda Gümüş Effie getirdi. Bu kampanya ile aynı zamanda The Global Marketer tarafından New York’ta düzenlenen uluslararası pazarlama yarışması Diamond Awards’ta “Müşteri Bağlılığı Yaratan Pazarlama Uygulamaları” kategorisinde de birincilik ödülüne layık görüldük.

SOSYAL SORUMLULUKTA LİDER
TEMİZ TUVALET

Sosyal sorumluluk projelerimizle Türkiye’de önemli bir sorunu hedef alan “Opet Temiz Tuvalet Kampanyası”, bugüne kadar birçok ödül aldı. 2004 yılında Uluslararası Halkla İlişkiler Derneği (IPRA) sosyal sorumluluk büyük ödülünü alan projemiz, aynı yıl Türkiye Halkla İlişkiler Derneği tarafından düzenlenen 3’üncü Altın Pusula Yarışması’nın sosyal sorumluluk projeleri dalında birincilik ödülüne layık görüldü.
YEŞİL YOL
TEMA Vakfı ve Karayolları Genel Müdürlüğü işbirliğiyle hayata geçirdiğimiz "Yeşil Yol Projesi”, Türkiye Halkla İlişkiler Derneği'nin 5. Altın Pusula Ödülleri'nde, kurumsal sosyal sorumluluk kategorisinde çevre ödülünün sahibi oldu. Proje İSO 2010 Yılı Sürdürülebilir Çevre Dostu Ürün ve Uygulama Ödülleri’nde de KSS dalında 3’üncülük aldı.
TARİHE SAYGI OPET
 Tarihe Saygı Projesi ise Türkiye Halkla İlişkiler Derneği tarafından düzenlenen 7’nci Altın Pusula Ödülleri’nde, “Jüri Özel Ödülü”nün sahibi oldu. Hem sosyal sorumluluk hem operasyonel faaliyetlerimizi anlatan 2008-2009 performanslarını içeren sürdürülebilirlik raporumuzla 2009-2010 Vision Ödülleri Yıllık Rapor Yarışması sürdürülebilirlik kategorisinde 2’ncilik alarak “Altın Ödül”ün sahibi olduk.




İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz