Anlama yarışı

Şirketler müşteriye temas için milyonlarca dolar harcıyor

1.09.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Anlama yarışı

Nestle Waters Pazarlama Direktörü Ergin Akman da tüketici iç görülerini daha iyi anlamak için etnografik ve semiografik araştırmalardan yararlandıklarını söylüyor, Akman, “Etnografik araştırmalarda tüketicimizin kim olduğunu anlamaya çalışıyoruz. Müşterilerimizin yaşam tarzı, değer yargıları, sosyal ilişkileri, günlük hayatı gibi konuları inceliyoruz” diyor.

Kiğılı CEO’su Hilal Suerdem de yaptıkları araştırmalarda önceliklerinin müşteriyi ve pazarını tanımak olduğunu söylüyor, Suerdem. “Yaptığımız araştırmalarla potansiyel müşterilerimize ulaşarak markamıza bağlamaya, onların değişen talep ve isteklerine yön vermeye çalışıyoruz” diyor. Gayrimenkulde de büyük yatırım kararları, müşteri ve pazar araştırmalarına göre veriliyor. Sektördeki birçok markalı konut üreticisi, yaptıkları araştırmalarla önce müşterilerinin beklentilerini sorguluyor, daha sonra detaylı pazar incelemesi gerçekleştiriyor.

Fer Yapı Yönetim Kurulu Üyesi Ramadan Kumova, “Yaptığımız projelerle nasıl farklılaşırız konusunu masaya yatırıp uzun araştırmalar yapıyoruz” diyor. Nef Gayrimenkul’ün pazarlama müdürü Selçuk Çelik de “Müşteri iç görülerini anlamaya ve pazar araştırmalarına büyük önem veriyoruz” diye konuşuyor. Çelik, Nef markasının Türkiye dahil 7 ülkede gerçekleştirilen müşteri araştırmaları sonucunda ortaya çıktığı belirtiyor.

ANLAMADA YENİ TRENDLER
Dünyada yeni çıkan araştırma teknikleri Türkiye’de de aynı zamanda uygulanıyor. Son dönemde popüler olan araştırmaların başında ATS (Advertising Tracking Study), J.D Power, NPS (Net Promoter Score), post testler ve gizli müşteri araştırmaları yer alıyor. Bosch Ev Aletleri Pazarlama Müdürü Neylan Süer, “Ad-Tracking çalışmasında hem kendi markalarımızın hem de rakip markaların reklam etkinliğini ölçümlüyoruz. Post testlerde ise reklamın etkinliğine dair daha detaylı sonuçlar elde edi yoruz” diyor.

Otomotiv markaları başta olmak üzere birçok büyük şirkette ise pazarda detaylı rekabet analizi yap malarına imkan veren J.D Power Araştırması kullanılıyor. Buna göre markalar, pazardaki durumlarını analiz edip rekabet stratejilerini belirliyor. Gıda şirketlerinde daha çok tat testleri, perakendede ise gizli müş teri araştırmaları öne çıkıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz