20 Özel Model

Ferrari, Aston Martin ya da Mercedes CL 600… Lüks segmentin en pahalı otomobilleri arasında yer alıyor. Fiyatları 300 bin euroya kadar ulaşan bu “top” marka ve modellerde, seçenekler giderek artıyo...

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
20 Özel Model
Ferrari, Aston Martin ya da Mercedes CL 600… Lüks segmentin en pahalı otomobilleri arasında yer alıyor. Fiyatları 300 bin euroya kadar ulaşan bu “top” marka ve modellerde, seçenekler giderek artıyor. Birbiri ardına yine modeller satışa sunuluyor. Hepsi de büyük ilgi görüyor. SUV’lar gibi “trend” olan araçlar da var. Porsche’un yeni jipi Cayenne’i ya da “sivilleşen” Hummer yeni gözdeler arasında.  
 
Ferrari ya da Aston Martin lüks segmentin en üst noktasında yer alan modellerden sadece birkaçı. Onlara ulaşmak biraz zor… Özellikleriyle ve doğal olarak fiyatları ile fark ediliyorlar. Önce ithal otomobillerin Türkiye’ye gelişi hızlandı, ardından ise ithal otomobillerin yelpazesi genişledi. Son yıllarda “Top” olarak nitelendirdiğimiz lüks araçların en pahalı modellerindeki seçenekler de giderek artıyor.  
 
Türkiye’de satışa sunulan lüks segmentin bu en pahalı modellerine baktığımızda birçok farklı marka ve modelle karşılaşıyoruz. Bu modeller arasında fiyatları 100 bin euroyu aşan 20’ye yakın marka ve model var. Bunlar “fiyat liginde” en ön sıralarda yer alıyorlar ve 330 bin euroya kadar bedellerden satışa sunuluyorlar.  
 
Pahalı fiyatlarına rağmen bazı modellere oldukça büyük bir talep var. Örneğin, SUV olarak nitelendirilen jipleri kullanmak “trend” haline gelmiş durumda. En pahalı modeller arasında, birçok jip markasına rastlamak mümkün.  
 
Pahalı modeller artıyor  
 
Bir süre öncesine kadar Türkiye’de lüks otomobil denilince akla sadece bir kaç marka geliyordu. Ancak, son yıllarda neredeyse bütün markalarda lüks segmenti gözde bir alan haline geldi. Artan talep nedeniyle, dünyanın en gözde modelleri, bütün ülkelerle birlikte Türkiye’ye de girmeye başladı.    
 
“En pahalı” otomobiller listesinin zirvesinde artık sadece ismini bu alanda duyuran Ferrari gibi markalar yok. Bunların yanına, Audi ve Volkswagen gibi markaların yeni modelleri de eklendi. Finans desteği güçlü olanlar ise pazardaki konumunu netleştirdi. Böylece, hiç kampanya yapılmayan “lüks otomobil” segmenti, yeni finans olanaklarıyla daha da hareketlendi. Bu trende özellikle Doğuş Otomotiv, Doğuş Motor ve Mercedes gibi finansman desteği kuvvetli olan şirketler tarafından pazarlanan modeller katıldı.  
 
Ortaklar Otomotiv Jaguar X-TYPE Ürün Müdürü Filiz Savaşan, “Niş bir pazara hitap ettiğimiz için kampanyaya, özel finans koşullarına ihtiyaç duymuyoruz” diyor ve şöyle devam ediyor:  
 
“Biz Jaguar olarak oldukça niş bir pazardayız. Adetlerimiz yüksek değil. Ama lüks üründe alınmak istenen en son noktadayız. Bizim ürünümüzü aldığında en son noktalardan birine ulaşılıyor. Türkiye’de 10 bin lüks ürün tüketicisi varsa biz bunun ancak bin ya da bin 500’üne  hitap ediyoruz.”  
 
Ferrari 330 bin Euro  
 
En pahalı modeller deyince, dünyada olduğu gibi, Türkiye’de de Ferrari açık ara önde görünüyor. Diğer modellerin onun fiyatına yaklaşması oldukça zor.  
 
Türkiye’ye Zeytinoğlu Otomotiv tarafından getirilen Ferrari’nin en pahalı modeli 575M Maranello, 330 bin Euro’ya satılıyor. Araç, 100 km’ye 4.25 saniyede çıkabiliyor. 575M’de ilk kez 12 silindir bir motor kullanılmış. Otomobil, Skyhook olarak adlandırılan özel bir sistemle süspansiyon yol koşullarına uyum sağlıyor.  
 
Ferrari’nin müşterileri çok özel. Adeta onu kullananlar tüm dünyada bir kulübün üyesi gibi… Bu nedenle işadamları arasında “Ferrari ruhu”nu anlayanların bu otomobilleri tercih ettiği vurgulanıyor. Bu otomobiller hem prestij hem de gerçek bir sürüş keyfi sunuyor.  
 
Türkiye’de satılan en pahalı otomobiller arasında Ferrari’yi, Aston Martin ve Mercedes’ler izliyor. Türkiye’ye F&B Otomotiv tarafından getirilen Aston Martin’in satış fiyatı 230 bin euro. Aston Martin, daha çok “meraklılarının” tercih ettiği bir otomobil. Herkesin çok tercih edebileceği modeller arasında yer almıyor. Otomobilin el yapımı olması ilgiyi artırıyor. 1947 yılından bu yana sadece 17 bin Aston Martin üretilmesi de bunun göstergesi…  
 
Aston Martin’i, Mercedes’in bazı modelleri izliyor. Mercedes’in CL 600 ve SL 600’ünün fiyatları 205 bin euro düzeyinde. Mercedes’in bu modelleri, Türkiye’nin önde gelen gruplarının sahibi işadamlarının ve üst düzey yöneticilerinin tercih ettiği modeller arasında ilk sıralarda yer alıyor. Tekstil sektöründeki işadamlarının da bu modellere büyük bir “zaafı” olduğu belirtiliyor.  
 
Jaguar XJ’in yeni yüzü  
 
En pahalı modeller arasında en ön sıralarda yer alanlardan Jaguar XJ’in satış fiyatı 170 bin euro civarında. Jaguar XJ serisi geçtiğimiz ağustos ayında yenilenerek Türkiye pazarına sunuldu. En gelişmiş Jaguar modeli olan XJ serisi, salon otomobillerinin yedinci nesli olarak tanımlanıyor. Daha önceki XJ serisi modellerine göre daha uzun ve geniş olmasına rağmen 200 kilogram daha hafif…  
 
100 km’ye 5.3 saniyede çıkan yeni XJ serisi, rakiplerine göre daha seri kabul ediliyor.  
Ağustos ayında piyasaya sunulan otomobil için, ilk etapta 20 adet sipariş alındı. Bir ayda bu kadar sipariş almasının altında yatan neden ise model değişiminden dolayı iki yıldır bu serinin Türkiye’de piyasaya sürülmemesi. Jaguar XJ serisinin kullanıcıları arasında iş dünyanın önemli isimleri yer alıyor.  
 
Audi A8’de kültür farkı!  
 
Audi de lüks segmente, birbiri ardına çıkardığı modellerle yerini güçlendiriyor. Audi’nin birçok modeli arasında zirvede Audi A8 serisi yer alıyor. Audi A8,  bu segmente yeni bir sportif yaklaşım getirdi. Bu çok özel modelin satış fiyatı ise 123 bin euro.  
 
2003 yılının mart ayında piyasaya sürülen A8 serisi, özellikle kişiye özel tasarımı ile hem lüks hem de spor otomobil özellikleri arayan kullanıcılarının ilgisini çekiyor. Daha çok büyük şirketlerdeki yöneticilerin, üniversite mezunu, masterlı işadamlarının tercih ettiği bir model olarak sunuluyor. Audi kendisini konumlarken de eğitimli, belli kültür seviyesindeki bir segmente hitap ettiğini söylüyor.  
 
Ayrıca, araç, Audi’nin bir sonraki jenerasyon modellerinin de kimliğini oluşturuyor.  
A8’de çeşitli hız kademeleri arasında optimum geçiş sağlayan tiptronic fonksiyonlu 6 ileri otomatik şanzıman yer alıyor. Opsiyonel olarak direksiyon üzerinden de vites geçişlerini sağlamak mümkün.  
 
En özel “jeep” modelleri  
 
1993 yılında Türkiye’de sadece “Jeep” markasıyla arazi aracı satılıyordu. Bu marka Türkiye’de SUV (Sports Utility Vehicle) segmentinin oluşmasına öncülük etti. Türkiye’de son yıllarda en pahalı modeller arasında jipler hem fiyat hem de son dönemdeki satış rakamlarıyla dikkat çekiyor.  
 
Porsche, bu alanda son dönemin en önemli markaları arasında gösteriliyor. Bu markanın yeni jipi Cayenne ise en çok ilgi gören modellerden biri… Bir anda jip modeliyle ortaya çıkan Porsche, otomobilde olduğu gibi jipler arasında da kendine önemli bir yer edindi. Porsche’ın “Cayenne” jipi, 175 bin euro ile, Türkiye’nin kendi alanında en pahalı modeli unvanını da elinde tutuyor.  
 
Porsche’yi  140 bin euro ile Land Rover izliyor. Land Rover ilk 6 ayda sattığı 134 adetle önemli bir satış rakamına da ulaşıyor.  
 
Son dönemin modası ve “askeri” jipken, “sivil” hayata geçen Hummer jipler ise Türkiye’ye F&B otomobil tarafından getiriliyor. Bu jiplerin fiyatı ise 125 bin euro.  
 
JİPLERİN PAYI ARTIYOR  
 
Lüks segment içinde Sports Utility Vehicle (SUV) modellere, yani arazi araçlarına ilgi artıyor. Lüks binek otomobilleriyle ünlenmiş markalar bile jip pazarına giriyor. En pahalı araçlar arasında yer alan SUV’un 1997-2001 yılları arasında pazardaki yeri binlerle ifade edilebilecek düzeydeydi. Bu araçların pazar payı 1997’de yüzde 1.25, 1998’de ise 1,88'e seviyesindeydi. Ancak son 2 yılda birbiri ardına pazara sürülen lüks jipler bu alanının cazibesini artırdı. Bu araçların pazardaki payı 2002 yılında yüzde 4.29’a yükseldi. 2003  temmuz rakamlarına göre ise bu oran yüzde 5.55.  
 
Daimler Chrysler Pazarlama Direktörü Uğur İrfanoğlu bu artışta son 2 yılda pazara giren markaların etkisinin büyük olduğunu söylüyor ve şöyle devam ediyor:  
 
“Sonuçta bu segmentte ciddi bir artış olduğunu gözlüyoruz. 2008’de pazar payının yüzde 10 gibi bir rakama ulaşabileceğini düşünüyoruz. SUV segmentindeki araçlar, hem sedan bir aracın konforunu, hem station wagon bir aracın kolaylığını hem de arazide kullanışlılık sağladığı için yükselen bir trend içerisinde. Bu segmentte müşterisi, teknolojiyi yakından takip ettiği için aracın kullanımında kolaylık sağlayabilecek konforu ve işlevselliği bağdaştıran tüm aksesuarları talep ediyor.”  
 
PORSCHE DE JİP MODASINA UYDU  
 
Otomobilde prestijin simgesi olarak bilinen Porsche da jip modasına uydu. Porsche jip, son dönemde en çok tercih edilen araçlar arasında yer alıyor. Doğuş Motor Genel Müdürü Tanju Özenç, bu modelin tercih nedenlerini şöyle anlatıyor:  
 
“Bu araç çok ilgi görüyor. Bunun nedeni de arazi aracı olduğu halde sürat de yapabilmesi. Arazi araçları özellikle şehirler arası yollarda hız yapamıyor. Ancak, Porsche jip, arazide kullanılmasının yanı sıra sürat yapabilen bir araç.”  
 
Corvet, Mustang gibi otomobiller ise galeriler tarafından çok sınırlı sayıda ithal ediliyor. Galerilerin Türkiye’ye getirdiği bir diğer arazi aracı da Hummer. Savaş araçlarına benzeyen Hummer H2’yi Türkiye’de yaklaşık 125 kişi kullanıyor.  
 
Mustang’ın Cuppe modelinin 3 bin 800 cc motor hacmi ve 193 beygir gücü var. Ancak, bu model son iki yıldan beri çok fazla piyasada yer almıyor.  
 
Diğer bir marka Corvette ise spor modelleriyle dikkat çekiyor. Bu markanın Cabrio modeli  üstü açılan spor bir model ve daha çok gençler tarafından tercih ediliyor.  
 
BMW VE VOLVO’NUN EN PAHALILARI  
 
BMW 7 Serisi, BMW Group tarafından teknoloji ve yenilikçiliğin simgesi olarak tanımlanıyor. Şanzıman  teknolojisi  açısından bir çok yeni özellik sunan 7 Serisi, dünyanın ilk direkt enjeksiyonlu on iki silindirli motoruna sahip. Seride yer alan BMW 760Li’nin anahtar teslim fiyatı 191 bin eurodan başlıyor. İsteğe bağlı olarak sunulan aksesuarlarla, araç donanımı daha da zenginleştirilebiliyor.  
 
Volvo S80, S60 R, V70 R, XC70 ve XC90 otomobilleriyle lüks segmentinde yer alıyor. Bu araçlar içinde en pahalısı ise mart ayında Türkiye’ye gelen yeni arazi aracı XC90. Son teknoloji bu aracı daha çok eğitimli ve gelir düzeyi yüksek kişiler kullanıyor. XC90’nin anahtar teslim fiyatı 96 bin eurodan başlıyor.  
 

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz