"Bankacılık Dışında Her Şey Outsource!"

BankEuropa, Türkiye’nin yeni bankalarından biri. Portekizli Millennium Grubu içinde faaliyet gösteriyor. Bu bankayı diğerlerinden ayıran, “çekirdek işe odaklanma” ve “outsourcing” yaklaşımı. Yöneti...

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Bankacılık Dışında Her Şey Outsource!

hedBankEuropa, Türkiye’nin yeni bankalarından biri. Portekizli Millennium Grubu içinde faaliyet gösteriyor. Bu bankayı diğerlerinden ayıran, “çekirdek işe odaklanma” ve “outsourcing” yaklaşımı. Yönetim kurulu üyesi Pedro Costa Ferreira, “temel amacımız, işimize, yani bankacılığa  odaklanmak ve buradaki becerilerimizi geliştirmek. Dolayısıyla, bankacılık faaliyeti dışında outsource edebileceğimiz aktiviteleri outsource ediyoruz” diye konuşuyor.

İş dünyasında outsourcing yükselen trend olarak karşımıza çıkıyor. Şirketler temel işlerine daha fazla odaklanıyor ve uzmanı olmadıkları ya da kendilerine ek maliyet getiren, yeni yatırım gerektiren işleri de dışarıya devrediyorlar.

BankEuropa da Türkiye’de faaliyete geçmeye karar verdiği günden bu yana, bankacılık faaliyeti dışındaki aktivitelerini outsource ediyor. Özellikle BT alanında gerçekleşen outsourcing faaliyetlerinde de Siemen Business Services’den (SBS) destek alıyor. BankEuropa Yönetim Kurulu Üyesi Pedro Costa Ferreira, uluslararası faaliyetlerde de outsourcing bazlı çalıştıklarını belirtiyor. Ferreira sözlerine şöyle devam ediyor:

“SBS ile diğer ülkelerde iyi ilişkilerimiz var. Outsourcing için de iyi ilişkiler büyük önem taşıyor. SBS bizim işimizi anlıyor, ihtiyaçlarımızı karşılıyor ve bu da başarıda önemli bir etken. SBS’in bu kapasitesi ve esnekliği mevcut”.

BankEuropa bazı hizmetleri ve çalışanlarının da bir kısmını SBS’e outsource ediyor. Ferreira, “BT elemanlarımızın yüzde 30’u outsource edilmiş durumda. Şu anda yatırımlarımızı ve kaynaklarımızı daha da optimize etme aşamasındayız. BT gerçekten de karmaşık ve ciddi sermaye yatırımı gerektiren bir alan” diyor.

BankEuropa Yönetim Kurulu Üyesi Pedro Costa Ferreira, Digital’e BankEuropa’nın SBS ile birlikte gerçekleştirdiği outsourcing projesini anlattı:

Outsourcing projesinin kapsamı

Outsourcing prensibi aslında üyesi olduğumuz Millennium BCP Grubu’nun tüm dünyada benimsediği bir çalışma tarzı.  Bizim SBS ile gerçekleştirdiğimiz outsourcing projesindeki temel amacımız, işimize, yani bankacılığa  odaklanmak ve buradaki becerilerimizi geliştirmek. Dolayısıyla, bankacılık faaliyeti dışında outsource edebileceğimiz aktiviteleri outsource ediyoruz.

BT alanında da outsource faaliyetlerimiz var. SBS’i de bu nedenle seçtik.

Uluslararası faaliyetlerde de outsourcing bazlı çalışıyoruz. SBS ile diğer ülkelerde iyi ilişkilerimiz var. Outsourcing için de iyi ilişkiler büyük önem taşıyor. SBS bizim işimizi anlıyor ve ihtiyaçlarımızı karşılıyor. Bu da başarıda önemli bir etken. SBS’in bu kapasitesi ve esnekliği mevcut.

Tahmin edebileceğiniz gibi bankacılık gerçekten zorlu bir uğraş. Bu nedenle her ne kadar bir stratejimiz olsa da, bunun yanında işlevsel bazı uygulamalar da gerçekleştirmemiz gerekiyor. SBS de bu anlamda bize destek vermek için yanımızda yer alıyor.

BankEuropa’nın ihtiyacı ve özel çözüm

Temel olarak Türkiye’den ve burada gerçekleştirdiğimiz projeden bahsedeceğim. Biz Türkiye’de bazı hizmetleri ve çalışanlarımızın bir kısmını SBS’e outsource ediyoruz. BT elemanlarımızın yüzde 30’u outsource edilmiş durumda. Bundan sonra da SBS ile olan ilişkimizi geliştirmeye devam edeceğiz.

Şu anda yatırımlarımızı ve kaynaklarımızı daha da optimize etme aşamasındayız. BT, gerçekten de karmaşık ve ciddi sermaye yatırımı gerektiren bir alan. 2 yıl önce Millennium BCP’nin (Banco Commercial Portugues) Sitebank’ı devraldığı ve BankEuropa’nın kurulduğu dönemde, SBS, Novabank’ın Türk BT ve yönetim gruplarıyla bazı toplantılar gerçekleştirdi. SBS, BankEuropa’nın istediği ürünleri sağlamakla yükümlü oldu. Ürünleri, yazılımları, donanımları BankEuropa seçecek ve SBS de tasarımı ve operasyonu gerçekleştirecek, hizmetleri sağlayacak, bankayı şubeler ve veri merkezi ile teslim edecekti. Bunun içinde yardım masası, sistem ve network çözümleri, şubeler için alan hizmetleri de vardı.

Projenin geçmişi ve maliyeti

Biz bankayı, projenin başlangıcından yaklaşık 1 yıl sonra, 2003 yılının Temmuz ayında 12 şubeyle, tam operasyon halinde hizmete açtık. Çağrı merkezi ve internet bankacılığı gibi özellikler de hazırdı. Millennium BCP grubu içinde Türkiye en iyi uygulamalardan biri olarak gösteriliyor. SBS özellikle BT tarafında gerçekten de çok önemli ve hassas bir rol oynadı.

Maliyet, elbette ki çok kritik bir konu. Potansiyel olarak bazı işlerin şirket içinde yapılması daha ucuz gibi görünebiliyor. Ama her zaman öyle olmuyor.

Projenin tamamlanması aslında 1 yıl sürdü. Ama elbette evlilikten önceki flört dönemi de var. SBS ile 2002’de flört etmeye başladık ve bugüne gelene kadar da ilişkimiz giderek güçlendi. Şimdi de güçlenmeye devam ediyor.

BankEuropa’ya ne kazandırdı?

Öncelikle biz Sitebank’ı aldığımızda bir planımız ve bir stratejimiz vardı. Dikkatimizi bir saniye bile yitirmedik. Banka olarak temel hedefimize ulaşmak için her türlü desteği iş ortaklarımızdan aldık. Ben şanslı olduğumuzu düşünüyorum.

Türkiye gerçekten de çok zorlu bir ülke ama biz burada olmaktan çok mutluyuz. BT ve operasyonlar anlamında en iyi çözümlerle karşılaştık. Herkes de bizim buradaki performansımızdan son derece memnun.

Biz Türkiye’de kesinlikle uzun vadeli kalmak için bulunuyoruz. Organik olarak büyümeyi hedefliyoruz. Şube sayımızı arttıracağız. İş yelpazemizi genişleteceğiz. SBS ile de bunları desteklemek anlamında birlikte çalışmaya devam edeceğiz.

Projenin farkı nerede?

Biz outsourcing kullanarak çalışma prensibini 19 ülkede uyguluyoruz. Ben sadece bizim grubumuzdaki bankalarda yaşananlardan bahsedebilirim. Dünyada da outsourcing oldukça etkin bir şekilde kullanılıyor. Türkiye’de biz maliyetlerimizi optimize etmek için bu faaliyete başladık. Her şeyi stratejilerimiz doğrultusunda gerçekleştirdik.

Bizim müşterilerimize diğerlerinden nasıl daha farklı olduğumuzu anlatabilmemiz gerekiyor. BankEuropa pazardaki bir boşluğu doldurma amacıyla kurulmuştu. 2002’nin başında pazar ve rekabet ile ilgili derin araştırmalar yaptık. Türkiye’nin yatırım pazarında son derece iyi fırsatlara sahip olduğu sonucuna vardık. Türkiye’de pazar daha çok 3 ana şehir olan İstanbul, Ankara ve İzmir’de yoğunlaşmıştı.

Biz rakiplerimizden ürünlerimiz, fiyatlarımız, müşteri ilişkilerimiz ve hizmetlerimiz ile farklılaşıyoruz. Tüm faaliyetlerimizin müşteri tatmini ile yakın ilgisi var. İzmir, Ankara ya da İstanbul şubelerimize girdiğinizde aynı ortamla karşılaşıyorsunuz. SBS bizim müşteriye kalite sunmamızda yardımcı oldu. Her zaman müşteri tatmini önde gelmiştir.

OUTSOURCE İLE VERİMLİLİK GELİYOR

Bu tür projeler bankalara ne gibi yararlar sağlıyor?

Bu tip projeler, öncelikle operasyonel verimlilik anlamında işe yarıyor. BankEuropa, gerçekten de Türkiye’de bankacılık işi yapmak için yer alıyor. Ana işleri bu. Diğer destekleyici alanlar outsource edilebilir ve bu şekilde operasyonel verimlilik sağlanabilir. Operasyonel verimlilik, esneklik, ölçülebilirlik ve ölçek ekonomisi buradaki outsourcing’in özellikleri diyebilirim. Bir sistem entegratörü ile birlikte çalıştığınızda aranızda güven doğuyor ve tek vücut gibi hareket ediyorsunuz. Proje planlaması, hedefler buna göre belirleniyor.

SBS’in bankalara sağladığı başka hizmetler var mı?

Biz daha çok iki alana odaklanıyoruz. Bunlardan biri finans sektöründe ürünle ilgili hizmetler. Diğeri ise operasyonel hizmetler. Finansal hizmetler sektörü için ayrıca çözüm hizmetleri de sağlıyoruz. Bankaların alternatif dağıtım kanalları ile ilgili çalışıyoruz. Çağrı merkezi, pazarlama gibi bazı yan iş süreçlerini sağlıyoruz. Bu tür hizmetler bazen mevsimsel bazen tam zamanlı olabiliyor. Kimi zaman tam bir outsourcing süreci gerektirirlerken bazen de bir kısmını gerektiriyor.

POS ve ATM hizmetlerimiz de var. Bu alanda tam outsource verebiliyoruz. Geniş bir ürün gamımız var.

N. ASLI TEKİNAY
atekinay@capital.com.tr


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz