Tüketicinin verdiği ödülleri almanın grurunu yaşıyoruz

Ar-Yıldız Genel Müdürü Yalım Yönter, tüketicilerin güvenini kazanma yolculuğunu ve aldığı ödülleri anlatıyor...

1.03.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Tüketicinin verdiği ödülleri almanın grurunu yaşıyoruz
Mutfak gereçleri alanında 60 yılı aşkın süredir var olan Ar-Yıldız, son yıllarda aldığı ödüllerle dikkat çekiyor. Şirket 2010, 2011 ve 2013 Tüketici Kalite Ödüllerini aldı. Ayrıca Ar-Yıldız’ın kalitesi Avrupa’da da “2011 European Union Quality Awards/2011 Avrupa Kalite Ödülleri" ile tescillendi. Ar- Yıldız Genel Müdürü Yalım Yönter, bugüne kadar personel eğitimine verdikleri önem ve 'Dost Canlısı' marka kimlikleriyle tüketici gözünde değer kazandıklarını söylüyor. Yönter ayrıca, “Hedef kitlenin zevk ve kalite anlayışına seslenerek güven kazandık. Bu güveni 2010, 2011 ve 2013 yıllarında üst üste aldığımız ‘tüketici kalite ödülü’yle taçlandırdık” diye konuşuyor. Mutfak gereçleri alanında 60 yılı aşkın süredir var olan Ar-Yıldız, son yıllarda aldığı ödüllerle dikkat çekiyor. Şirket müşteri ve verimlilik odaklı bir yönetim anlayışıyla çalışmalarını sürdürüyor. Ar-Yıldız Genel Müdürü Yalım Yönter, bugüne kadar personel eğitimine verdikleri önem ve 'dost canlısı' marka kimlikleriyle tüketici gözünde değer kazandıklarını söylüyor. Yönter ayrıca, “Hedef kitle profilinin zevk ve kalite anlayışına seslenerek güven kazandık. Bu güveni 2010, 2011 ve 2013 yıllarında üst üste aldığımız ‘Tüketici Kalite Ödülü’yle taçlandırdık” diye konuşuyor. Üretmeyi ve üretimde liderliği başarının temel kaynağı olarak gördüklerini ifade eden Yönter, şöyle devam ediyor: “Kalite ve güven İkilisinden hiçbir zaman ödün vermeden çalıştık. Üretim kalitemizin ve kullandığımız teknolojinin gücünün dünya standartlarına uygunluğunu Avrupa Kalite Ödülleri (2011 European Union Quality Awards/2011)" ile tescillenmesinin gururunu yaşıyoruz.” Ar-Yıldız’ın ödül karnesine baktığımızda markanın 2010 yılında ilk tüketici ödülünü aldığını görüyoruz. Ardından 2011 ve 2013 yılı tüketici kalite ödülleri de Ar-Yıldız’ın oldu. 1948’de Tahtakale’de başlayan hikaye, bugün Türkiye’nin en güvenilir markalarından birinin başarı öyküsüne dönüştü. Şirketin genel müdürü Yalım Yönter, “Tüketici kalite ödülünün önemi çok büyük. Çünkü nihai tüketicinin oylarıyla alındı. Kalitemizi ve marka bilinirliğimizi bu ödüllerle her yıl bir kez daha tescilliyoruz” diye konuşuyor. Ar-Yıldız Genel Müdürü Yalım Yönter, tüketicilerin güvenini kazanma yolculuğunu ve aldığı ödülleri şöyle anlatıyor:

Ar-Yıldız olarak bu zaman kadar hangi ödülleri aldınız? Şirketin aldığı ilk ve en önemli ödül neydi? O dönem için önemini anlatmak mümkün mü?

2010 yılında ilk tüketici kalite ödülümüzü aldık. Bizim için önemi nihai tüketicinin oylarıyla alınmış bir ödül olması. Ayrıca bu ödülle marka bilinirliğimizi ve Ar-Yıldız kalitesini bir kere daha tescilletmiş olduk. 2010’dan sonra 2011 ve 2013 yıllarında da Tüketici Kalite Ödülü’nün sahibi olduk.~

Ödül almak sizin için ne ifade ediyor?
Ödüller tabii ki çalışmalarımızın doğru yerlere ulaştığının bir göstergesi. Ama omuzlarımıza daha iyiye ulaşmak için daha büyük bir sorumluluk da yüklüyor.

Aldığınız ödüllerin ne gibi katkıları oluyor?
Biz bir takımız ve bu takımında diğer her takımın olduğu gibi motivasyona ve ekstra enerjiye ihtiyacı var. Ödüller bizim takım için iyi bir motivasyon ve enerji kaynağı oluyor.

Aldığınız ödüller arasında global düzeyde fark yaratan ödül var mı?
Tüketici Kalite Ödülü bizim için çok önemli. Üretimden satışa giden uzun yolun sonu olan nihai tüketicinin tercihi olmak ödülü almanın en güzel sonucu.

Bu ödüller şirketinizin hangi gücünü ortaya koyuyor?
Bu ödüller öncelikle AR-GE gücümüzü ortaya koyuyor. Daha sonra marka bilinirliğimizi ve kalite standardımızdaki farklılığımızı gözler önüne seriyor.

Müşteriler için ödüllü şirket ya da ödüllü ürünün bir fark yarattığına inanıyor musunuz? Bu ödüller müşteri algısında ne gibi etkiler yaratıyor?

Ar-Yıldız 65 yıldır sektörde gösterdiği istikrarlı yürüyüşüyle zaten fark yaratıyor. Talep var ki üretim devam ediyor düz mantığı müşterinin Ar-Yıldız algısının ispatı. Ama AR-GE departmanımızın özenli çalışmaları sonucu yenilikçi ve trendi takip eden bir şirket olma çabalarımızı da aldığımız ödüllerle motive ediyoruz.

Hedeflediğiniz uluslararası bir ödül var mı? Almayı çok istediğiniz ödüller hangileri?
Size hedeflediğimiz bir ödülden değil ama hedeflediğimiz bir çalışmadan bahsedebilirim. Herkesin evinde bir ya da daha fazla Ar-Yıldız ürünü kullanılıyor olmasından çok mutlu oluruz. Ürünlerimizden memnun ve mutlu bir kullanıcı profili görmek isteriz. Çalışmalarımızı Ar-Yıldız’ın mutlu müşterilerinin sürdürülebilirliği için gerçekleştiriyoruz. Bizim için en önemli ödül nihai tüketicilerin verdiği ödül derken tam olarak bunu kastetmiştim.

Peki bu hedefe ulaşmak için neler yapıyorsunuz?
AR-GE ve otomasyon sistemine yaptığımız yatırımlarla farklılığımıza fark katmaya çalışıyoruz.

AR-GE’YLE FARKLILAŞIYORUZ
DOĞRU ENSTÜRMAN
Ana hedefimiz, kendi müşterimiz içindeki pasta payımızı artırmaktı. Mağazalara Ar-Yıldız talebinin gelmesini sağlamak için çalıştık. Bunun için teknoloji ve eğitimlerle farklılaşmaya uğraşırken doğru satış enstrümanlarını kullanma yönünde bir strateji izledik.
BAYİLER EKİBİN PARÇASI
23 kişilik bir pazarlama ekibimiz var. 734 bayimizin tüm çalışanlarını da bizim ekibimizin bir parçası olarak gördük. Onlara kendimizi doğru anlatmamız önemliydi. Zira ürün ve kullanımla ilgili nihai tüketiciye bilgi veren onlar. Bunun dışında bayi ağına da yüklendik. Bayilerde corner’lar oluşturduk.
YENİ MARKA
Yıldız Court markasını yarattık. Franchise sistemiyle mağazalar açıyoruz. 40 mağazaya ulaşmayı hedefliyoruz. Mağaza sayımız arttıkça mutlu müşteri sayısı da artacak. Yeni ödüller almaya devam edeceğiz.


Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz