Yerli oto 2020'den önce yollarda!

Sanayi Bakanı Fikri Işık, sağlanan desteklerin de etkisiyle yerli marka otomobilin 2020 yılı öncesinde yollara görmeyi hedeflediklerini söyledi

22.12.2014 12:24:330
Paylaş Tweet Paylaş
Yerli oto 2020'den önce yollarda!
Sanayi Bakanı Fikri Işık, "Bakanlığımız çalışmaları, TÜBİTAK destekleri ve sektöre sağladığımız yatırım teşvikleriyle farklı yatırımcıları bir araya getirerek, 2020 öncesinde yerli marka otomobilimizi ülkemiz ve dünya yollarında görmeyi hedefliyoruz" dedi.

'FIRSATLARLA DOLU SÜREÇ'

Işık, Ulusal Otomotiv Tedarik Çalıştayı"nın açılışında yaptığı konuşmada, dünya ekonomisinin bir yandan çok zor, öbür taraftan da fırsatlarla dolu süreçten geçtiğini söyledi. Türkiye'nin, gelişmiş olanlar dahil birçok ülke günü kurtarmaya çalışırken açıkladığı "Yapısal Dönüşüm Programları" ile yaşanan bu süreçleri orta ve uzun vadede lehine çevirecek adımları attığını dile getiren Işık, "Son aylarda petrol fiyatlarının gerilemesi, Türkiye'ye olumlu yönde katkıda bulunacak. İnen fiyatlar, girdi maliyetlerini azaltarak sanayicimizi daha rekabetçi hale getirecek. Bu durum bir yandan ihracatımızı artırırken bir yandan da düşen petrol fiyatlarıyla cari açıkta da ciddi iyileşmeler sağlayacak. Aldığımız makro ihtiyati tedbirlerle zaten cari açığı belli bir seviyeye çekmiştik. Petrol fiyatlarının geldiği durum itibarıyla ülkenin döviz ihtiyacı daha da makul seviyelere inecek" değerlendirmesinde bulundu.

"TÜRKİYE DÜNYADA 12'İNCİ SIRAYA YERLEŞTİ"
Işık, otomotiv sanayinin, teknolojik gelişmeye yaptığı katkı ile 20'nci yüzyılda yaşanan toplumsal dönüşümün en önemli aktörleri arasında yer aldığına değindi.

Bu rolünü bugün de devam ettiren otomotiv sanayinin, yaklaşık 2 trilyon avro hacminde bir büyüklüğe ulaştığını belirten Işık, şöyle devam etti: "Bu rakam ile otomotiv sektörü, 5 ülke hariç dünyadaki diğer ülkelerden daha büyük bir ekonomik büyüklüğe sahip bulunuyor. Otomotiv firmaları 2013 yılında yaklaşık 87 milyon adet araç üretti. Ülkemizde ise ithal ikamesi amaçlı traktör ve ticari araçların montaj üretimi ile yola başlayan otomotiv sektörümüz, bugün dünya pazarına yönelik tasarım, Ar-Ge ve üretim yapar hale geldi. Gelinen noktada Türkiye, otomotiv üretiminde dünyada 17'nci sıraya yerleşti. Türkiye, Avrupa Birliği (AB) ülkeleri içinde otobüs üretiminde birinci, hafif ticari araç ve ağır kamyon üretiminde ikinci, otomobil üretiminde ise 7'nci sıralarda yer almaktadır. Ülkemiz otomotiv sanayinin dünya otomotiv ihracatından aldığı pay 2002 yılında yüzde 0,6 iken 2013 yılında bu oran yüzde 1,4'e yükseldi. Bu oranlar, sektör ve ülkemiz açısından oldukça sevindiricidir."

"BU TABLO BİZİM İÇİN SEVİNDİRİCİDİR"
Bakanlığın Girişimci Bilgi Sistemi verilerine göre, otomotiv tedarik sanayinin, 3 bin 143 firma ve 121 bin 417 çalışanı ile büyük bir sektör haline geldiğini bildiren Işık, Türk otomotiv tedarik sanayinin, uluslararası pazarlarda rekabet ettiğine dikkati çekti.

Işık, 2006 yılında 3,2 milyar dolar olan otomotiv tedarik sanayi ihracatının 2013 yılında 6,46 milyar dolara çıktığını söyleyerek, şunları kaydetti: "Bu ihracat tutarı, toplam otomotiv sektörü ihracatımızın yüzde 35'ini oluşturuyor. Otomotiv tedarik sanayimizin 2023 yılı ihracat hedefi ise 30 milyar dolardır. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre, otomotiv yan sanayi 2008-2011 döneminde 1-1,5 milyar dolar, 2012'de 397 milyon dolar, 2013'de 189 milyon dolar dış ticaret açığı vermiştir. O dış ticaret açığının en önemli kalemlerinden birinin motor ve aktarma organları olduğunu biliyoruz. 2014 ocak-ağustos döneminde, otomotiv sanayide 2,4 milyar dolar, yan sanayinde ise 318 milyon dolar dış ticaret fazlası verdik. Artık 2014 itibarıyla tablo tersine döndü. Bu tablo bizim için sevindiricidir."

YERLİ MARKA OTOMOBİL ÜRETİMİ

Küresel ısınmayla dünyada çevresel faktörler konusundaki bilinç ve beklentinin çoğaldığına da değinen Işık, buna bağlı olarak otomotiv sanayinde araç hafifletme, çevre ve tüketici dostu araç, yeni malzemeler ve yeni teknolojiler konusunda çalışmaların da her geçen gün arttığını anlattı.Çevreye zarar vermemesi, fosil yakıt kullanmaması ve yakıt maliyetinin az olması nedeniyle otomotiv sektörünün geleceğinde elektrikli araçların büyük rol oynayacağının öngörüldüğünü vurgulayan Işık, şunları söyledi: "Otomotiv alanında milli teknolojilerin geliştirilmesi için sektörü tüm yönleriyle destekliyoruz. Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) aracılığıyla içten yanmalı motorlu araçların performansını artıracak, elektrikli ve hibrit araçların pil teknolojilerini geliştirecek ve bu araçlarda emisyon azaltılmasını sağlayacak sistemleri üretecek yenilikçi girişimcilere 2,5 milyon liraya kadar destek veriyoruz. 'Hibrit Elektrikli Araçlara Özel İçten Yanmalı Motor Tasarımı Çağrısı' ile de hibrit elektrikli araçlarda kullanıma uygun, yüksek performanslı ve düşük emisyonlu içten yanmalı motorların geliştirilmesine yönelik bilgi ve teknoloji üretimini bekliyoruz."

5. BÖLGE DESTEĞİ

Ayrıca asgari 75 milyon lira tutarındaki motor yatırımları ile en az 20 milyon lira tutarındaki motor aksamları, aktarma organları/aksamı ve otomotiv elektroniğine yönelik yatırımlara da 5'inci bölge desteği verdiklerini dile getiren Işık, "Bakanlığımız çalışmaları, TÜBİTAK destekleri ve sektöre sağladığımız yatırım teşvikleriyle farklı yatırımcıları bir araya getirerek, 2020 öncesinde yerli marka otomobilimizi ülkemiz ve dünya yollarında görmeyi hedefliyoruz" diye konuştu.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz