"Hızlı büyümenin sırrı pazarlamada"

Ozan Diren’le Dimes’in reklam ve pazarlamayla ulaşılan yeni gücünü, yurtdışı piyasalara açılma öyküsünü konuştuk.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Hızlı büyümenin sırrı pazarlamada
Dimes, Türkiye’nin ilk yerel meyve suyu üreticisi. Bugün geldiği noktada sadece ulusal değil uluslararası pazarlarda da söz sahibi bir marka. Bundan yaklaşık 50 yıl önce temelleri atılan şirket, 90’lı yıllarda ulusal bir marka haline gelmeyi başardı. 2000’li yıllarda ise 100 ülkeye ihracat yapan, uluslararası arenada faaliyet gösteren bir yapı haline dönüştü. Tüm bu gelişmelerde ise şirketin 3’üncü kuşak liderlerden Dimes’in genel müdürü Ozan Diren'in payı büyük. Diren, şirkette pek çok konuda yeniden yapılanmaya imza atmış bir isim. Kökleşmiş ve geçmiş dönem için başarılı olan pek çok süreci yenilemeyi başaran Diren’le Dimes’in 1997 yılından sonraki hızlı atağını, reklam ve pazarlamayla ulaşılan yeni gücünü, yurtdışı piyasalara açılma öyküsünü konuştuk:

Dönüm noktası
“1997 yılını Dimes için bir dönüm noktası olarak adlandırabiliriz. Bu tarihten sonraki Dimes’in hızlı büyümesinde ve pazar payı kazanmasında yönetim kurulu başkanımız Erol Diren’in de payı büyük. 1997 yılında meyve suyundaki pazar payımız yüzde 3,5 seviyelerindeydi. Bugüne ulaştığımızda yüzde 20’nin üzerinde bir pazar payına sahibiz. Yine o dönemde 10 milyon doların altında bir ciroya sahipken bugün 300 milyon dolar civarında bir cirosal büyüklüğe ulaşmış durumdayız. 2000 yılından sonra belli bir sisteme ve yönetim yapısına sahip olmayan şirketlerin ayakta kalamayacağını anladık. Bunu fark ettikten sonra şirket içinde pazarlama alanında çalışmalara başladık. Şirket içinde pazarlama anlayışının oturması yavaş yavaş oldu diyebilirim. Bazı direnç noktaları vardı. Ancak bu alanda yatırım yapmanın anlamlı olduğunu anladık ve hızla bu yatırımlarımıza devam ettik.

Ambalajlı üretim dönemi
Sonuçta Dimes’in kuruluşundaki misyonu tarıma dayalı üretim yapmaktı. Ardından ambalajdaki gelişmeler, Türkiye’nin dışarıya açılma politikası, serbest piyasaya geçişi gibi çeşitli maliyet düşürücü unsurların da ortaya çıkmasıyla yeni yatırımlar yaptık. Özellikle kağıt pakette meyve sularına odaklandık.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz