Fasoncu nasıl global marka oldu?

Aslında Tayvanlı HTC'nin hikayesi, yüzlerce yönetim kitabında işlenen konuların bir özeti gibi...

1 HAZİRAN, 20110
Paylaş Tweet Paylaş
Fasoncu nasıl global marka oldu?


DEV BÜYÜKLÜĞÜN RAKAMSAL AÇILIMI
MARKALAŞIRKEN MİLYAR DOLARLAR VARDI
2006 yılında markamızı yaratmaya ilk başladığımızda 2 milyar dolarlık bir şirkettik, Markalaştıktan sonra büyüme hızımız katlandı, 2004 yılından 2008'e kadar her yıl ciromuza yaklaşık 1 'er milyar dolar ekledik,

ZORLANDIĞIMIZ DA OLDU
2009 yılında biraz zor bir yoldu, Çok iyi bir kârlılığa ulaştığımız halde büyümede yüzde 5 geriye gittik, Bunun en önemli nedeni ekonomik kriz oldu, Aynı zamanda Windows'dan android'e geçiş yapıyorduk, Ancak yine de kârlılıkta herhangi bir erime olmadı,

KÜÇÜK ŞİRKET GİBİ BÜYÜDÜK
2010, ise tam anlamıyla sıçrama yaptığımız bir yıl oldu, Ciromuzda yüzde 93, kârımızda yüzde 70 artış yakaladık, Çok önemli bir yıldı, Bu tür bir büyüme ancak küçük ve yeni başlayan şirketlerde görülür, Biz bu sıçramayı gerçekleştirdiğimizde zaten milyar dolarlık bir şirkettik, Ancak yine de çok önemli bir büyüme yakaladık, 2009 yılında ciromuz 4,5 milyar dolardı, 2010'da 9 milyar dolara sıçradı,

AYNI HIZLA YOLA DEVAM
ODAĞIMIZ AKILLI TELEFON
Telekomda şu anda kâr marjları düşüyor deniliyor, ancak biz kârlılığımızı aynı şekilde sürdürüyoruz, Aynı marjda ilerliyoruz, Şu anda akıllı telefonlara, tablete ve inovasyona odaklanmış durumdayız,

SIÇRATACAK ÜRÜN ARAYIŞI
Bize yeniden sıçrama yaptıracak, çabuk kazanmamızı sağlayacak yeni ürünler ortaya çıkaracağız, Biz HTC olarak insanlara seçenek sunuyoruz, Biz her şeyi bildiğimizi söylemiyoruz, O kadar akıllı değiliz,

MÜŞTERİ BİZDEN AKILLI

Bu nedenle müşterilerimizin bizden çok daha akıllı olduğunu düşünüyoruz, Sadece 'Tablet, akıllı telefon, küçük araçlar, keyboardlar ne isterseniz bizim sizin için bir ürünümüz var' diyoruz, Bu bizim stratejimiz, Biz 2008 yılından bu yana fason işini de artık yapmıyoruz,

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.