Avrupa’da uzun yıllar telekom sektörüne sağladığı hizmetler ve altyapının ardından, 2006 yılında türkiye pazarında faaliyete geçen T-systems, Türkiye’nin önde gelen kurumsal şirketlerine bilgi teknolojileri ve telekom hizmetleri sunuyor. 2011 yılından itibaren bilgi teknolojileri hizmetlerine odaklanmaya başlayan şirket, bu yapıyı türkiye’de de kurma kararı aldı. Tüm dünyada 9 milyar euro’luk ciro rakamına ulaşan T-systems, 2013’te Türkiye’de cirosal olarak yüzde 20 büyümeye hazırlanıyor. 50’den fazla ülkede 2 bini aşan şebeke erişim noktası ve 46 bin çalışanıyla dünyada telekom sektöründe en önemli markalardan biri olan T-Systems, 2006 yılından bu yana Türkiye’de alternatif telekom hizmetleri ve altyapısı sağlayan şirketlerden biri. 2012 yılında uluslararası MPLS hizmetlerinde büyük başarılara imza atarak çok uluslu hizmet veren büyük kurumsal Türk şirketlerini dünyaya bağlayan T-Systems, açılımlarıyla birlikte organik anlamda 2013 yılında yüzde 20‘lik bir cirosal büyüme hedefliyor. T-Systems Türkiye Genel Müdürü Sinan Kılıçoğlu, bu yıl da yatay ve dikey olarak adlandırdıkları hizmetlerini çözüm ortaklarına büyük bir titizlikle sunacaklarını dile getirirken, Türkiye pazarının global gelişim içindeki önemini vurgulamaktan geri kalmıyor. büyük şirketlerine, BT hizmetleri ve lisanslı bir telekom operatörü olarak telekom hizmetleri veriyor. MPLS, Clear Channel POP’ları ve alt yapısını diğer ülkelerdeki alt yapımızla birleştirerek kurumlara, tek noktadan tüm telekomünikasyon hizmetlerini sağlıyoruz. Dünyada bugün 2 binin üzerinde erişim noktamız bulunuyor. MPLS omurgamız, dünyada 46 petabyte aylık IP trafiği taşıyor. Üç kıtada network operasyon merkezlerimiz ile Türkiye’deki müşterilerimize, 7/24 en üst seviyede hizmet sağlıyoruz. Bugün Türkiye’den hangi kurumun, dünyanın hangi noktasında telekomünikasyon ve erişim ihtiyacı bulunuyorsa bu hizmetleri, en doğru teknik altyapı ve maliyetlerle müşterilerimize sunabiliyoruz. 2012 yılında özellikle uluslararası MPLS hizmetlerinde büyük başarılara imza atarak çok uluslu hizmet veren büyük kurumsal Türk şirketlerini dünyaya bağladık. Aynı zamanda finans sektöründe de müşterilerimizin iletişim maliyetlerini azaltırken aynı zamanda daha perfomaslı bir iletişim altyapısına sahip olmalarını sağladık.~
Şirket olarak dünyadaki konumunuzdan biraz bahsedebilir misiniz? Sizi sektördeki diğer şirketlerden ayıran noktalar neler?
- T-Systems, Deutsche Telekom’un T-Home ve T-Mobile ile birlikte üç ana markasından biri. Deutsche Telekom, T-Home markası ile tüketici pazarında sabit ve geniş band iletişim hizmetlerini, T-Mobile markası ile mobil iletişim hizmetlerini, T-Systems markası ile de kurumsal müşterisine BT ve telekom hizmetlerini sunuyor. Bu üç marka ile hizmet vermekte olan Deutsche Telekom, 2012 yıl sonu itibariyle 58 milyar Euro gelir ile Avrupa’nın 1, dünyanın 3 numaralı telekom operatörüdür. T-Systems ise dünyada 46 bin çalışan, 9 milyar Euro gelir, 50’den fazla ülkede 2 bini aşan şebeke erişim noktası, 1,5 milyon SAP kullanıcısı ve 1,1 milyon masaüstü kullanıcı desteğiyle dünyanın ve Avrupa’nın önde gelen bilgi teknolojileri ve telekomünikasyon, hizmet sağlayıcılarından biri. Portföyümüzde bulunan 50 civarındaki ürün ve hizmet sayesinde, müşterilerimize hem temel altyapı hizmetleri veriyor hem de BT dahil olmak üzere bulundukları sektörlere spesifik endüstri çözümleri sağlıyoruz.
2013 için telekom sektöründe beklentileriniz neler? Sektör ne kadarlık bir büyüme gösterir?
Son 2-3 yılda telekom ve bilgi teknolojileri hızlı gelişmelere sahne oldu. Akıllı cep telefonları, tablet bilgisayarlar, üçüncü nesil, IPTV, mobil internet gibi gelişmeler günlük iletişim hayatımızı daha hızlandırıp son yıllarda sektörü derinden etkiledi. 2013 yılında da bu gelişmeler günlük hayatımıza daha fazla entegre olmaya devam edecek. Sektörün cirosal anlamda büyümesini mevcut rekabet koşullarını göz önüne alarak Türkiye’nin ekonomik büyümesine paralel bir büyüme göstereceğini öngörmekteyiz.
T-Systems olarak 2013 hedefleriniz neler? Bu yıl içinde neler yapacaksınız?
Global anlamda sunduğumuz hizmetleri en genel anlamda iki şekilde kategorize etmekteyiz. Yatay hizmetler dediğimiz sektör bağımsız tüm şirketlere sağlayabildiğimiz hizmetler ve dikey hizmetler dediğimiz sektörlere yönelik sağladığımızı hizmetler. Yatay hizmetlere baktığımız zaman en temelde kurumların iletişim ihtiyacını karşılamakta olan telekomünikasyon hizmetleri, onun bir üzerinde kuramların temel BT ihtiyaçlarım karşılamaya yönelik veri merkezinden başlayarak uç kullanıcıya kadar uzanan hizmet gamı. Yataylarda zaten halihazırda oluşmuş portföyümüz bizim kurumlara ulaşarak belli ihtiyaçlarını adreslememizi sağlıyor. 2013 yılında bu alanlardaki faaliyetlerimizi devam ettirerek ölçeğimizi daha da büyütmeyi hedefliyoruz.~
Bu bağlamda dikey hizmetlerinizden bahsedebilir misiniz?
Dikey hizmetlere baktığımızda da 2012 yılından itibaren odaklanmaya başladığımız sağlık ve enerji sektörüne yönelik çözüm ve faaliyetlerimizi devam ettiriyor olacağız. ICT (Information Communication Technology-Bilgi İletişim Teknolojisi) uzmanlığımızın yanı sıra enerji ve sağlık sektörü süreçlerinde sahip olduğumuz derin bilgi birikimi ve know-how ile uluslararası pazarda enerji ve sağlık sektörleri şirketlerinin yeni iş modelleri uygulamasına ve şirketlerin bu alanda verimliliklerini artırmasına yardımcı oluyoruz. Bu bilgi birikimini de Türk enerji ve sağlık sektörü oyuncularına aktarmaya hazırız. Bütün bu açılımlarla birlikte organik anlamda
“TÜRKİYE, GLOBAL BÜYÜMEDE EN ÖNEMLİ PAZARLARDAN BİRİ”
2006 yılından bu yana alternatif bir telekom hizmet sağlayıcısı olarak Türkiye’de faaliyette bulunan T-Systems, mevcut durumda GSM hizmetleri dışında kalan telekomünikasyon hizmetlerini müşterilerine sağlayabilecek lisans ve altyapıya sahip. Bununla birlikte 2011 yılından itibaren BT hizmetlerine odaklanmaya başladıklarını belirten Sinan Kılıçoğlu, sonuçta T-Systems’in dünyada hem BT, hem de telekom anlamında hizmetler sağladığından dolayı aynı yapıyı Türkiye’de de kurmak için yatırım kararı aldıklarını belirtiyor. “Türkiye gibi gelişen pazarlar şirketimizin geleceğe yönelik global büyüme stratejilerinde önemli bir yere sahip. Gelecekte şirketimizin global büyümesinin daha çok gelişen pazarlardan sağlanacağını öngörüyoruz” diyen Kılıçoğlu, dolayısıyla Türkiye’nin kendileri için çok önemli bir pazar olduğunun altını çiziyor.
“TRENDLERE UYGUN HİZMETLERİMİZİ 3 ANA BAŞLIK ALTINDA SUNUYORUZ”
T-Sytems’in sektördeki trend değişikliklerine uygun bir hizmet portföyü oluşturduğunu ve bu değişiklikleri üç temel hizmet altında desteklemeye çalıştığını belirten T-Systems Türkiye Genel Müdürü Sinan Kılıçoğlu, bunlardan ilkinin 'Cloud ICT - Bulut Bilişim’ hizmetleri olduğunu söylüyor. “Bu hizmet gamında veri merkezi ve altyapı sağlamaktan, uygulama desteğine kadar pek çok farklı hizmet bulunuyor. Diğerleri ise artan şeffaflık, müşterilerin ve çalışanların artan ihtiyaçları, kısalan ürün döngülerini desteklemek amacı ile kurum içi ve kurum dışı iş birliğini destekleyen ve artıran çözümler, ki bu alanda T-Systems kurumlar arası entegre platformlar sağlayarak çözüm oluşturuyor” diyen Kılıçoğlu, son olarak ise giderek artan mobiliteyi desteklecek 'Mobile Enterprise -Mobil Kurum’ çözümleri ve hizmetleri sunduklarını dile getiriyor.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?