Telekom, türkiye’nin en dinamik sektörlerinden biri. İki yıl önce 28 milyar TL olan pazarın büyüklüğü geçen yıl yüzde 3,5 büyüyerek 29 milyar tl’ye ulaştı. Pazarda yeni gelirler ve yatırımlarda bir önceki yıla göre büyük değişiklik olmadı. Sektörün lider oyuncuları pazar paylarını korudu. En önemli değişim ise türk telekom’da yaşandı. TTNET’in genel müdürü tahsin yılmaz türk telekom’un ceo’su olarak atanırken TTNET Genel Müdürlüğüne Abdullah Orkun Kaya getirildi. 2013’te telekom pazannın gündem maddeleri arasında ilk sırada daha hızlı internet ve mobil data gelirlerinin artırılması bulunuyor. Mobil telekom hizmetlerinde sağlanan rekabet ortamının sabit telefon ve internet hizmetlerinde de oluşturulması hedefleniyor.
Telekoma yön veren isimleri görmek için görsele tıklayın. TELKODER Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Ata Arıak, “2013 yılı içerisinde telekomünikasyon sektöründe etkin rekabet koşullarının tesis edilmesi halinde tüketiciler internet ve sabit telefon erişiminin kolaylıklarından daha uygun maliyetlerle yararlanabilecek” diyor. 12 milyar TL’lik cirosuyla sektörün lider oyuncusu Türk Telekom’un hedefinde ise dijital dönüşüm var. Dijital dönüşümü Türkiye’deki her eve 3 yıl içinde fiber optik kabloları götürerek sağlayacaklarını söyleyen Türk Telekom’un CEO’su Tahsin Yılmaz, “Türkiye’nin dijital dönüşümüne liderlik etmeyi hedefliyoruz. Amacımız şu anda tamamen bakır olan kablolama ağını fiberle değiştirmek. 2016’ya kadar tamamlayacağız” diyor ve ekliyor: “1,5 milyon haneye bağlantı yapıldı. Hedefimiz 2023’te Türkiye’deki her eve fiber üzerinden iletişim hizmeti sağlayabilmek.” Sektörde en hızlı büyüme ise mobil hatlarda özellikle de data gelirlerinde yaşanıyor. Sektöre yön veren Turkcell, Vodafone, Avea gibi şirketlerin 2013’e ilişkin büyüme tahminlerinde mobil data gelirleri ilk sırada yer alıyor. Vodafone Türkiye CEO’su Serpil Timuray da 2013’te akıllı cihaz penetrasyonuna bağlı mobil data kullanımının büyüme trendini sürdüreceğini söylüyor. Timuray, “Mobil iletişim sektörünün yıllık bazda yüzde 10’a yakın büyüme gösterdiği bir ortamda, eylül 2012 itibarıyla Türkiye’de yaklaşık yüzde 90 düzeyine ulaşan penetrasyon oranının önümüzdeki 10 içerisinde yüzde 100’e yaklaşmasını beklemek çok uzak bir varsayım olmayacak” diyor.
Avea CEO’su Erkan Akdemir de 2013’te pazarın geçen yılkine paralel olarak yüzde 10 büyüyeceğini öngörüyor. Akdemir, “2009-2011 yılları arasında pazar gelirleri yıllık ortalama yüzde 8 büyüdü. 2012 yılının ilk üç çeyreğinde ise pazar geçen senenin aynı dönemlerine oranla yüzde 10’luk büyüme gösterdi. 2013 yılında da bu büyümeye paralel bir gelir artışı olacağını düşünüyoruz” diyor. Mobile yatırıma devam edeceklerini söyleyen Akdemir, büyüme planları içinde odak noktalarının data gelişimi olduğunu belirtiyor.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?