"Türkiye'de liderliğe hazırlanıyoruz"

Wu Congcheng ile 2012 yılına ilişkin hedefleri ve sektörle ilgili beklentilerini konuştuk.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Türkiye'de liderliğe hazırlanıyoruz
Huawei, 24 yıldır faaliyet gösteren bir teknoloji şirketi. Dünya genelinde 140 ülkede 120 binden fazla çalışanı bulunan şirket, 2002 yılında Türkiye pazarına girdi. Daha çok sabit ve mobil telekom operatörlerine sağladığı altyapı çözümleri ve cihaz tedariki faaliyetleriyle bilinen Huawei, geçen yıl kurumsal çözümler alanında da faaliyet göstermek için adım attı. Bugün dünyada olduğu gibi Türkiye'de de cihaz, kurumsal çözümler ve telekom olmak üzere üç iş koluna odaklandıklarını anlatan Huawei Türkiye Genel Müdürü Wu Congcheng, 440 milyon dolar cirosu olan Huawei Türkiye'de bugün 850 kişinin çalışmakta olduğunu belirtiyor. Huawei Türkiye'nin Orta Asya ve Kafkaslar'da bulunan 10 ülkenin dahil olduğu merkez ofis olarak faaliyet gösterdiğine vurgu yapan Congcheng ile 2012 yılına ilişkin hedefleri ve sektörle ilgili beklentilerini konuştuk.

Huawei dünyada 24 yıldır, Türkiye'de ise 10 yıldır faaliyet gösteren bir şirket. Kurulduğu gün ve bugünkü durumunu karşılaştırdığınızda nasıl bir şirket profili çiziyorsunuz?

- Huawei çok genç bir şirket. Ancak hem telekom hem de bilgi teknolojileri alanında faaliyet gösteren tek şirket. Telekom altyapı hizmetleri vererek faaliyetine başlayan şirket, operatörlere yönelik cihazlar sağlamaya başladı. Ek olarak 2011 yılında da kendi markamızla cihaz üretmeye ve sunmaya başladık. Yakın zamanda kurumsal çözümleri de faaliyet alanlarımıza dahil ettik. Bugün dünya çapındaki en büyük 50 operatörden 45'ine hizmet veren bir konumdayız. Telekom çözümleri sağlayıcılığı tarafında yüzde 14,2 pazar payıyla globalde ikinci sırada yer alıyoruz. İşlerin yüzde 60'ı cihaz kısmını, kalanı ise telekom hizmetlerini kapsıyor. Huawei, şimdi kurumsal çözümleri de yeni bir iş alanı olarak belirledi ve burada faaliyetlerini artırmayı planlıyor.

Türkiye'deki konumunuzla ilgili de bilgi verir misiniz?
- Türkiye'deki faaliyetlerimize 2002 yılında Ankara'da başladık. 2007 yılında İstanbul'a geldik ve merkez ofisimiz burası oldu. İlk çalıştığımız şirket Türk Telekom'du. Sonrasında tüm mobil operatörlere hizmet vermeye başladık. 2009 yılında altyapıda farklılaşma söz konusu oldu ve 3G hayatımıza girdi. Bütün operatörlerin bu anlamda yatırımları oldu. Bu süreçte tüm operatörlerin tercih ettiği şirket olduk. 2009 yılında dünyada bugün sayısı 20'yi bulan Ar-Ge merkezlerimizden birini açtık. 350 kişinin çalıştığı bu merkez, kuruluşundan itibaren üç yıllık süreçte 50 milyon dolarlık yatırım yapılmış olacak. Türkiye'de Telekom sektöründe de ilk üniversite işbirliğimizi de 2008 yılında İTÜ ile gerçekleştirdik.

Peki Huawei Türkiye olarak 2011 yılını nasıl geçirdiniz?
- Dünyada olduğu gibi Türkiye'de de faaliyet alanlarımıza kurumsal çözümleri kattık. Kurumsal çözümler tarafında tümleşik iletişim, bilgi teknolojileri, sektörel çözümler ve servisler başlıkları altında faaliyetlerini yürütecek olan şirket, çağrı merkezi, bulut bilişim, depolama çözümleri, görüntülü izleme sistemleri, veri merkezi, sistem entegrasyonu ve uygulaması gibi alanlarda hizmet sunmaya başladı. Sektör olarak ise eğitim, finans, ulaştırma ve enerjiye odaklanıyoruz. Huawei olarak yeni giriş yaptığımız kurumsal çözümler pazarında hedefimiz 2015 yılına kadar 15 milyar dolarlık ciroya ulaşmak. Türkiye'de ise hedefimiz ilk etapta cirodan ziyade bilinirliğimizin artırılması. Zira, Türkiye kurumsal segmentte de önemli pazarımız. Bu ülkede liderlik hedefimiz var. Halihazırda ulaştırma, finans ve eğitim projeleriyle ilgileniyoruz. Eğitimde Fatih Projesi'ne talibiz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz