"İş sonuçlarına olumlu yansıyor"

Hasan Süel ile Vodafone Türkiye'nin sürdürülebilirlik stratejisini ve gelecek hedeflerini ve gerçekleştirdiği projeleri konuştuk.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
İş sonuçlarına olumlu yansıyor

VODAFONE, dünyada "en sorumlu" şirketler liginde üst sıralarda yer alan oyunculardan biri... Bu anlayışının temelinde ise sürdürülebilirlik stratejisi oluşturmasının payı büyük. Vodafone Türkiye de özellikle son yıllarda bu alandaki ataklarıyla dikkat çekiyor. Vodafone Türkiye Kurumsal ilişkiler ve Regülasyondan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Dr. Hasan Süel, bu kapsamda ilk defa bir Sürdürülebilirlik Raporu oluşturduklarını söylüyor. "Ekonomik kalkınmanın itici güçlerinden telekomünikasyon sektörünün lider oyuncularından biri olarak, sürdürülebilirliği temel iş stratejilerimizin ayrılmaz bir parçası olarak görüyoruz" diye konuşuyor. Bu alanda son dönemde WWF Türkiye ile yaptıkları işbirliğine de vurgu yapan Süel, yaptıkları çalışmaları şöyle özetliyor: "WWF ile işbirliği içinde gerçekleştirdiğimiz 'Doğadaki Karbon Ayak izimiz' projesi, başta Vodafone'un kendi iş yapma süreçleri olmak üzere, ekosisteminde varlık gösteren tüm paydaşları kapsayacak şekilde karbon ayak izinin azaltılmasını hedefliyor 'Yeşil Ofis' projesi kapsamında ise Vodafone Türkiye çalışanlarının doğa konusunda farkındalıklarının artırılması ve karbon emisyonunun azaltılmasını amaçlıyoruz. WWF ile işbirliğimiz çerçevesinde, Türkiye'de çevresel anlamda somut ve ölçülebilir iyileşme sağlamaya yönelik projelere imza atıyoruz."

Global Vodafone'da sürdürülebilirlik stratejisi ne zaman başlatıldı? Ana stratejinin özünde ne var?
- Vodafone Grubu'nun globalde sürdürmekte olduğu sürdürülebilirlik stratejisinin temelinde, sorumlu, etik ve dürüst bir kurumsal vatandaş olma ve değer zincirleri çapında çevre üzerindeki etkileri asgari düzeye indirme taahhüdü yer alıyor. Bu çerçevede Vodafone Grubu, gerek çalışanları gerekse iş ortakları ile daha sürdürülebilir bir toplum yaratma amacıyla hareket ediyor. Vodafone Grubu, sürdürülebilirlik alanına katkısını ekonomik gelişmeyi teşvik etmek ve düşük karbonlu bir toplum oluşturmak olmak üzere iki temel alanda konumlandırıyor. Bu çerçevede Vodafone Grubu'nun sunduğu tüm ürün ve hizmetler, sosyal sorumluluk ve sürdürülebilirlik anlayışının bir parçası olarak, sürdürülebilir geleceğin inşasına katkıda bulunmak, ekonomik, sosyal ve çevresel olarak olumlu sonuçlara yol açmak anlayışıyla üretiliyor.

Vodafone Türkiye'nin sürdürülebilirlik stratejisini paylaşır mısınız?

- Ekonomik kalkınmanın itici güçlerinden telekomünikasyon sektörünün lider oyuncularından biri olarak, sürdürülebilirliği temel iş stratejilerimizin ayrılmaz bir parçası olarak görüyoruz. Vodafone Grubu'nun globalde sürdürülebilirlik konusunda uyguladığı titiz yaklaşımı biz de Vodafone Türkiye olarak aynı hassasiyetle benimsiyor, globaldeki sürdürülebilirlik stratejisini ülkemizin şartlarına ve ihtiyaçlarınauyarlayarak müşterilerimizin ve paydaşlarımızın beklentilerini etkin şekilde karşılamaya odaklanıyoruz. Bu anlayış çerçevesinde, bir yandan yaptığımız yatırımlarla istihdamın artmasına katkı sağlayarak ekonomik büyümeyi teşvik ederken, diğer yandan tüm iş süreçlerimizde harcadığımız enerji miktarını ve dolayısıyla karbon emisyonumuzu azaltmaya çalışıyor, bu şekilde çevresel etkilerimizi en aza indirgemeye odaklanıyoruz. Tüm bu faaliyetlerimizi yürütürken, uzun vadeli kurumsal değer ve sürdürülebilir iş modelleri yaratmanın anahtarı olarak gördüğümüz şeffaflık ve dürüstlük ilkeleri doğrultusunda hareket ediyoruz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz