Unutulmaz kriz yönetimi

İş dünyasının önde gelen isimleri, krizleri nasıl yönettiler ve edindikleri kazanımlar neler oldu? İşte yanıtlar…

11.03.2016 15:17:520
Paylaş Tweet Paylaş
Unutulmaz kriz yönetimi
“DENEYİMİ YOK SAYAMAZSINIZ” 
Orka Group Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu için yönetmesi en zor olan dönem şirketin yaşadığı dönüşüm süreci. Büyük bir değişim ve dönüşüm programı uygulama konusunda danışmanlık aldıklarını söyleyen Orakçıoğlu, dönüşümün var olan her şeyi yok sayarak gerçekleştirilmeye çalışılmasının kendilerini bir krize sürüklediğini söylüyor. İş yapma yöntemini değiştirmenin bir dozu olması gerektiğine inanan Orakçıoğlu sözlerine şöyle devam ediyor: “Tecrübeleri ve yapılanları yok saymak ve aynı zamanda sanki yeniden iş kuruyormuş gibi hareket etmek bir kriz ortaya çıkarabiliyor. O yüzden mutlaka bu deneyimleri yok saymadan hareket etmemek lazım. Hatta bununla ilgili bir örnek verebilirim: Bir etiketleme ve kodlama sisteminde bir ürünün üzerinde 2 milyon karakterle o ürünün tanımlanması ile ilgili bir tablo konmuştu. Tabii ki bu danışmanlığı veren şirketin ve buradaki çalışan arkadaşların teoride aldıkları çok önemli eğitimler vardı. Fakat işin pratiğine gelince teorinin pratik hayatla uyumu konusunda çok fazla bir tecrübelerinin olmaması bizde geçici de olsa bir kriz yaratmıştı.” Orakçıoğlu, bu yaşadıklarını önemli bir deneyim olarak kabul ediyor ve “İş hayatındaki deneyimlerinizi ve birikimlerinizi tamamen yok saymayacaksınız. Bu deneyimin sonunda şu anda kendi iş modelimizle büyük başarılara imza atıyoruz” diye konuşuyor.
DEDİKODUYLA BAŞLAYAN KRİZ
İnoksan, ankastre mutfak sektörünün en köklü oyuncularından... İnoksan’ın kurucusu Vehbi Varlık’ın yaşadığı en önemli kriz 2012 yılında dedikoduyla büyüyen bir süreç. O yıl kısa bir mali kriz yaşadıklarını ve birkaç ödemeyi aksattıklarını aktaran Varlık, hiç ödeme aksatmayan bir işletmenin bu durumu yaşamasının tsunami etkisi yaratarak krize dönüştüğünü söylüyor. “İnsanlar kötü haberi çok seviyor, rakipler pusuda bekliyor. Etrafta ‘İnoksan’a neler oluyor’ diye konuşulmaya başlandı” sözleriyle o dönemki tabloyu ortaya koyuyor. Bu durumun üstesinden nasıl geldiklerini de şöyle paylaşıyor: “Tek tek müşterilerimizi ziyaret ettik. Ardından ödemelerimizi zamanında yaptık. Pozitif mesaj vererek işimizin hakkını teslim ettik. Ama en önemlisi yüz yüze iletişim kurduk. Yaklaşık 1 yıl bu krizi çözmek için uğraştım. Hayatım boyunca böyle bir durum yaşamadım. Sonunda hem işlerimiz hem müşterilerle olan ilişkilerimiz çok daha iyi oldu. Bu kriz sonrasında her yıl yüzde 15 büyümeye başladık. Ben de bu süreçte güveni zedelememek gerektiğini öğrendim.”

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için çerez politikamızı inceleyebilirsiniz.