"AR-GE için bizi motive ediyor"

Murat Kolbaşı, ödül almanın öneminden hedefledikleri ödüllere kadar pek çok konuda sorularımızı yanıtladı.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
AR-GE için bizi motive ediyor
Küçük ev aletleri sektörünün önde gelen oyuncularından Arzum, Türkiye’de 15 binin üzerinde satış noktasına sahip. 24 ülkeye de ihracat yapan şirket, 1966 yılından bu yana pek çok ödüle layık görülmüş. Son olarak dünyada tasarım alanında gerçekleştirilen en önemli yarışmalardan biri olan ‘If Product Desıgn Awards’da 2011 yılında piyasaya sundukları ‘fırrın ekmek kızartma makinesi’ ile ‘en iyi tasarım’ ödülünü aldıklarını söyleyen Arzum Yönetim Kurulu Başkanı Murat Kolbaşı, “ödüller yeni ürünler geliştirmemiz için bizi motive ediyor” diyor. Türkiye’de küçük ev aletleri denince akla gelen şirketlerin başında gelir Arzum. Şirketin temelleri, küçük elektrikli ev aletleri, radyo, bisiklet ve televizyon gibi geniş bir ürün yelpazesinin ithalatçılığını yaparak ticarete atılan Kolbaşı Ailesi’nden üç kardeşin 1953 yılında ‘Güney İthalat Kolektif Şirketi’ni kurmasıyla atılmış. Aile üyeleri 1966 yılında ‘Arzum’ adıyla kendi markalarını tescil ettirmiş ve küçük ev aletleri pazarını odak noktası olarak belirlemiş. Arzum markasının penetrasyonundaki artış ve pazara yeni oyuncuların girmesi şirkette farklı bir stratejiyi gündeme getirmiş. Böylelikle de 1997 yılında Felix markası ortaya çıkmış. İç pazarla yetinmeyip 2001 yılından itibaren ihracat yapmaya da başlayan Arzum bugün Almanya’dan Rusya’ya, Gürcistan’dan Mısır’a kadar uzanan 24 ülkeye ürün satıyor. Öte yandan 2009 yılında kurulan Hong Kong merkezli Arzum Asia Pacific, şirketin tüm Uzakdoğu operasyonlarını yürütüyor. Arzum bünyesine 2011 yılında katılan Arzum Adriatic Dooel ise Makedonya Üsküp merkezli ve şirketin ilk perakende mağazası olma özelliğini taşıyor. Kullanıcılarına küçük farklarla büyük rahatlık yaratmayı ve yaşatmayı amaçlayan Arzum, dayanıklı ve kullanıcısı ile dost ürünler üretme stratejisi izliyor. Sekiz ürün kategorisinde, 250 farklı model ile geniş bir ürün gamına sahip olan Arzum’un Türkiye’de 15 binin üzerinde satış noktası bulunuyor ve bugün 10 milyondan fazla evde Arzum ürünleri kullanılıyor. 1966 yılından itibaren farklı ödüllere layık görülen Arzum’un yönetim kurulu başkanı Murat Kolbaşı, şirket için ödül almanın öneminden hedefledikleri ödüllere kadar pek çok sorumuzu yanıtlıyor.

Arzum olarak aldığınız ilk ödül neydi?
Arzum, küçük ev aletleri pazarındaki ilk başarısını 1966 yılında piyasaya sunduğu ütüyle elde etti. 1968
yılında kendi üretimimiz olan ilk mekanik süpürge sektöre büyük başarı getirdi. Ardından 1975 yılında lanse ettiğimiz portakal presi o yılların en gözde ürünü oldu ve birçok haneye girmeyi başardık. Bunların dışında, Arzum, ilk Türk malı komple robot markası olma özelliğini elinde bulunduruyor. 1991 yılında lanse edilen ilk mutfak robotundan sonra Arzum, Gıda Hazırlama Grubu’ndaki ürünleriyle büyük başarı elde etti.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz