Mutsuzluk sendromu

Dünyada çalışanların yüzde 87’si Türkiye’de de yüzde 85’i iş yerinde mutsuz...

4 KASIM, 20160
Paylaş Tweet Paylaş
Mutsuzluk sendromu
NE KADAR FARKINDALAR? 
Capital’in gerçekleştirdiği “Mutsuz Çalışan” anket sonuçlarına göre çalışanların yüzde 29’u maaşı artarsa mutlu olacağını dile getiriyor. Yüzde 25’i ise yönetici ve iş arkadaşlarıyla iyi ilişkiler kurmasının kendisini mutlu hissettireceğini belirtiyor. Farklı kariyer olanakları sunulursa mutsuzluğunun giderileceğini itiraf edenlerin oranı da yüzde 23. Peki şirketler bu durumun ne kadar farkında? TAV Havalimanları İK Başkan Yardımcısı Hakan Öker, iç iletişim başlığı altında çalışanların görüş ve önerilerini alarak iş yerinde mutluluğu ve motivasyonu ön planda tutan etkinlikler düzenlediklerini söylüyor. “Anketler dışında da çalışanlarımızın bire bir insan kaynaklarından beklentilerini alarak bağlarımızı güçlendirmeyi hedeflediğimiz ‘İnsan Kaynakları Biz Bize Kahvaltıları’ düzenledik” diyor. BSH de çalışanların memnuniyetini ölçmek ve beklentilerini anlayabilmek için her iki yılda bir çalışan memnuniyeti anketi düzenliyor. BSH İnsan Kaynaklarından Sorumlu Başkan Yardımcısı Ahmet Aksoy, “Son yıllarda özellikle çalışma saatlerine getirdiğimiz yeni düzenlemeler, farklı bölümler için hazırlanan kariyer gelişim projeleri, iş içeriklerini zenginleştiren projeler, çalışma ortamlarında iyileştirmeler en fazla etki sağladığımız alanlar oldu” diye konuşuyor.
MUTLU ŞİRKETLER DE VAR
Mutsuz çalışan maliyetinin önüne geçmek için şirketlerin aldığı önlemler bunlarla sınırlı değil. P&G Türkiye ve Kafkasya İK Direktörü Bilgehan Ergenekon Bilen, çalışanlarının sağlığı, sosyal hayatla bağlantılı olmaları ve özel hayatla iş hayatını dengeleyebilmelerinin kendileri için çok önemli olduğunu söylüyor ve ekliyor: “Ofisimizde bir katı yeniden dizayn ederekçalışanlarımızın ev ortamında hissetmelerini sağladık. Bu katta rahat kanepeler, TV ekranları, oturma grupları, oyun alanı, masaj koltukları, dinlenme odası gibi farklı opsiyonlar var.” Turkcell Global Bilgi Turkcell Operasyonları Genel Müdür Yardımcısı Funda Seyrek Kantarlı, sosyal olanakların yanı sıra çalışanlarına psikolojik ve fiziksel destek de verdiklerini belirtiyor. DHL Express Türkiye Kalite ve İK Direktörü Ayla Çetinbora ise adil ücretlendirmeye dayalı bir sistemleri olduğunu belirtiyor. Bunun yanında yan hakların da son derece geniş ve tüm çalışanlar için aynı standartlarda olduğuna dikkat çekiyor. DHL’in çalışanlarına yaptığı çalışmalar sonucunda her yıl düzenli olarak gerçekleştirdikleri çalışan görüşleri anketine göre, mutlu çalışan oranı ise yüzde 80.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.