"ABH'nin "Bulut"u yurtdışında büyüyecek"

Çetin Uygun şirketin bulut bilişim pazarındaki iddiasını ve hedeflerini dergimize anlattı.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
ABH'nin "Bulut"u yurtdışında büyüyecek
Bulut bilişimin yalnızca hosting (web server hizmeti) olmadığı gerçeğinden yola çıkan Anadolu Bilişim Hizmetleri (ABH), dünya standartlarında hizmet vermesiyle pazardaki üç büyük şirketten biri konumuna gelmiş durumda. Her yıl pazarın büyüme hızıyla aynı oranda büyüyen şirket sadece yurtiçinde değil, yurtdışında da hizmet vermesiyle dikkat çekiyor. 2004 yılından bugüne bilişim hizmetleri alanında hizmet verdiklerini dile getiren ABH Genel Müdürü Çetin Uygun, bu yıl da yine yüzde 20 ila yüzde 40 arasında bir büyümeyle pazardaki konumlarını daha da güçlendireceklerini söylüyor. Vizyonlarının komşu ülkelerde daha fazla hizmet vermek olduğunu anlatan Uygun, şirketin bulut bilişim pazarındaki iddiasını ve hedeflerini dergimize anlattı:

Anadolu Bilişim Hizmetleri (ABH) olarak kaç yılında faaliyetlerinize başladınız? Şirketinizden biraz bahsedebilir misiniz?
- Anadolu Bilişim aslında 1984 yılından beri faal bir şirket. Ama 2004’ten itibaren piyasada bilişim hizmetleri satan bir şirket olduk. Bizim verdiğimiz en büyük hizmet, kurumsal kaynak yönetimi çözümleri uygulaması. Bunun yanı sıra CRM, aplikasyon uygulamaları ve her şeyin yedeğinin alındığı ve 72 saat kesintisiz hizmetin verilebildiği bir data merkezimiz bulunuyor. 72 saatten kastımız, herhangi bir elektrik kesintisinde hiç ikmal alamazsak bile 72 saate kadar kesintisiz veri hizmeti verebiliyoruz. Bunun dışında diğer profesyonel bilişim hizmetlerinin dışında datanızın güvenliğini 7/24 saat sağlayan hizmetler, şirketimizin portföyünü oluşturuyor.

ABH şu anda bu hizmetleri hangi şirketlere sağlıyor?

- Şu anda aşağı yukarı müşteri dağılımımız yüzde 55 Anadolu Grubu şirketleri, yüzde 45 grup dışı şirketler olarak dağılıyor. Yani neredeyse yarı yarıya bir oran söz konusu. Yurtdışında Kazakistan’dan Hollanda’ya kadar 14 ülkeye hizmet veriyoruz. Burada önemli olan bir diğer nokta, sadece Türkiye içinde kalmayarak yurtdışına da hizmet ihraç ettiğimiz gerçeği. Zaten vizyonumuz da bulunduğumuz bölgedeki komşularımıza da bilişim hizmetleri sağlamak. Bu nedenle, ihracatçı bir konumda olduğumuzu da belirtmeliyim.

Sunduğunuz hizmetler bir paket olarak mı sunuluyor, yoksa müşterilerinizin istekleri doğrultusunda bir esneklik söz konusu mu?

- Bizim bu alandaki amacımız olabildiğince esnek olmaktı. Herkese göre ayrı bir hizmet yaratmaya özen gösterdik ve “kullandığın kadar öde” esası üzerine inşa ettik hizmetlerimizi.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz