KOBİ’ler CRM ile büyüyecek

CRM pazarında faaliyet gösteren yerli şirket BFC Bilişim ile Türkiye pazarını ve gelecek planlarını konuştuk.

26.10.2014 12:11:480
Paylaş Tweet Paylaş
KOBİ’ler CRM ile büyüyecek
Müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) yazılımları pazarında en büyük yatırımları, finans, telekom, perakende sektörlerinde ve özellikle KOBİ’lerde beklediklerini söyleyen BFC Bilişim Uygulama Koordinatörü Suphi Çeviker, “KOBİ’lerin CRM ile sektörün de KOBİ’ler ile büyüyeceğine inanıyoruz" diyor.

Yazılımlarının tamamen yerli geliştirme ve yüzde yüz Türkçe olmasının kendilerine büyük avantaj sağladığını ifade eden Çeviker, yeni altyapı projeleri hazırlığında olduklarını belirtiyor.
Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) yazılımları, günümüzde değişen dinamikler nedeniyle şirketlerde daha fazla tercih edilir olmaya başladı.

CRM yazılımları özellikle şirketlerin enerjilerini doğru müşteriye doğru şekilde ve doğru zamanda harcamalarına olarak sağladığı için çokça tercih ediliyor. Müşterilerin alışveriş davranışlarını, olası ihtiyaçlarını, yönelim değişimini CRM ile anında öğrenmek mümkün.

Dünyada 20 milyar doları aşan CRM pazarında Türkiye’nin yüzde 3 gibi küçük bir payı olsa da büyümenin devam etmesi bekleniyor. CRM pazarında faaliyet gösteren yerli şirket BFC Bilişim ile Türkiye pazarını ve gelecek planlarını konuştuk.

CRM yazılım pazarının Türkiye’deki durumu nedir? Son yıllarda pazar nereden nereye geldi?
Dünyada, 2012 yılında 18 milyar dolar civarında olan CRM yazılımları pazarı, 2013’te yüzde 14’e yakın bir büyümeyle 20 milyar doları aştı. Türkiye ise bu pazarın yüzde 3’lük seviyesinde bir paya sahip bulunuyor. Türkiye'de ekonomik ve politik istikrar devam ettiği takdirde pazarın büyümeye devam etmesi bekleniyor. Ancak, büyümenin boyutunu pazar şartları belirleyecek.

Sektörün büyüme dinamikleri neler?
Dünyada CRM, hızına hız ve enerjisine enerji katarak ivmeli bir şekilde ilerliyor. Şirketlerin CRM konusunda beklentilerini karşılayabilen ve bu beklentilere cevap vermek isteyen birçok şirket rekabeti getiriyor. Bununla birlikte daha profesyonel ve daha kullanışlı çözümler sunmaya çalışıyor. ~

CRM çözümleriyle tanışan ve uygulayan firmaların pazardaki farklılıklarını algılayan rakip firmalar da CRM çözümleri konusunda daha iştahlı ve girişimci oluyor. Doğal olarak CRM yazılımları da hak ettiği ilgiye kavuşuyor.

Türkiye’deki CRM pazarı nasıl büyüyor? Büyüme beklentileri neler?
Günümüz şartlarında, Türkiye’de müşteri bilinci ve beklentileri hızla artıyor ve şirketlerin kendilerini hizmet seviyesinde farklılaştırma ihtiyaçları giderek artıyor. En büyük yatırımları, dünyadaki gelişmelere paralel olarak finans, telekomünikasyon, perakende sektörlerinde ve de özellikle KOBİ’lerde bekliyoruz. Beklentiler gösteriyor ki, Türkiye de önümüzdeki yıl dünya pazarındaki büyüme oranlarını yakalayacak.

CRM konusunda hangi hizmetleri sunuyorsunuz?
Hizmetler noktasında, müşterimiz olan ve olabilecek şirketlere entegre, kolay kullanımlı düşük maliyetli ve her yerden erişilebilir bir hizmet sunuyoruz. Ürün kampanyaları, ürün tanıtımları gibi müşteri ilişkileri, üretim ve satış-pazarlama departmanlarını buluşturan detaylı bir CRM yazılım hizmeti veriyoruz.

Bu yapı sayesinde müşteri odaklı CRM yazılımı şirketin, yapılması gerekenlerin analizine, aksiyon alınmasına ve yol haritası hazırlamasına destek veriyor. Müşteri ilişkileri yönetiminde şirkete katkıları daha da ölçülebilir ve yönetilebilir hale geliyor.

BFC Bilişim olarak CRM pazarındaki hedef ve planlarınız neler?
Finans, sigorta, telekomünikasyon gibi bilgi teknolojilerinin kontrollü büyümede ve doğru karar almada önemini benimseyen sektörlerin tüm bilişim yatırımlarında olduğu gibi CRM yatırımlarında da öncü olduğunu görüyoruz.

Burada gözlemlediğimiz en büyük risk, bir dönem ERP yatırımlarında yaşanan, Türkiye pazarı, koşulları ve beklentilerine uygun olmayan, marka bilinirliği ve yurtdışı dev referans listeleri doğrultusunda ürün ile bu ürünleri kâr odaklı olarak uygulayan ve uygulamaya çalışan firma seçimleri. Bu durum ilk bakışta Türkiye CRM pazarını ciro (tedarik sağlayıcı lisans satış bedelleri) anlamında büyütmekle birlikte yurtdışı ile paralel süreçleri işletmeyen sektörlerde başarısızlık oranını da orta ve uzun vadede ne yazık ki artıracak.~

KOBİ’lerin CRM kullanımı nasıl?
Finans, sigorta, telekomünikasyon gibi sektörlerin orta, uzun vadede elde ettikleri maliyet fayda oranını diğer bilişim yatırımları ile dengede tutabilme şansları olsa bile bilgi teknolojilerine onlar kadar bütçe ayırması mümkün olmayan KOBİ’lerin bu noktada doğru karar vermeleri ülke ekonomisi ve şirketlerinin geleceği açısından büyük önem arz
ediyor. KOBİ’lerin CRM ile sektörün de KOBİ’ler ile büyüyeceğine inanıyoruz.

BFC Bilişim olarak pazarda nasıl bir farkınız var?
Yazılımlarımızın tamamen yerli geliştirme ve yüzde yüz Türkçe olması bize büyük avantaj sağlıyor, bu konuda piyasada çok farklı yabancı yazılımlar var. Birçok yazılım gibi çok çekici olacağını düşündüğümüz yeni entegrasyonlar geliyor.

Cep telefonlarından yapılan görüşmelerin de anında CRM kayıtları üzerinde gözükmesini sağlayan yepyeni bir altyapı üzerinde çalışıyoruz. Pazar sürekli yeni fikirlerle kendini güncelliyor, CRM ise çok daha keyifli bir konu bizim için, burada birçok hayali gerçeğe dönüştürmek için ekibimiz var gücüyle çalışıyor.

Şirketler CRM kullanarak nasıl avantajlar sağlıyor?
Her şeyden önce firmaların enerjilerini doğru müşteriye doğru şekilde ve doğru zamanda harcamalarına olarak sağlıyor. Yani artık müşterinizi çok daha iyi tanıyor ve anlayabiliyorsunuz, ona eskisinden daha az zaman ayırarak daha yakın oluyorsunuz.

Sonuç olarak müşterilerinize kendilerini özel hissettiriyorsunuz. İnsanlar kendilerini özel hissettikleri yerlerde alışveriş yapmak istiyor. Siz de CRM ile onları özel hissettirme olanağına kavuşuyorsunuz.

Bunu nasıl gerçekleştiriyorsunuz?
Müşterilerle görüşürken iyi ilişkilerde olmak, onlarla satış sırasında kibar konuşmak günümüz koşullarında artık yeterli değil. Müşteri sayısı çok olduğu kadar arz sayısı da bir o kadar fazla, bu da rekabetin ölçeğini net olarak tarif ediyor.

Bu durumda müşterilerinizin alışveriş davranışlarından, olası ihtiyaçlarından, yönelim değişiminden hatta size sitemlerinden bile anında haberdar olup çok hızlı eylem almanız gerekiyor. Müşteriyi rahatlatacak, onu düşündüğünüzü hissettirecek, doğum günlerinde mesaj gönderecek, uzun süre mağazanıza uğramadığında onu bilgilendirecek, kampanya planlamasını yapacak ve bunların hepsini aynı anda yönetmeye ihtiyaç duyacaksınız. Şirketin boyutu ne olursa olsun tüm bunları yaparken CRM yazılımı kullanma gerekliliğiyse kaçınılmaz bir gerçek.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz