Etkin büyüme formülleri

Philip Kotler ile global pazarlama stratejisti Milton Kotler, yeni kitaplarıyla büyümeye yeni bakışlarını, Türk şirketleriyle ilgili yorumlarını Capital’e anlattı.

1.08.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Etkin büyüme formülleri


"DİKKATİMİZİ ÇEKEN BİR YENİLİKÇİLİK OLMADI"
TANITIM YAPILMALI

Türk şirketlerini inovasyondaki performanslarını yorumlayacak kadar iyi tanımıyoruz. Ama eğer önemli bir inovasyon varsa, bunun tanıtımı en iyi şekilde yapılmalı. Global iş ortamı da bu yenilikçiliğin farkında olmalı. Dolayısıyla şu ana kadar bizim dikkatimizi çeken bir yenilikçilik olmadı.
KENDİ YOLUNU BULMALI
Bu konuda Nirmalya Kumar ve Jan-Benedict E. M Steenkamp’ın yazdığı “Brand Breakout! How Emerging Market Brands Will Go Global/Marka Patlaması! Gelişmekte Olan Pazar Markaları Nasıl Globalleşir” kitabı aslında çok şey söylüyor. Kitapta Çin, Hindistan, Brezilya ve diğer gelişmekte olan ekonomilerden çıkan uluslararası şirketlerin nasıl hayat bulduğu anlatılıyor. Türkiye de gelişmekte olan ülkeler sınıfında kendi yolunu bulmak zorunda.

“AVRUPA'YA GÜVENMEK ÖLÜMCÜL SON OLABİLİR"
İÇ TÜKETİMDEKİ FIRSAT

Türkiye kişi başına düşen milli geliri 10 bin dolarla büyüyen bir orta sınıfa sahip, gelişmekte olan bir ülke. Bunun anlamı da şu: Türkiye’de iç tüketim anlamında önemli bir fırsat var. Perakende ve hizmet sektörlerinin büyümesi açısından potansiyel büyük. Fakat Türk şirketleri için daha önemli olan konu, ihracatlarını genişletmeleri.
DURGUNLUK DEVAM EDECEK
Türkiye’nin en büyük ticari ortağı olan Avrupa, uzun bir süre durgun kalmaya devam edecek. Türkiye’nin büyümesini de Rusya ve Bağımsız Devletler Topluluğu (BDT) ülkelerine yapılan ihracat sürükleyecek. Zaten BDT ülkeleriyle Türkiye arasındaki güçlü etnik bağlar, telekom ve inşaat sektörlerindeki ilişkileri daha da sağlamlaştırıyor.
THY’NİN DİKKAT ÇEKEN GELİŞİMİ
Türk Hava Yolları’nın dikkat çeken gelişimi de bölgedeki genişlemesi ve hatta global bir merkez olması yönünde büyük bir potansiyel yaratıyor. Tabii öte yandan biz Türkiye’nin ihracattaki anahtar sektörleri hakkında yeterli bilgiye sahip olmadığımız için bölge pazarlarında yeni stratejik pozisyonlar öneremiyoruz. Fakat Avrupa’ya güvenmek ölümcül son olabilir.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz