Banka dışında dijital devrim

Türkiye'deki bankalar, geçtiğimiz 10 yılda teknolojiye yaptığı yatırımla fark yarattı.

1 MAYIS, 20120
Paylaş Tweet Paylaş
Banka dışında dijital devrim

 Axa Sigorta Genel Müdürü Cemal Ererdi, "O tarihten bu yana ayrıca iş zekası çözümleriyle hem acentelerimiz hem yönetim kadromuz için son derece kullanışlı ve en önemlisi direkt kâra yansıyan hamleleri yapabilme imkanı bulduk" diye konuşuyor.

OYA YÜKSEL / FİBA FACTORING GENEL MÜDÜRÜ
"TEKNOLOJİ KURUMSAL KİMLİĞİ ÖNEMLİ ÖLÇÜDE ETKİLİYOR"
HANGİ UYGULAMALAR VAR?

Sektörün büyümesi, faktoring tanımının tam olarak anlaşılmasıyla paralel olarak faktoring şirketleri arasındaki rekabet, sektörde alternatif ürün ve hizmetlerin gelişmesine yol açıyor. Teknolojinin kullanımı bu sürecin önemli bir parçası. Bugün online faktoringde işlem yapılamamasına karşın müşterilere anlık online izleme, sorgulama ve raporlama hizmetleri sunulabiliyor. Özellikle müşteri odaklı üst düzey hizmet kalitesi için online faktoring teknolojisinde de etkin gelişim gösterilmesi önemli. Bu bağlamda faktoring ve yazılım şirketleri, birlikte konu özelinde amaca uygun programlar üzerinde çalışıyor.
FİBA NE YAPIYOR?
Faktoring bir hizmet sektörü, müşterilere sunulan servisin kaliteli olması ve müşteri memnuniyeti çok önemli. Teknoloji kullanımı operasyonel maliyetleri düşürmesinin yanı sıra kurumsal kimliği de etkiliyor. Şirketimizde online faktöringi, pilot müşterilerde uygulanmaya hazır duruma getirdik. Gelecek beklentimiz ve çalışmalarımız ise müşterilere adım adım faktoring işlemlerinin online olarak verilebilmesine yönelik. Hukuki altyapının oluşmasını takiben, hizmet kalitemizi daha da artıracağına inandığımız bu alanda, şirket bünyemizde oluşturduğumuz teknoloji komitemizin önderliğinde çalışmalarımıza devam ediyoruz.


E-EMEKLİLİK YAYGINLAŞIYOR
Bireysel emeklilik sistemi (BES), banka kanalıyla çalıştığı için teknolojik gelişmeleri yakından izliyor. Diğer yandan zaten yeni bir sektör olduğu için BES, kuruluşunda yapılan altyapı yatırımlarının da faydasını görüyor. Garanti Emeklilik Genel Müdürü Erhan Adalı, gelişimin devam ettiğine işaret ediyor ve şu değerlendirmeyi yapıyor: "Emeklilik sektörü, yeni teknolojileri uygulamaya alma konusunda oldukça başarılı. Bugün şirketlerin iç süreçlerinden, müşteriye dokunulan her noktaya kadar tüm alanlarda teknolojinin nimetlerinden faydalanıyoruz. Örnek vermek gerekirse müşteriler emeklilik sözleşmeleriyle ilgili tüm işlemlerini online uygulamalarla gerçekleştirebiliyor. Ayrıca birçok kanaldan birikimlerini diledikleri anda takip edebiliyorlar. Bugün sözünü ettiğimiz online uygulamalar ağırlıklı olarak hizmet bacağıyla ilgili. Önümüzdeki dönemde mevzuatsal değişikliklerle beraber uzaktan satış kapsamında yenilikler de gözlemleyeceğiz. Bireysel Emeklilik Tasarruf ve Yatırım Sistemi Kanunu'nun bazı maddelerinde değişiklik yapılması tasarlanıyor. Yeni taslağın 4'üncü maddesinde, sisteme dahil olmak için emeklilik sözleşmesi "imzalanır" yerine "akdedilir" ifadesi kullanıldı. Bu ifadeyle uzaktan satışa imkan veren sözleşme süreçlerinin de önü açılmış olacak. AvivaSA CEO'su Merak Eredenk, satışın kademeli yapılarak etkinliğini artıracak olan bu esnekliğin, tele-satış sürecini de yüz yüze satış sürecine göre düşük maliyetli bir seçenek haline getireceğini söylüyor. Diğer yandan hayat sigortaları tarafında da teknoloji kullanımı hayli yaygın. BES şirketleri bankaların alternatif dağıtım kanallarıyla özellikle ATM üzerinden başarılı sonuçlar alıyor. Meral Eredenk, "CRM altyapılarının da daha aktif kullanılmasıyla bu kanalların kullanımı hızla artacak. Gelecekte farklı ülkelerde olduğu gibi mobil uygulamaların artmasını ve hızlı bir şekilde ürün satın alınabilmesini bekliyoruz" diyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.